Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروفسور فائل ایبیاتوف روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو افزود: موضوع توقیف کشتی ایرانی و آزادی آن در جبل الطارق درس خوبی برای دولت انگلیس شد تا کورکورانه از سیاست های ضدایرانی آمریکا پیروی نکند.

ایبیاتوف ادامه داد: ایران بسیار سنجیده رفتار کرد و با توقیف نفتکش خاطی انگلیس در تنگه هرمز به این کشور پاسخ مناسب داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد دانشگاه روس اظهار داشت: انگلیس برای منافع خود در برگزیت کشتی ایرانی را توقیف کرده بود تا حمایت آمریکا در خروج خود از اتحادیه اروپا بدون پرداخت مبلغ هنگفت را تامین کند.
وی افزود: انگلیس به دنبال سودجویی در هر مساله ای در عرصه بین المللی است و چنین سیاستی در مواردی به زیان این کشور تمام می شود و به اعتبار آن ضربه می زند.

انگلیس از خط مشی ۱+۴ دور شده است
استاد دانشگاه در روسیه  معتقد است که رویکرد گروه ۱+۴ شامل روسیه، فرانسه، انگلیس، چین و آلمان در وضعیت پیرامون برجام بر همکاری حداکثری با ایران برای گذر از این شرایط پیچیده ای استوار است با این وجو دبه نظر می رسد انگلیس پس از خروج آمریکا و تغییرات در این کشور، کم کم از دیگر کشورهای اروپایی دور می شود.

وی ادامه داد: چرا که ما اقداماتی برخلاف رویکرد اروپایی ها در برجام از سوی انگلیس می بینیم و آنها به جای کمک به حل و فصل وضعیت پیرامون برجام، با آمریکا همکاری حداکثری برای فشار بر ایران دارند.

به گفته ایبیاتوف اقدامات انگلیس در خلیج فارس و تنگه هرمز که با سیاست های تنش آفرینی آمریکا هماهنگی دارد، وضعیت منطقه را متشنج تر می کند.
وی افزود: لندن باید تکلیف خود را مشخص کند یا در جهت اجرای برجام گام بردارد یا به طور علنی سیاست خود را اعلام کند.

اروپا باید در فروش نفت با ایران همکاری کند
استاد دانشگاه روس معتقد است که طرف های اروپایی برجام به تعهدات خود در این توافق بین المللی بطور کامل عمل نکرده اند و اینستکس ساز و کار مالی برای تسهیل روابط تجاری با ایران آن چیزی نیست که در ابتدا انتظار می رفت.
وی خاطرنشان کرد: اینستکس باید برای همکاری کشورهای غیراروپایی با ایران نیز بکار گرفته شود و در این ساز و کار باید فروش نفت ایران نیز گنجانده شود.
این صاحبنظر روس اضافه کرد: اروپا تاکنون نمره قبولی در تعهدات خود نسبت به ایران نگرفته و مقام های اروپایی بیش از عمل، حرف زده اند.
ایبیاتوف این را نیز گفت که همکاری های ایران و روسیه در شرایط کنونی باید بیشتر شود و دو کشور ساختار همکاری های اقتصادی و صنعتی خود را متنوع تر کنند تا بخش های بیشتری شامل این همکاری ها شود.
 به گفته استاد دانشگاه روس، ایران و روسیه ظرفیت های بزرگی در بخش هایی همچون نیروگاه های تولید برق و انرژی، پتروشیمی، کشتی سازی، ساخت هواپیما و حوزه های مهم دیگر مرتبط با فناوری های پیشرفته دارند که با هم افزایی می توانند به نتایج مهمی دست یابند.
وی ادامه داد: این اقدامات می تواند پاسخ مناسبی به تحریم های آمریکا و غرب علیه دو کشور باشد و پایه و اساس خوبی برای ارتقاء سطح همکاریهای دوجانبه بوجود آورد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت

 دیوید کامرون وزیرخارجه انگلیس در نخستین سفرش به قرقیزستان و در دیدار با همتای قرقیزی خود مدعی شد که این کشور شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و بیشکک باید حق انتخاب شریکان را داشته باشد.

به گزارش روز سه‌شنبه سرویس اخبار آسیای میانه، دیوید کامرون این موضوع را در یک نشست توجیهی پس از دیدار با جنبیک کولوبایف، وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان مطرح کرد.

کامرون خاطرنشان کرد که قرقیزستان شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و این کشور باید حق انتخاب شرکا را داشته باشد. وی افزود: در دیدار امروز با رئیس جمهوری قرقیزستان، همکاری‌های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فرصت‌هایی برای توسعه آن وجود دارد.

کامرون با تاکید بر اینکه قرقیزستان از نظر منابع آبی غنی است، تصریح کرد: حمایت از پروژه‌های زیست محیطی در مواجهه با تغییرات اقلیمی ضروری است و در این راستا انگلیس صندوق سرمایه‌گذاری برای حمایت از مشاغل متوسط و کوچک ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین به همکاری با قرقیزستان در زمینه سرمایه‌گذاری خصوصی اشاره کرد و گفت که شرکت‌های انگلیسی در ساخت ورزشگاه بیشکک مشارکت دارند.

این اولین سفر وزیر خارجه انگلیس به قرقیزستان است. در این سفر دیوید کامرون با صادیر جپاروف رئیس جمهوری قرقیزستان نیز دیدار کرد.

به گفته تارنمای ریاست‌جمهوری قرقیزستان، گفتگو بین طرفین در مورد چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه قرقیزستان و انگلیس از جمله در حوزه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، انرژی و حمل و نقل صورت گرفت.

علاوه بر این، امکان گسترش تعاملات دو کشور در زمینه مسائل آموزشی و مهاجرت کاری فصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. صادیر جپاروف و دیوید کامرون موضوعات جاری در دستور کار منطقه‌ای و بین المللی را نادیده نگرفتند.

کامرون این هفته از پنج کشور آسیای مرکزی و مغولستان بازدید خواهد کرد. وی دیروز از تاجیکستان دیدن کرد و شامگاه ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) وارد بیشکک شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • پیشنهاد ریاضت آبی برای مدیریت ابرچالش آب کشور
  • پیشنهاد اتاق ایران برای مدیریت ابرچالش آب
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • چگونه ترکیه از صنعت خودروسازی ایران پیشی گرفت و ما بی توجه به فرمان رهبری دنبال مدیریت دولتی خودروسازی هستیم
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا