Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@08:06:44 GMT

مریان تالش گیلان بار دیگر در حفاظ نیروهای حفاظت

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۹۳۷۲

مریان تالش گیلان بار دیگر در حفاظ نیروهای حفاظت

شهرود امیرانتخابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشتر به دلیل مسائل حقوقی ایجاد شده توسط مالکان بنای تاریخی فوق، این پایگاه حفاظتی در سال ۱۳۹۶ تعطیل شد و به شهر تالش انتقال یافت اما امروز به سبب اهمیت و ارزش منطقه یاد شده بار دیگر یگان حفاظت این اداره کل در منطقه مستقر شدند.
وی تصریح کرد: در ییلاقات کوهستانی بخش مرکزی شهرستان تالش روستاهای متعدد تاریخی از جمله مریان و آق اولر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. قرار گرفته اند که در دهه ۸۰ کاوش های متعددی به سرپرستی دکتر خلعتبری در محدوده های گورستانی ارزشمند این مناطق، صورت گرفت .
وی اظهار داشت: جام طلایی طول و دستبند مفرغی با خط اورارتویی ( متعلق به هزاره اول و دوم پیش از میلاد) از مهمترین کشفیاتی است که در راستای کاوش های یادشده پدیدار شده است.
به گفته امیرانتخابی ، با توجه به  یافته های شاخص باستان شناسی و در راستای حفاظت از این گورستان های تاریخی، پایگاه یگان حفاظت میراث فرهنگی از سال ۸۳ در محل بنای تاریخی ییلاقی سردار امجد در روستای آق اولر برپا شد اما به دلیل مسائل حقوقی ایجاد شده توسط مالکینِ بنای تاریخی فوق، این پایگاه حفاظتی در سال ۱۳۹۶ تعطیل شد و به شهر تالش انتقال یافت ولی با توجه به اهمیت موضوع ، اداره کل استان، برنامه ریزی و پیگیری ویژه خود را بر آماده سازی ساختمان اداری و نگهبانی یگان حفاظت در محدوده سایت تاریخی حمام مریان متمرکز کرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه با آماده شدن فضای فوق ، نیروهای یگان حفاظت در روز های اخیر در این محل که به صورت بومی و سنتی ساخته شده ، مستقر شده اند و از این پس به صورت شبانه روزی نسبت به حفاظت از محوطه های باستانی منطقه ، انجام وظیفه می کنند.
امیر انتخابی افزود: به رغم اینکه اداره کل استان و یگان حفاظت میراث فرهنگی متولی حفظ و حراست از میراث تاریخی و فرهنگی است، اما رسیدن به این مهم نیازمند همکاری و تعامل مردم و نهادهای مسئول در منطقه است و با تلاش و همت جمعی این امنیت حاصل خواهد شد.

مریان و آق اولر در ۲۲ کیلومتری ارتفاعات غرب تالش واقع در غرب گیلان یکی از شگفتی های تاریخی و طبیعی استان و کشور است؛ روستایی تاریخی در عمق جنگل ها و ارتفاعات کوهستانی تالش با آب و هوایی مطبوع که تابستان های خنک آن زبانزد عام و خاص است و زیبایی های طبیعت بهارش عظمت و شکوه طبیعت شگفت گیلان را نمایان می سازد.

یک هزار و ۸۰ اثر تاریخی از گیلان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
۱۸۸۱/۲۰۰۷
 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر باستان شناسی زیبایی شبانه روزی طبیعت همکاری و تعامل قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومتر مربع از اراضی لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سرهنگ مسلم مویدی گفت: گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان ۳۵ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغی را در استان شناسایی کردند که از اول تا هفتم فروردین پنج هزار و ۲۸۰ کیلومتر مربع پایش شده است.

وی افزود: بیشترین تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان خرم آباد با ۱۶ مورد بوده است.

سرهنگ مویدی اظهارداشت: برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند که بر اساس قانون، هر گونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی، بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع وقمع بنا‌های احداثی، با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود هر گونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • صدور ۳۱ حکم سبز در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • رهاسازی یک بهله پیغو در محیط زیست
  • اعزام ۶۳ اکیپ گشت نوروزی برای حفاظت از اراضی کشاورزی قزوین
  • پایش ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومتر مربع از اراضی لرستان
  • آتش سوزی یک هکتار از جنگل‌های تالش
  • آتش گرفتن یک هکتار از جنگل‌های شهرستان تالش
  • بر بلندای قلعه صلصال تا سورتمه سواری در جنگل های سیاه داران
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل شکار دستگیر شد
  • کشف محموله چوب تاغ قاچاق در سمنان