Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@02:20:21 GMT

برگزاری نشست با محوریت روز جهانی مسجد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۸۸۲۵

برگزاری نشست با محوریت روز جهانی مسجد

مجید خوبی زاده، گفت: در راستای گفتمان سازی با موضوع روز جهانی مسجد، فردا نشستی به میزبانی کانون فرهنگی هنری معین شهرستان عنبرآباد با حضور گروه های جهادی فعال در این شهرستان برگزار می شود.

« مجید خوبی زاده » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: (۳۱مرداد) مصادف با روزی است که مسجد الاقصی توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، افزود: از آنجا که مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان بوده، نزد مسلمانان از جایگاهی والا برخوردار است بنابراین این روز، به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.
به این بهانه روز مسجد گفتمان صورت می گیرد.
وی، بیان داشت: در راستای گفتمان سازی در این خصوص فردا نشستی به میزبانی کانون فرهنگی هنری معین شهرستان عنبرآباد با حضور گروه های جهادی فعال در این شهرستان برگزار می شود.
خوبی زاده، عنوان داشت: در نشست فردا قصد داریم یکی از گروه های جهادی به شکل ویژه در بحث مهدویت فعالیت می کند در راستای تعامل و استفاده از ظرفیت کانون های مساجد گفت و گو و تبادل نظر کنیم.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، اضافه کرد: گروه جهادی دیگری که در این شهرستان در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی به طور جدی فعالیت می کند در نظر داریم طی تفاهم نامه ای از ظرفیت این گروه جهادی در کانون های فرهنگی هنری مساجد متقاضی اجرای طرح های کتاب خوانی بهره ببریم.
وی، ادامه داد: گروه جهادی ره پویان شهدا، از سایر گروه های جهادی است که در حوزه فرهنگی مبلغینی را به سایر نقاط اعزام می کند.
خوبی زاده، ابراز داشت: امیدواریم با گفت و گو بتوانیم از ظرفیت مبلغین این گروه جهادی در کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان استفاده کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، عنوان داشت: فردا به مناسبت روز جهانی مسجد، کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول شهر جیرفت، نیز نشستی با موضوع مسجد برگزار می کند.
وی، افزود: در این نشست که بیش از ۴۰ نفر حضور دارند در خصوص مسجد گفتمان می کنند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم غدیر سومین جشنواره طنین مسجد روز جهانی مسجد جشنواره طنین مسجد خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مساجد گروه های جهادی مسجدالاقصی روز جهانی مسجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، این نشست تخصصی روز چهارشنبه 29 فروردین‌ماه 1403 با حضور مرتضی حسینقلی‌زاده معاون میراث‌فرهنگی، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان، مدیران پایگاه‌های ملی میراث‌فرهنگی، مدیران ادارات شهرستانی و کارشناسان میراث‌فرهنگی در محل کاخ‌موزه گرگان برگزار شد.نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی ازجمله فرونشست، سیل، زلزله و... با سخنرانی دکتر حامد رضایی هیئت‌علمی دانشگاه گلستان برگزار شد. شعار امسال روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی با عنوان «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» انتخاب شده است و ایکوموس(شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها سازمانی برای نگهداری و پاسداری از اماکن میراث‌فرهنگی در سراسر جهان) به کشورها توصیه کرده که دراین‌باره برنامه‌های خود را ارائه دهند.برگزاری تورهای معرفی بناها و محوطه‌های تاریخی، برگزاری سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی و وبینارهای آموزشی از اهم برنامه‌ها به‌مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در استان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران