Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرجهادکشاورزی شهرستان بابل ازاتمام احداث کانال بتنی مستطیلی انتقال آب ، به طول 350 متر در روستای مرزناک مزداکتی بابل با اعتبار هزینه شده 1.571 میلیون ریال خبرداد .

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران دربابل،سیداحمدطاهری گفت :کانال‌های بتنی انتقال آب به‌عنوان یکی از طرح‌های زیر بنایی بخش کشاورزی محسوب می‌شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و اجرای درست این طرح سبب حفاظت خاک شده وحفظ حریم زمین های کشاورزی را سبب می شود .

وی در ادامه مطلب اظهارکرد : با نظارت مستمر کارشناسان فنی و زیربنایی این مدیریت ، کانال بتنی مستطیلی  انتقال آب ، در روستای مرزناک مزداکتی  این شهرستان به طول 350 متر با اعتبار یک میلیارد و 571 میلیون ریال  از محل تامین اعتبار ملی ، با بهره مندی 35 خانوار احداث شد .

مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره باینکه استفاده بهینه در هدایت آب به داخل مزرعه ، جلوگیری از هدر رفت آب ، تسهیل در روندآبگیری کرت ها از جمله مزایای احداث کانال بتنی است . در ادامه تصریح کرد :افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی از مهم ترین مزایای اجرای این طرح است که با اجرای آن راندمان آبیاری افزایش می‌یابد

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: احداث کانال بتنی بابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد

شهردار شهر یاسوج از اجرایی شدن عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، شهر یاسوج با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در دامنه رشته کوه دنا و برخورداری از وضعیت آب و هوایی معتدل به یکی از شهرهای مهاجرپذیر کشور تبدیل شده است و روز به روز بر جمعیت این شهر افزوده می‌شود.

سرریز شدن جمعیت مهاجر به شهر یاسوج و اطراف این شهر و آینده‌نگری نداشتن مدیران در گذشته، امروزه شهر را با چالش‌های فراوانی مواجه کرده‌است.

محله شرف‌آباد یاسوج یکی از مناطقی است که در طی چندسال اخیر با رشد فزاینده ساخت‌وساز و رشد جمعیت روبه‌رو بوده و زمین‌های کشاورزی این منطقه حال به منازل مسکونی تبدیل شده‌است.

محله شرف‌آباد یاسوج در برخی از زیرساخت‌ها از جمله تنش آبی، بهسازی معابر و فضای سبز دچار مشکلات زیادی است اما آنچه بیش از همه این مشکلات برخی از ساکنان نقاط محله شرف‌آباد یاسوج را آزار می‌دهد، آب‌گرفتگی منازل مسکونی در زمان بارش است.

هر چه به سمت پایین دست منطقه شرف‌آباد یاسوج برویم مشکل آب‌گرفتگی منازل و معابر در زمان بارش بیشتر گزارش می‌شود.

خیابان‌های کشاورز، امیری‌ها، منازل نزدیک به قبرستان شرف‌آباد از جمله نقاطی هستند که بیشترین آسیب را از آب‌گرفتگی به خود می‌بینند.

کیوان آشنا شهردار یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد خبر داد.

وی افزود: در راستای توسعه و ارتقای سطح خدمات به شهروندان، عملیات احداث کانال بزرگ دفع آب‌های سطحی در خیابان فرعی ۱۲ کشاورز واقع در شرف آباد در حال انجام است.

آشنا گفت: عملیات احداث کانال بزرگ دفع آب‌های سطحی خیابان فرعی ۱۲ کشاورز با توجه به مشکلات این محلات در فصول بارندگی به منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی و هدایت اصولی آب‌های سطحی و همچنین زیباسازی بصری شهر، با استانداردهای بالا توسط حوزه معاونت عمرانی و امور زیر بنایی شهرداری یاسوج در دست اجرا قرار دارد.

کد خبر 747220

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • عملیات احداث کانال دفع آب‌های سطحی در محله شرف‌آباد یاسوج اجرایی شد
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس
  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان