Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@13:01:37 GMT

(تصاویر) تاثیرگذارترین و قدرتمندترین عکس‌های جهان

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۹۰۸۷

(تصاویر) تاثیرگذارترین و قدرتمندترین عکس‌های جهان

فرارو- تصاویر تاثیرگذارند، آنها می توانند نظرات را تغییر و اعتقادات را تقویت کنند. عکس ها این قدرت را دارند که شوک دهنده، الهام بخش، سرگرم کننده و یا عصبانی کننده باشند.

به گزارش فرارو، گاهی یک عکس ارزش هزار کلمه دارد. عکس ها گاهی قدرتمند و پرمعنا هستند. اما واقعا چه چیزی باعث ماندگاری تصاویر می شود؟ پاسخ به این سؤال دشوار است اما عکس های زیر ممکن است سرنخی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 1936 : دوروتا لنگ این عکس را از کارگران میدانی در اردوگاهی در کالیفرنیا گرفته است که با مشکلات معیشتی زیادی روبرو بودند. انتشار گسترده این عکس دولت آمریکا را مجبور به ارسال مواد غذایی به اردوگاه و در نهایت نقشی تاثیرگذار در خروج از رکود بزرگ داشت.

سال 1941 : هاینریش هیملر فرمانده اِس اِس و یکی از بانفوذترین افراد آلمان نازی هنگام بازرسی از یک اردوگاه کار اجباری در بلاروس. عکس تضاد بین قدرت بین دو چهره را نشان می دهد.

سال 1945 : تفنگداران دریایی آمریکا در حال برافراشتن پرچم آمریکا بر فراز کوهی در جزیره ایووجیما هنگام نبرد خونین. این عکس برنده جایزه پولیتزر نیز شده است.

سال 1945 : ابر قارچی از بمباران اتمی ناگازاکی ژاپن توسط آمریکا

سال 1951 : زبان درازی آلبرت انیشتین پس از شرکت در مراسم جشن تولد 72 سالگی خود. از این عکس به عنوان نمایشی احمقانه یاد شده است، چراکه دانشمندان باید لبخند بزنند نه اینکه زبان خود را اینگونه درآورند.

سال 1960 : عکسی از ارنستو چه گوارا چریک مبارز که از آن به عنوان محبوب ترین عکس در جهان یاد می شود.

سال 1963 : مارتین لوترکینگ روی پله های بنای یادبود لینکلن در واشنگتن دی سی در حال سخنرانی است و در این سخنرانی خواستار پایان نژادپرستی در آمریکا شد.

سال 1965 : محمد علی کلی 23 ساله در دور اول حریف 34 ساله خود سانی لیستون را ناک اوت کرد. این عکس ماندگارترین صحنه از زندگی اسطوره بوکس جهان است.

سال 1968 : اعدام یک زندانی ویتنام توسط سرتیپ نگوین نگوک وام در جنگ ویتنام. عکسی که چاپ گسترده آن در زمان جنگ اوج بی رحمی را نشان داد.

سال 1968 : اولین عکس رنگی گرفته شده از زمین توسط یک فضانورد.

سال 1985 : عکس مشهور از یک دختر که توسط استیو مک‌کری گرفته شده است. تصویری که عنوان فراموش‌نشدنی‌ترین عکس را به خود اختصاص داد. هویت دختر افغان برای ۱۵ سال پنهان بود تا اینکه مک‌کری نام او یعنی شربت گول را به همه معرفی کرد.

سال 1969 : راه رفتن باز آلدرین روی کره ماه. او دومین انسانی بود که با آپولو 11 بر کره ماه گام نهاد.

سال 1986 : عکسی هوایی از محل بدترین فاجعه هسته ای تاریخ. راکتورهای هسته ای آسیب دیده در چرنوبیل که باعث آلودگی رادیواکتیو شدند.

سال 1989 : تخریب دیوار برلین

سال 1990 : نلسون ماندلا رهبر جنبش ضد آپارتاید آفریقای جنوبی پس از تحمل 27 سال زندان آزاد شد.

سال 2001 : حمله گروه تروریستی القاعده به مرکز تجارت جهانی نیویورک با دو هواپیما، حادثه ای که به 11 سپتامبر معروف شد.

سال 2011 : مقامات آمریکایی در حال دنبال کردن اخبار عملیات نیروهای ارتش آمریکا علیه اسامه بن لادن رهبر القاعده

دست کودک گرسنه آفریقایی در دست یک عضو هیئت اعزامی

اشک ریختن و ویولن نوازی کودک 12 ساله برزیلی در مراسم خاکسپاری معلمش

یک زن و شوهر در آغوش یکدیگر هنگام تخریب یک کارخانه در بنگلادش

چای دادن پیرمرد افغان به یک سرباز آمریکایی

منبع: فرارو

کلیدواژه: تصاویر حادثه تاریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اعتراضات گسترده دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است .

 به گزارش ایسنا ، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در صفحه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت :« ‏برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

اعتراضات گسترده دانشجویان و اساتید علیه رژیم صهیونیستی در ‎دانشگاه‌های آمریکا»

موج اعتراض دانشجویان در آمریکا به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز مرگبار به نوار غزه که طی روزهای اخیر در «دانشگاه کلمبیا» در شهر نیویورک آغاز شد؛ به سرعت در حال گسترش است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • واکنش حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور از المپیک
  • پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • قدرت‌نمایی حکیمانه
  • قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید!
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم
  • حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان