Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - چهارمین دوره جشنواره موسیقی ملی «آوای ایرانی» به صورت منطقه‌ای با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های مرکزی، اصفهان، قم، البرز، لرستان، چهارمحال بختیاری و کاشان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 30 و 31 مردادماه در شهرستان دلیجان برگزار می‌شود.
 این جشنواره شامل چهار مرحله است.
چهارمین دوره جشنواره منطقه‌ای موسیقی ملی «آوای ایرانی» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دلیجان و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و‌ گردشگری استان مرکزی و فرمانداری شهرستان دلیجان، به صورت منطقه‌ای و با حضور شرکت‌کنندگانی از شهرهای استان مرکزی، استان اصفهان، استان قم، استان البرز، استان لرستان، استان چهار محال بختیاری و منطقه هنرخیز کاشان، در سالن مهر هلال احمر در شهرستان دلیجان در استان مرکزی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهندس کورش فتاحی ادیب و دبیر اجرایی چهارمین دوره جشنواره منطقه‌ای موسیقی ملی «آوای ایرانی» در مورد آثار این دوره از جشنواره گفت: «110 اثر در چهار موضوع از جمله مناجات خوانی، تصنیف خوانی، آواز بدون ساز و همچنین آواز همراه با ساز به دبیرخانه انجمن ارسال شد که پس از انجام داوری مرحله اول، برگزیدگان بخش‌های مختلف رقابتی به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند. چهارمین دوره جشنواره منطقه‌ای "آوای ایرانی" به صورت رقابتی و در سطح مطلوب و قابل قبولی برگزار می‌شود و اساتید برجسته موسیقی کشور چون مهدی بهزادپور، سیاوش برهانی، پوریا اخواص و حسین علیشاپور؛ آثار نهایی این دوره از جشنواره را داوری می‌کنند.»
کورش فتاحی در ادامه افزود: «مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره منطقه‌ای "آوای ایرانی" عصر روز پنجشنبه 31 مرداد ماه جاری در سالن مهر هلال احمر شهرستان دلیجان در استان مرکزی با اجرای کنسرت استاد کیوان ساکت و بهنام ابوالقاسم و حضور هنرمندان برجسته‌ای همچون؛ استاد احمد مراتب (دره التاج)، استاد حسن منصوری، استاد اسرافیل شیرچی، سهیل محمودی، فروغ بهمن‌پور و فاضل جمشیدی و همچنین مسئولین و مدیران کل استانی به شکل شایسته‌ای برگزار خواهد شد.»
در حاشیه این مراسم همچنین از شخصیت علمی و فرهنگی پروفسور حمیدرضا شاپوری از شهروندان شهرستان دلیجان که در عرصه جراحی، تحقیق و تدریس، شهرت بین‌المللی دارند تجلیل به‌عمل خواهد آمد.
شهرستان دلیجان در 220 کیلومتری جنوب تهران و 180 کیلومتری شمال اصفهان با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان چون شهر تاریخی نراق، منطقه گردشگری جاسب، غارهای بی‌نظیر چال نخچیر و سن ایک و دره‌های منحصر به فرد ازنا و آبشتا، دریاچه و پارک جنگلی سد 15 خرداد و منطقه اکوتوریسم موته، به نگین گردشگری استان مرکزی معروف است.
ترویج و گسترش استفاده از موسیقی سنتی به خصوص قالب آواز و مناجات خوانی در بین مردم این خطه با توجه به فرهنگ ناب ایرانی اسلامی، استعدادیابی و تشویق نسل جوان به روی‌آوری به موسیقی سنتی، احیاء سنت پسندیده مناجات خوانی فارسی با محوریت دستگاه‌های فاخر موسیقی سنتی،‌ ترویج و شناساندن موسیقی اصیل، توجه ویژه به نقش و جایگاه کلام (آوا) در موسیقی و به‌خصوص موسیقی سنتی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: به‌منظور ارتقای رویه آسفالتی راه‌های استان مرکزی، کارگاه جاده‌ای لکه‌گیری و روکش آسفالت کمربندی شهر دلیجان فعال شده و قرار است به طول شش کیلومتر اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان مرکزی، محمدهادی نوروزی اظهار کرد: پروژه کمربندی شهر دلیجان در دو مرحله انجام خواهد شد که اکنون در فاز نخست به علت شدت خرابی‌های این محور، لکه‌گیری هندسی در طول مسیر در حال اجراست که پس از اتمام آن در فاز دوم روکش آسفالت آن نیز انجام خواهد شد.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح را در مجموع حدود ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: عرض اجرای آسفالت در کمربندی دلیجان برابر ۱۱ متر است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن رضایت مردم دلیجان و کاربران جاده‌ای جلب خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: به‌منظور ارتقای رویه آسفالتی راه‌های استان مرکزی، کارگاه جاده‌ای لکه‌گیری و روکش آسفالت کمربندی شهر دلیجان فعال شده و قرار است به طول شش کیلومتر اجرا شود.

نوروزی با اشاره به سایر اقدامات مهم در دست اجرا در جاده‌های شهرستان دلیجان خاطرنشان کرد: پروژه بسیار مهم ایمن‌سازی کمربندی دلیجان با نصب حفاظ میانی بتنی (نیوجرسی) یکی از کار ویژه‌هایی است که توسط پیمانکار مربوطه در دست اقدام است.

وی به پروژه ایمن‌سازی محور دلیجان - سلفچگان نیز اشاره کرد و گفت: برای رفع نقاط پرتگاهی و افزایش ضریب بخشندگی حاشیه راه‌ها، اجرای شیب شیروانی در این محور با به‌کارگیری شش دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری به همت راهداران شهرستان دلیجان در حال اجراست.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: به‌زودی عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت محور دلیجان - سلفچگان نیز شروع خواهد شد تا کاربران جاده‌ای با آرامش خاطر بیشتری از محورهای مواصلاتی استان مرکزی عبور کنند.

کد خبر 747291

دیگر خبرها

  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • آوای خوش باران در بروجرد پیچید + فیلم