Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:36:12 GMT

موکب کودکان و نوجوانان در اربعین حسینی برپا شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۸۹۹۱

موکب کودکان و نوجوانان در اربعین حسینی برپا شد

موکب کودکان و نوجوانان به همت کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در اربعین حسینی برپا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «حسن ندافی» در نشست خبری سی و دومین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان که امروز (چهارشنبه 30 مرداد) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم برگزار شد، گفت: سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همت اداره کل ارشاد اسلامی قم در این شهر برگزار شده و افتتاحیه آن فردا پنجشنبه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان قم افزود: این سومین دوره برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در قم به شمار می آید. واگذاری این جشنواره به کانون پرورش فکری از سیاست های مطلوب اداره کل ارشاد است.


وی تصریح کرد: قم سرشار از استعدادهای مختلف در زمینه های متنوع است و موفقیت بچه های مخترعین در دانشگاه امیرکبیر موید این مساله است.


ندافی ادامه داد: در زمینه های فیلم سازی در سال گذشته یک کودک 12 ساله قمی توانست در جشنواره رتبه اول را بدست آورد و در زمینه های فرهنگی و هنری نیز به صورت جدی وارد شده ایم.


وی از فیلم و فیلمسازی به عنوان یکی از فعالیت های جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یاد کرد و اظهار داشت: با توجه به شناسایی نوجوانان در عرصه های کارگردانی در بحث فیلم های کوتاه و یک دقیقه ای با مضامین مختلف به ویژه شرایط قم، بستر فیلم های دینی کلید خواهد خورد.


مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان قم با اشاره به تمرکز بر بحث آموزش تأکید کرد که در بحث آموزش بسیار جدی هستیم و اساتید خوبی به ویژه در زمینه فیلم در اختیار گرفته ایم. کارگاه های مختلف در زمینه فیلم سازی و نقد و حتی تدوین و بخش های مختلف فیلمسازی در این جشنواره برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه فیلم های کودک و نوجوان در اولویت سینمای کانون قرار دارد، خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه فیلم های کودک و نوجوان کم هستند و سینما نیاز به درآمدزایی دارد، فیلم ها بزرگسال نیز در این سینما اکران می شود. راه اندازی این سینما از دغدغه های شهروندان بود که 6 ماه پیش محقق شد و مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.


ندافی از برپایی موکب اربعین حسینی ویژه کودکان و نوجوانان در اربعین حسینی خبر داد و گفت: این موکب که پارسال راه اندازی شد به عنوان اولین موکب فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان ثبت شده است.


وی افزود: غدیر، عاشورا، اربعین و ظهور از موضوع هایی هستند که در تهیه محتوا به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برای کودکان و نوجوانان در اربعین حسینی هستیم.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم بیرجند غدیر روز جهانی مسجد سومین جشنواره طنین مسجد جشنواره طنین مسجد حجت الاسلام محسنی اژه ای کانون های فرهنگی هنری مساجد روز جهانی مساجد اربعین حسینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی

حسینی مسئول کتابخانه تخصصی کودک در طبس گفت: با توجه به علاقه‌مندی خودم به کتاب و کتابخوان کردن جامعه از سنین پایین به فکر ایجاد کتابخانه تخصصی برای کودکان و نوجوانان افتادم.

وی افزود: با همسر و فرزندم تصمیم گرفتیم برای هدف ارائه کتاب‌های با کیفیت به کودکان و نوجوانان قدم برداریم و به سراغ تهیه کتاب خوب بریم.

حسینی اولین مسئله در انتخاب کتاب خوب انتخاب ناشر معتبر اعلا م کرد و گفت: ناشری که در موضوعات مختلف سیاسی اجتماعی هنری و رده‌های سنی مختلف کار می‌کند نمی‌تواند در بحث تخصصی خوب عمل کند به همین منظور ما فقط با ناشر‌هایی کار می‌کنیم که به صورت تخصصی در حوزه کودک و نوجوان کار می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از ناشر، انتخاب نویسنده هم بسیار مهم است، زیرا نویسنده یک داستان تعیین می‌کند یک موضوع چطور برای کودکان نوشته و روایت شود و چه پیامی را به مخاطب منتقل کند.

مسئول کتابخانه تخصصی کتاب در طبس گفت: ارتباطی که در کتابخانه بین کتابدار و کودک و یا والدین کودک ایجاد می‌شود خیلی سازنده است و در دراز مدت تاثیرات خوبی در زندگی و تفکر آنان به جای می‌گذارد.

وی افزود: با هزینه اولیه ۶۰۰ میلیون تومان کتاب‌های کودک برای این مجموعه خریداری کردم و در حال حاضر این کتابخانه ۵هزار و۵۰۰ جلد کتاب دارد.

حسینی بیان کرد: فضاسازی در کتابخانه به صورت کامل انجام شده، از میز و صندلی‌های رنگی گرفته تا کفپوش‌های رنگی و قفسه‌های سفید، محیطی گرم و لذت بخش برای کودکان فراهم کنیم.

مسئول کتابخانه تخصصی کودک در طبس گفت: یکی از کار‌های مهم دیگر ما ایجاد سایت برای کتابخانه است، در این سایت قرار است کاربر‌ها یا والدینشان به ازای هر سه کتاب که نظرشان در مورد کتاب را در سایت ثبت می‌کنند پاداش دریافت کنند.

وی همچنین بیان کرد: قرار است هر هفته دو شب و هر شب به مدت نیم ساعت برای کودکان در فضای اسکای روم قصه‌گویی داشته باشیم.

از دیگر برنامه‌های برای این کتابخانه میتوان به برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های قصه‌گویی و داستان نویسی اشاره کرد.

ساعت کاری کتابخانه از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۵ تا ۸ باز می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • بازی‌های رایانه‌ای منجر به آسیب جسمی کودکان و نوجوانان
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم