Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، طباطبائیان مدیرجهاد کشاورزی دامغان گفت: شهرستان دامغان ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ پسته بارده دارد که امسال با توجه به آب وهوای مناسب پیش بینی می‌شود از هر هکتار ۳ تن و ۸۰۰ کیلو پسته‌تر برداشت شود.
او افزود: کله قوچی، عباسعلی، احمد آقایی و اکبری از مهمترین ارقام پسته شهرستان دامغان است که رقم‌های شاه پسند و محلی زودرس‌ترین ارقام محسوب و برداشت آن آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۵۰ درصد پسته‌های تولیدی، تازه خوری و به شهر‌ها و استان‌های کشور ارسال و بقیه در ۱۰۸ واحد، فراوری و خشک میشود.
پیش بینی می‌شود امسال ۴۸ هزار تن پسته از باغات شهرستان دامغان برداشت شود که ۱۵ درصد این پسته‌ها زودرس هستند.

انتهای پیام / م

پیش بینی برداشت ۴۸ هزار تن پسته از باغات شهرستان دامغان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ادامه داد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و گفت: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

هم اکنون ۵۵۰ بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد
  • پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در خوزستان