Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تمرکز نظام سلطه و استکبار بر محدودسازی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دفاعی کشور را بیانگر موفقیت و تأثیر راهبردی این عرصه در ناکام‌سازی راهبرد‌ها و سناریو‌های ضد ایرانی جبهه دشمن دانست.

به گزارش روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخشی از این بیانیه آمده است: عرصه صنعت دفاعی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و عبور از عصر وابستگی، حقارت و عقب‌ماندگی‌های تاریخی ناشی از حاکمیت رژیم پهلوی و استیلایی ایالات متحده آمریکا بر مقدرات دفاعی و نظامی ایران، در پرتو رویکرد امام راحل (ره) و اندیشه‌های ناب دفاعی خلف صالح ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری امام خامنه‌آی عزیز (مدظله العالی) با بهره‌گیری از سرمایه انسانی خلاق و دارای اعتماد به نفس کم نظیر و اندیشمندان و متخصصین متعهد به مرحله‌ای ورود پیدا کرده است که این عرصه نمایشگاهی از عظمت، پویایی، چابکی و ورزیدگی برای رفع نیاز‌های نیرو‌های مسلح و مدافع ایران اسلامی را در معرض جهانیان قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این بیانیه ارتقای ظرفیت‌های تولیدی در بخش‌های مختلف، رشد نخبگی و توسعه شبکه‌های دانش‌بنیان و افزایش سرعت دست‌یابی به سامانه‌ها و فن‌آوری‌های پیشرفته و راهبردی دفاعی از جمله دستاورد‌های عرصه صنعت دفاعی کشور آنهم در شرایط سخت و محدودیت آفرین تحریم، قلمداد و تصریح شده است: در شرایطی که سردمداران نظام سلطه و جبهه معاندین انقلاب و نظام اسلمی برغم ناتوانی از مصاف با نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنان با حقد و حسد توسعه گزینه تحریم را دنبال می‌کنند، تمرکز بر راهبرد بالندگی و ارتقای ظرفیت‌های دفاعی کشور، با همت و هوشمندی حوزه صنعت دفاعی و نیرو‌های مسلح در دستور کار مجموعه سازمان‌های نظامی و دفاعی کشور بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داشته و لحظه‌ای از اندیشیدن و عمل به این ضرورت غفلت ناپذیر درنگ نخواهند کرد.

این بیانیه خاطرنشان کرده است: دستاورد‌ها و توانمندی‌های سترگ حوزه صنعت دفاعی کشور در عرصه‌های زمینی، دریایی و هوافضا که متناسب با استاندارد‌های نوین جهانی و متناسب با پاسخگویی موفق به تهدیدات متصور فراروی کشور حاصل شده است، جمهوری اسلامی ایران را به قدرت برتر و بلامنازع منطقه و در تراز رقابت با قدرت‌های فرامنطقه‌ای قرار داده است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به قابلیت‌ها، مزیت‌ها و ویژگی‌های عرصه صنعت دفاع کشور آمده است: واقعیت‌های موجود در وضعیت امروز صنایع دفاعی کشور، الگو‌ها و فرمول‌های قدرت‌سازی و شکوفایی را الهام‌بخش سایر بخش‌ها به ویژه حوزه اقتصاد و صنعت قرارداده است و در بعد فراملی نیز توانسته است نقش راهبردی خود را در زوایای مختلف مقاومت اسلامی منطقه در جدال با جنگ‌های نیابتی و تروریستی و اخیرا در مقابله با تجاوز پهپاد راهبردی امریکا و نفتکش متخلف انگلیس، آشکار سازد.

این بیانیه در پایان با تعظیم به مقام شامخ شهیدان همیشه جاوید عرصه صنعت دفاعی کشور و تبریک این روز فرخنده به آحاد کارکنان و مدیران خدوم، ولایت‌مدار و انقلابی وزارت دفاع و دیگر فعالان این حوزه راهبردی و حساس در نیرو‌های مسلح و تأکید کرده است: بی‌تردید صنعت دفاعی «نماد اقتدار و رونق تولید ملی» به شمار رفته و با برخورداری از توانمندی‌های سرشار بومی و قابلیت‌های پاسخگویی به نیاز‌های نظام و ملت ایران در عرصه‌های بازدارندگی دفاعی، تحت منویات و فرامین فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در هنگامه خطر و تهدید، درس‌های سخت و پشیمان‌کننده‌ای را به جبهه دشمنان انقلاب و میهن اسلامی خواهد بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سپاه نیروهای مسلح توان نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی در جمع فرماندهان این منطقه پدافندی گفت: اقتدار، دوری از تشریفات و هوشیاری، از دیگر خصوصیات متمایز ارتش کشورمان با نیرو‌ها و قوای مسلح سایر کشور‌ها است.   وی با بیان اینکه مشروعیت ارتش جمهوری اسلامی ایران به تأیید ولی فقیه و نایب امام زمان (عج) است، اظهار کرد: امروز ارتش و سایر نیرو‌های مسلح تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا به عنوان جانشین امام راحل، با اقتدار در راستای دفاع از میهن اسلامی، ثابت قدم ایستاده اند.   وی با اشاره به خدمات ارزنده و چشمگیر ارتش در عرصه‌های گوناگون، افزود: این نیرو با پایبندی به معارف اسلامی نه تنها در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرد، بلکه بعد از جنگ نیز درعرصه‌های مختلف به امداد رسانی و کمک به مردم، حضوری فعال و نقشی تعیین کننده داشته است.   وی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیرو‌های مسلح با اتکا به منابع داخلی در شرایط مختلف، با حفظ اقتدار و صلابت خود، بر تمام مشکلات فائق آمده و اجازه هرگونه تحرک و زیاده خواهی را از دشمنان نظام و انقلاب سلب کرده اند.    خلیل آبادی به نقش پر رنگ ارتش در راستای خدمت به نظام و مردم اشاره کرد و گفت: ارتش علاوه بر نقش آفرینی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، بعد از آن هم به عنوان بازوی توانا در خدمت مردم، نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری بوده است.   جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با تاکید بر حفظ آمادگی و توان بالای دفاعی ارتش در دفاع از کشور، خاطرنشان کرد: ارتش و سایر قوای مسلح کشور امروز در اوج آمادگی به سر می‌برند و آماده هستند تا در هر سطحی با تهاجمات دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب مقابله کرده و به تمام کسانی که چشم طمع به این آب و خاک دارند، درسی فراموش نشدنی دهند.

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: تعداد موشک‌ موضوع فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران است
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • قدردانی رهبری از عملکرد نیرو‌های مسلح در حوادث و عملیات اخیر
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • نیرو‌های مسلح در قضایای اخیر چهره خوبی از اقتدار خود به نمایش گذاشتند/ لزوم مواجهه با دشمن با تکیه بر نوآوری و ابتکار
  • رهبر معظم انقلاب: نوآوری در تسلیحات، شیوه‌ها و شناخت روش‌های دشمن همواره در دستور کار باشد
  • رهبر انقلاب: موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به هدف اصابت کرده فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت ایران در عرصه بین‌المللی است
  • نوآوری در تسلیحات و شناخت روش‌های دشمن همواره باید در دستورکار نیرو‌های مسلح باشد
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد همراه با تدبیر نیرو‌های مسلح در حوادث اخیر
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش