Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@08:53:27 GMT

ساماندهی ۲۶ منطقه نمونه گردشگری گلستان

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۹۴۷۵

ساماندهی ۲۶ منطقه نمونه گردشگری گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم کریمی اظهارکرد: ساماندهی و تکمیل زیر ساخت های گردشگری ۲۶ منطقه نمونه گردشگری استان تاکنون با اعتبار ۲۰۳ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استانی و ملی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که این میزان اعتبار از سال ۱۳۸۴ تاکنون توسط اداره کل میراث فرهنگی در مناطق نمونه سطح استان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: احداث حدود ۱۵۰ عدد آلاچیق و سکوی نشیمن، ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در قالب حدود ۲۵ باب ساختمان، پنج باب ساختمان نمازخانه، مجتمع خدماتی رفاهی، اجرای روشنایی محوطه کمپینگ ها و برج نوری از جمله این اقدامات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی اضافه کرد: از دیگر اقدامات در مناطق نمونه گردشگری استان می توان به زیرسازی و آسفالت مسیرهای دسترسی به نقاط گردشگری استان به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر، اجرای دیواره مالون و سنگ فرش مسیر دسترسی به آبشارهای سطح استان، فنس کشی محوطه، احداث بازارچه های موقت و دائم صنایع دستی استان اشاره کرد.

وی تصریح کرد : گلستان به عنوان نگارستان ایران به دلیل داشتن جاذبه های بکر طبیعی، تاریخی و گردشگری و همچنین دارابودن مناظر بدیع و چشم‌اندازهای طبیعی و خیره‌کننده از جایگاه و ظرفیت های ویژه‌ای برخوردار است.

کریمی در پایان اظهار امیدواری کرد: با اجرای برنامه های این اداره کل در سال های آتی برای گسترش زیرساخت های مناطق نمونه گردشگری سطح استان شاهد رشد بیشتر ماندگاری مسافران در شهرستان های استان باشیم.

کد خبر 4698161

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم کریمی اداره کل میراث فرهنگی گلستان گرگان بوشهر قزوین شیراز شهرکرد عید غدیر خم ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان روز خبرنگار سانحه تصادف یاسوج هفته دولت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوروز امسال بیش از ۴ هزار گردشگر از روستای تاریخی «پالنگان» بازدید کرند

ایسنا/کردستان فرماندار کامیاران گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا روز گذشته در مجموع ۴ هزار و ۱۸۱ نفر گردشگر داخلی و ۱۵ گردشگر خارجی از «روستای پالنگان» بازدید کرده‌اند.

 کیانوش ثقفی‌نیا، امروز سه شنبه (۷ فروردین) در جلسه بررسی ثبت جهانی روستای پالنگان اظهار کرد: روستای تاریخی پالنگان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری استان و شهرستان کامیاران است که باید ساماندهی آن مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: از آغاز تعطیلات نوروزی تا روز گذشته در مجموع ۴ هزار و ۱۸۱ نفر گردشگر داخلی و ۱۵ گردشگر خارجی از روستای پالنگان بازدید کرده‌اند.

وی، تأکید کرد که ساماندهی روستای تاریخی پالنگان باید با کار ترکیبی و با بهره‌گیری از ظرفیت استادکاران بومی و با ترک تشریفات صورت گیرد. همچنین در الحاق‌ها، حفظ بافت پلکانی روستا که یکی از محورهای اصلی در جذب گردشگران به این روستاست ملاک خواهد بود.

فرماندار کامیاران اعلام کرد که ۳ میلیارد تومان از سوی میراث فرهنگی و بنیاد مسکن استان برای ساماندهی دره نالی اختصاص یافته است.

به گفته وی، نبود پارکینگ و سرویس بهداشتی از مشکلات اصلی توسعه گردشگری در روستای پالنگان است.

ثقفی‌نیا، ساماندهی ۳۳ دکه فعال در روستای پالنگان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی در روستای پالنگان موضوع ساماندهی فاضلاب این روستاست که تامین اعتبار آن از طریق مختلف مولدسازی و غیره ضروری است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی
  • استقبال گردشگران نوروزی از روستای نمونه گردشگری در نیر
  • شرکت ۱۲۹ نفر از فرهنگیان آستارا در طرح شناسایی معلمان نمونه
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان تهران پس از ۱۲ سال تعطیلی
  • اجرای طرح ساماندهی مساجد و بکارگیری ائمه جماعات در محلات
  • پاکتراشی عرصه جنگلی نور مورد توافق هیچ سازمانی نیست
  • تداوم اجرای طرح سلامت نوروزی در خوزستان
  • استقبال مسافران نوروزی و شهروندان از برنامه های جشن بهار در بهار منطقه آزاد ماکو
  • نوروز امسال بیش از ۴ هزار گردشگر از روستای تاریخی «پالنگان» بازدید کرند
  • استقبال مسافران نوروزی از منطقه نمونه گردشگری حیران آستارا