Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همان طور که قابل پبش‌بینی بود با بالا گرفتن تنش‌ها میان تهران و واشنگتن سایه ناامنی ناشی از حضور نیرو‌های آمریکایی و احتمال تقابل میان دو کشور بخصوص در دریا منطقه غرب آسیا را بشدت فراگرفت.
آمریکایی‌ها در همین راستا جهت تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران، اما به بهانه تامین امنیت عبور و مرور کشتی‎ها در خلیج فارس و تنگه هرمز درخواست تشکیل ائتلاف دریایی را دادند و تلاش کردند تا اجماع جهانی را همراه خود کنند، اما با استقبال بسیار کمی همراه شدند، این در حالی است که طرف مقابل یعنی جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توان نیرو‌های مسلح و بدون درخواست کمک به تامین امنیت آب‌های سرزمینی و بین‌المللی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارتش الهی در خدمت انقلاب اسلامی
ارتش ایران که در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وابستگی شدیدی به غرب در تامین تجهیزات و آموزش نیرو‌های خود داشت در سال ۵۷ با تغییر رویکردی شدید دچار ریزش شد البته در مدت کوتاهی روند بازسازی خود را آغاز کرد، اما این بار با تکیه بر توان داخلی که نشأت گرفته از انقلاب بود.
یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در همان نخستین گام بخاطر تحریم کشور کار ساخت تجهیزات مورد نیاز خود را آغاز کردند که یکی از این یگان‌ها نیروی دریایی راهبردی ارتش بود که توانست ابتدا انواع ناوچه و شناور‌های سبک را بسازد و پس از آن هم کار طراحی و ساخت ناوشکن‌ها را در دستور کار قرار داد و توانست به این مهم هم دست پیدا کند.
نداجا همچنین برای تامین نیروی انسانی خود موفق شد با احداث دانشگاه‌های مختلف نیرو‌های نظامی را متناسب با نیاز خود و شرایط کشور آموزش دهد، اما این آخرین اقدام نیروی دریایی ارتش نبود؛ گام بعدی این نیرو ساخت پایگاه‌های جدید یا ارتقای پایگاه‌های قدیمی دریایی در شمال و جنوب کشور بود که یک نمونه آن پایگاه دریایی سواحل مکران است.
این اقدامات نیروی دریایی راهبردی ارتش موجب شد تا در سال‌های گذشته یک نیروی بسیار قوی در منطقه غرب آسیا برای حفظ امنیت کشتیرانی ایجاد شود البته در کنار نداجا یک نیروی بازدارنده دیگر هم که در همان سال‌های نخست پیروزی انقلاب شکل گرفته بود قدرت ایران را بیش از پیش افزایش داد.
سبزپوشان سپاه حافظان انقلاب اسلامی
سپاه پاسداران نامی است که از روز‌های نخست با انقلاب جمهوری اسلامی ایران گره خورده و به همین دلیل نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به خود گرفته تا از انقلابی که با آرمان‌های والا شکل گرفت و خون صد‌ها هزار شهید نهال آن را به درختی استوار تبدیل کرده حفاظت کند.
سپاه که با دستور معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) تشکیل شد در ابتدا وظیفه برقراری امنیت شهر‌ها را برعهده گرفت تا کمکی باشد در کنار نیروی انتظامی وقت، اما مدتی نگذشت که بخاطر حمله رژیم بعث عراق به ایران این نیرو به کمک ارتش آمد تا از مرز‌های دفاع کند و همین موضوع باعث شکل‌گیری اولین واحد رزمی سپاه با نام نیروی زمینی شد.
سپاه با تک واحد خود مشغول عملیات بود تا این که فضای جدیدی در جنگ تحمیلی باز شد که در آن رژیم بعث عراق با حمایت حامیان غربی خود با استفاده از شناور‌های مدرنی که دریافت می‌کرد جنگ دریایی را شروع کرد و ایران هم با تجهیزات خود در نیروی دریایی ارتش کار دفاع را انجام داد تا این که سپاه هم دست به کار شد.
نیروی دریایی سپاه ابتدا با کار روی شناور‌های معمولی موجود در بنادر کار ساخت شناور‌های کوچک نظامی را شروع کرد و بعد از آن کار ساخت انواع مین‌های دریایی که در آن روز‌ها نیاز کشور بود را انجام داد تا ایران در همان روز‌های سخت نبرد با دشمن بعثی به قدرت دریایی بی رقیب تبدیل شود.
جوانان متخصص ندسا پس از پایان جنگ تحمیلی هم دست از تلاش برنداشتند و با حرکت در لبه تکنلوژی روز جهان اقدام به ساخت تجهیزات پیشرفته کردند تا متناسب با تهدیدات روز پاسخ دشمن را بدهند که این موضوع باعث شد تا انواع شناور‌های تندرو و بردبلند ساخته شود.
ترکیبی که دنیا را به چالش می‌کشد
نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه با نیرو‌های جوان، متخصص و انقلابی که همگی آموزش‌های کاملا ایرانی دیده‌اند توان ساخت هر نوع سلاح و تجهیزاتی را دارند، گواه این موضوع ناوشکن‌هایی است که در ارتش ساخته شده یا شناور‌های تندرویی است که بدست نیرو‌های سپاه پاسداران به آب انداخته شد.
اهمیت تسلیحاتی که این دو بازوی بازدارنده ایران ساخته‌اند زمانی مشخص می‌شود که بدانیم بسیاری از ابرقدرت‌ها بخصوص ایالات متحده آمریکا سعی دارند حضور خود در آب‌های جنوبی ایران را بیش از پیش تثبیت کنند تا هم بر جمهوری اسلامی ایران اشراف داشته باشند و هم میزان سلطه خود را افزایش دهند.
آن‌ها به خوبی از توان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش الهی باخبر هستند و می‌دانند که توانایی مقابله با قدرت این اهرم‌های بازدارنده جمهوری اسلامی ایران را ندارند و همواره سعی کردند تا میان آن‌ها اختلاف ایجاد کنند، اما هربار با شکستی سخت مواجه شدند چرا ارتش و سپاه هیچ وقت از هم جداشدنی نیستند.
ارتش و سپاه همواره در تمامی میادین در کنار هم بودند از این رو ترکیب قدرت تسلیحاتی هر دو با توجه به این که تجهیزات آن‌ها مکمل دیگری است در روز‌های سخت کابوسی برای دشمن ساخته که حتی برای دشمنان قابل تصور هم نیست چرا که این ترکیب کمربند دفاعی جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمن محکم‌تر از قبل کرده است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه سراسری شناورهای مردمی کشورهای جبهه مقاومت در آستانه روز قدس

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: شناورهای بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناورهای مردمی کشورهای محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس رزه می روند.

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، دریادار «علیرضا تنگسیری» با اشاره به اهداف برگزاری رژه، اظهار کرد: نمایش ظرفیت محور مقاومت در حوزه دریا و اجرای رژه برای رژیم منحوس و ظالم صهیونیستی حامل پیام است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآورشد: روز قدس امسال در سراسر جهان فراگیر تر از هر سال برگزار خواهد شد و برای دومین سال است که رژه سراسری مردمی به صورت خود جوش انجام می‌شود.

دریادار تنگسیری تشریح کرد: در کشور ما نیز پیش بینی می‌کنیم بیش از سه هزار شناور مردمی سبک و سنگین در ۱۳ نقطه از سواحل جنوب و شمال کشور که مشخص شده است حاضر خواهند شد.

وی تصریح کرد: شناور های بسیج مردمی در ایران، و شناورهای مردمی کشورهای محور مقاومت در عراق، سوریه، یمن، لبنان به‌صورت همزمان روز پنجشنبه شانزدهم فروردین با برافراشتن پرچم فلسطین رژه خواهند رفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • محفل انس با قرآن کریم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش در رشت برگزار شد
  • روایت فرمانده نیروی دریایی ارتش از توطئه دشمنان علیه ایران با استفاده از روش های جاسوسی و نفوذ
  • فرمانده نیروی دریایی: دشمن دائماً در حال توطئه است
  • رژه سراسری شناورهای مردمی کشورهای جبهه مقاومت در آستانه روز قدس
  • رژه دریایی ۳ هزار شناور مردمی جبهه مقاومت در روز قدس
  • این فرمانده بلندپایه سپاه، با سربازان افطار کرد +عکس
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • رهبر انقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده/ ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد
  • رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است
  • رهبر انقلاب به اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است