Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخشی از این بیانیه آمده است: عرصه صنعت دفاعی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و عبور از عصر وابستگی، حقارت و عقب‌ماندگی‌های تاریخی ناشی از حاکمیت رژیم پهلوی و استیلایی ایالات متحده آمریکا بر مقدرات دفاعی و نظامی ایران، در پرتو رویکرد امام راحل(ره) و اندیشه‌ های ناب دفاعی خلف صالح ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) با بهره‌گیری از سرمایه انسانی خلاق و دارای اعتماد به نفس کم نظیر و اندیشمندان و متخصصین متعهد به مرحله‌ای ورود پیدا کرده است که این عرصه نمایشگاهی از عظمت،‌ پویایی، چابکی و ورزیدگی برای رفع نیازهای نیروهای مسلح و مدافع ایران اسلامی را در معرض جهانیان  قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه ارتقای ظرفیت‌های تولیدی در بخش‌های مختلف، رشد نخبگی و توسعه شبکه‌های دانش‌بنیان و افزایش سرعت دست‌یابی به سامانه‌ها و فن‌آوری‌های پیشرفته و راهبردی دفاعی از جمله دستاوردهای عرصه صنعت دفاعی کشور آنهم در شرایط سخت و محدودیت آفرین تحریم ، قلمداد و تصریح شده است: در شرایطی که سردمداران نظام سلطه و جبهه معاندین انقلاب و نظام اسلمی برغم ناتوانی از مصاف با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنان  با حقد و حسد توسعه گزینه تحریم  را دنبال می کنند، تمرکز بر راهبرد بالندگی و ارتقای ظرفیت‌های دفاعی کشور، با همت و هوشمندی حوزه صنعت دفاعی و نیروهای مسلح در دستور کار مجموعه سازمان‌های نظامی و دفاعی کشور به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داشته و لحظه‌ای از اندیشیدن و عمل  به این ضرورت  غفلت ناپذیر درنگ نخواهند کرد.

این بیانیه خاطرنشان کرده است: دستاوردها و توانمندی‌های سترگ حوزه صنعت دفاعی کشور در عرصه‌های زمینی، دریایی و هوافضا که متناسب با استانداردهای نوین جهانی و متناسب با پاسخگویی موفق به تهدیدات متصور فراروی کشور حاصل شده است ،جمهوری اسلامی ایران را به قدرت برتر و بلامنازع منطقه و در تراز رقابت با قدرت‌های فرامنطقه‌ای قرار داده است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به قابلیت‌ها، مزیت‌ها و ویژگی‌های عرصه صنعت دفاع کشور آمده است:‌ واقعیت‌های موجود در وضعیت امروز صنایع دفاعی کشور، الگوها و فرمول‌های قدرت‌سازی و شکوفایی را الهام‌بخش سایر بخش‌ها به ویژه حوزه اقتصاد و صنعت قرارداده است و در بعد فراملی نیز توانسته است نقش راهبردی خود را در زوایای مختلف مقاومت اسلامی منطقه در جدال با جنگ‌های نیابتی و تروریستی و اخیرا در مقابله با تجاوز پهپاد راهبردی امریکا و نفتکش متخلف انگلیس ، آشکار سازد.

این بیانیه در پایان با تعظیم به مقام شامخ شهیدان همیشه جاوید عرصه صنعت دفاعی کشور و تبریک این روز فرخنده به آحاد کارکنان و مدیران خدوم، ولایت‌مدار و انقلابی وزارت دفاع و دیگر فعالان این حوزه راهبردی و حساس در نیروهای مسلح و تأکید کرده است: بی‌تردید صنعت دفاعی «نماد اقتدار و رونق تولید ملی» به شمار رفته و با برخورداری از توانمندی‌های سرشار بومی و قابلیت‌های پاسخگویی به نیازهای نظام و ملت ایران در عرصه‌های بازدارندگی دفاعی، تحت منویات و فرامین فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در هنگامه خطر و تهدید،‌ درس‌های سخت و پشیمان‌کننده‌ای را به جبهه دشمنان انقلاب و میهن اسلامی خواهد بود.

دستاوردهای نیروی دریایی راهبردی و بازدارنده است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، «امیر دریادار حسین خانزادی» در آستانه ۳۱ مرداد «روز صنعت دفاعی» در بازدید از سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در شهر یزد گفت: مجموعه کارکنان صنایع دریایی وزارت دفاع مجموعه جوان، خوش فکر، خلاق و آینده‌داری هستند که قطعاً نقش خود را  در رشد و بالندگی کشور در صنعت دریایی به خوبی ایفا کرده اند.

امیر خانزادی با اشاره به مفهوم "امنیت به عنوان یک موضوع بسیار پیچیده و با اهمیت در همه کشورها گفت: وظیفه اصلی برقراری امنیت برای انجام مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی به عهده دولت‌هاست تا حدی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند امنیت اگر نباشد تمامی دستاوردهای بشری دست‌نیافتنی است؛ بنابراین اگر امنیت نباشد فعالیت‌های اقتصادی و توسعه های مرتبط با آن امکان پذیر نیست و زیرساخت‌های اجتماعی، مدنی و همه آن چیزی که یک کشور برای پیشرفت و ترقی و توسعه به آن نیازمند است دست نیافتنی می شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی علیه ایران اسلامی گفت: استکبار جهانی از همان لحظات ابتدایی پیروزی انقلاب تلاش بسیاری کرد تا انقلاب را از مسیر اصلی خود دور کند و با ترور و تحمیل جنگ این هدف را دنبال می کردند اما به برکت رهبری مقتدر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نتوانستند در ایستادگی ملت ایران خلل ایجاد کنند و بنابراین اساس  موفق نشدند به اهدافشان برسد.

امیرخانزادی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش و اینکه باید نیروی دریایی در شان انقلاب اسلامی ساخته شود، اظهار داشت: ساخت یک نیروی دریایی در تراز انقلاب اسلامی ابعاد متعددی دارد، یکی از این ابعاد تولید تجهیزات است در این خصوص فرمانده معظم کل قوا همواره بر تولید تجهیزات در داخل کشور تاکید داشتند و دارند و بر همین اساس ساخت زیر دریایی های کلاس «غدیر» آغاز شد و سال گذشته زیردریایی کلاس متوسط «فاتح» با مجموعه‌ای از توانمندی ها در مجموعه صنایع دریایی کشور و به ویژه مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع با هدایت و مدیریت امیر دریادار رستگاری و نیروهای ارزشی و کارکنان جوان و آینده‌دار این سازمان رخ داد.

سردار تنگسیری: امروز ایران تنها نیست

هم‌چنین سپاه نیوز نوشت: 

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در آستانه ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی با حضور در صنایع وابسته سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بندرعباس از بخش‌های مختلف طراحی، تولید توانمندی‌های این صنعت در ساخت تجهیزات پیشرفته دریایی بازدید کرد.

دریادار تنگسیری در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از عملکرد سازمان صنایع دریایی اظهار داشت: اکنون به دستان توانمند متخصصان صنعت دفاعی کشور ، پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و دفاعی ساخته می شود؛ در حالی که قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی، شرایط به گونه ای بود که توانایی و حتی اجازه ساخت کوچکترین تجهیزات نظامی را نداشتیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا و منطقه افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران تنها نیست و ملت های آزادیخواه با تأمل در گفتمان انقلاب اسلامی، مسیر انقلاب را روشن و از ایران حمایت می‌کنند.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1291732

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم محمدجواد ظریف باشگاه استقلال روسیه سوئد بازیگران سینما و تلویزیون ایران خودرو ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی انسانی محوری ترین عنصر در نیروی های مسلح است/ افتتاح ۱۰ هزار مسکن نیروهای مسلح

 رئیس جمهور گفت: نیروهای مسلح مظهر اقتدار کشور و نظام هستند و از عناصر اصلی برای اقتدار کشور و نظام‌محسوب می شوند.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای عالی مسکن گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مظهر اقتدار کشور و نظام هستند و از عناصر اصلی برای اقتدار کشور و نظام‌محسوب می‌شوند.

رئیس جمهور محوری ترین عنصر در نیروی های مسلح را نیروی انسانی دانست و گفت: تجهیزات و کارهای نرم افزاری و سخت افزاری مهم است ولی نیروی انسانی در نیروهای مسلح محوریت دارد و در نیروی انسانی انگیزه و آرامش بسیار حائز اهمیت است، کسی که پشتوانه امنیت یک کشور است باید از آرامش برخودار باشد.

وی گفت: بالاترین مصرف در سبد زندگی به مسکن اختصاص دارد و سهم بسزایی دارد و تامین مسکن برای نیروهای مسلح می تواند آرامش رابرای آنان فراهم آورد. همت ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان محترم عالی با همکاری وزارت راه و شهرسازی و استانداری ها برای تامین مسکن قابل تقدیر است.

آیت الله رئیسی بیان کرد: امروز خرسندیم که ۱۰ هزار واحد مسکونی به نیروهای مسلح تحویل می‌شود. همچنین آغاز ۱۴ هزار واحد مسکونی را با نام شهید بزرگ ماه مبارک رمضان امیرالمومنین (ع) رقم می زنیم.

در این نشست به صورت ویدیو کنفرانس ۱۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح ذیل نهضت ملی مسکن با دستور رئیس جمهور واگذار شد.

در این جلسه مهرداد بذرپاش، احمد وحیدی و امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزرای راه و شهرسازی، کشور و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار موسوی فرمانده کل ارتش، سردار سلامی فرمانده کل سپاه و سردار احمدرضا رادان فرمانده کل نیروی انتظامی نیز حضور دارند.

دیگر خبرها

  • پیام فرمانده نیروی دریایی سپاه به‌مناسبت سالروز ملی شدن صنعت نفت
  • دفاع از حقوق ملت وظیفه همگانی است
  • دریادار تنگسیری: شناورهای بسیج دریایی سپاه در روز قدس رژه سراسری برگزار می‌کنند
  • رژه شناورهای بسیج دریایی سپاه در تمام سواحل کشور
  • رژه سراسری شناورهای بسیج دریایی در تمام سواحل کشور
  • رسانه‌ها باقلم خود عزت و اقتدار ایران اسلامی رابه رخ دشمنان بکشند
  • مخبر دریافت نشان «فتح» را فرماندهان سپاه و ارتش تبریک گفت
  • پیام های تبریک مخبر به فرماندهان ارتش و سپاه
  • برگزاری همایش افسران جنگ نرم در سیاهکل
  • نیروی انسانی محوری ترین عنصر در نیروی های مسلح است/ افتتاح ۱۰ هزار مسکن نیروهای مسلح