Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@12:56:48 GMT

هدف اساسی پرداخت تسهیلات در یزد ایجاد شغل است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۹۵۲۵

هدف اساسی پرداخت تسهیلات در یزد ایجاد شغل است

محمدعلی طالبی روز چهارشنبه در نخستین کارگروه اقتصادی اشتغال استان تاکید کرد: این کارگروه قرار است با ساختار جدید به منظور حفظ اشتغال موجود و نیز ایجاد اشتغال جدید برگزار شود.

وی افزود: با توجه به آمار بالای بیکاری در میان دانش آموختگان دانشگاهی ، برای ایجاد اشتغال این قشر با مشکل مواجه هستیم بنابراین باید تمرکز روی این بخش باشد و با اولویت به اشتغال این افراد در کارگروه بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد با بیان اینکه استفاده از حضور ۲ نفر صاحب نظر جزو بندهای دستورالعمل جدید کارگروه اشتغال است ، تصریح کرد: اعضای کارگروه در این زمینه ، پیشنهادهای لازم را ارائه دهند.

طالبی تأکید کرد: همه ادارات و دستگاه‌های استان موظف هستند تا برنامه‌های خود را در خصوص اشتغال ظرف یک ماه آینده ارائه و فرمانداران نیز به همین گونه باید برنامه به کارگروه ارائه کنند.

وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی بیشتر درباره طرح‌های کارورزی و فرصت‌های کاری دانشگاه یزد و استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی اظهار داشت: در همین راستا ، کمیته اجرایی متشکل از نمایندگان سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی و صمت ، دانشگاه یزد و بخش‌ها و تشکل‌های خصوصی مرتبط با حوزه اشتغال تشکیل شود.

رئیس کارگروه اشتغال یزد اضافه کرد: طرح فرصت کاری که دانشگاه یزد ارائه کرده است،مورد بسیار خوبی است باید در این کمیته بررسی و پس از رفع اشکال و نقاط ضعف ، برای تصویب و ضمانت اجرایی ، به شورای عالی اشتغال و یا بررسی در هیأت وزیران به تهران ارسال شود.

طالبی با تأکید بر لزوم هزینه کرد، تسهیلات اشتغال در جای خود گفت: روی این موضوع حساس هستیم به همین دلیل باید برای مدیریت استان ، سامانه‌ای طراحی شود که وضعیت تسهیلات پرداختی و میزان اشتغال ایجاد شده ناشی از آن را رصد کنند.

وی با اشاره به وظایف دستگاه‌های مختلف در بحث تبصره ۱۸ قانون برنامه بودجه برای ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: پیگیری‌ دستگاه‌ها با جدیت ادامه یابد و مطالبه مدیریت استان این است که هر دستگاهی در این بخش باید رتبه برتر در کشور کسب کند.

استاندار یزد در باره درخواست مدارس غیردولتی مبنی بر دریافت تسهیلات اشتغال زا از محل تبصره ۱۸ هم گفت: این درخواست باید در کارگروه استانی اشتغال تصویب و برای تصویب و پیگیری به تهران ارسال شود.

در این جلسه هفت دستور کار شامل وضعیت طرح کارورزی ، طرح فرصت کاری دانشگاه یزد ، وضعیت اشتغال ایجاد شده اداره میراث فرهنگی از محل تبصره ۱۸ ، گزارش برنامه اشتغال و تولید در بخش صنعت ، معدن و تجارت ، گزارش وضعیت اشتغال طرح‌های دانش بنیان ، درخواست مدارس غیردولتی برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و تصویت پنج طرح متقاضی دریافت تسهیلات پشتیبان مشاغل خانگی دستگاه‌های اجرایی بررسی شد.

۱۹۶۸/ ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال طرح کارورزی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان در بازدید از کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان گفت:  با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طی دو سال آینده با راه‌اندازی کارگاه‌های سنگ‌شکن شماره ۲، ۴، ۵ و ۶ برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و همچنین تولید محصولات سنگ‌آهن دانه بندی به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و فروش و فرآوری کلوخه سنگ آهن به ۴ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

علی رسولیان افزود: باراه‌اندازی کارگاه‌های سنگ‌شکن علاوه برایجاد اشتغال، ارزش افزوده محصولات سنگ آهن افزایش می یابد و هزینه تولید و مخاطرات زیست محیطی کمتری نسبت به بقیه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه سنگ‌آهن خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران
  • اجرای ۹۸طرح عمرانی و خدماتی در سلماس
  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی
  • اجرای ۹۸طرح عمرانی و خدماتی در سلماس 
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند در سال ۱۴۰۳