Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@07:21:35 GMT

تهاجم فرهنگی به دنبال جانشین کردن انگاره‌های موهوم

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۹۷۹۸

تهاجم فرهنگی به دنبال جانشین کردن انگاره‌های موهوم

به گزارش ایکنا از قزوین، آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین صبح  امروز 30 مرداد با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی غیاثی ندوشن مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و مسئولان استانی در سالن اجتماعات مرحوم امامی استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم که در غیاب نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین همچنین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: چهار برهه و حادثه بزرگ بعثت نبوی، عید غدیر، واقعه عاشورا و انتظار مهدی موعود در تاریخ اسلام همواره مورد توجه و تأکید است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: وجود انگاره‌های تهاجم و شبیخون فرهنگی که از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته، در حالی بود که در ابتدای امر نسبت به آن هوشیاری و بصیرت چندانی نداشتیم و چرا و چگونه و کجا به وجود آمدن این انگاره‌ها و راه‌های مقابله با آن را نمی‌دانستیم.

این مسئول با بیان اینکه امروز تهاجم فرهنگی در قالب فرهنگ، هنر، رسانه، فضای مجازی و پدیده‌های نوظهور می‌خواهد انگاره‌های منفی و موهوم را علیه فرهنگ ملی و دینی ما بسازد، گفت: در حقیقت تهاجم و شبیخون فرهنگی به دنبال دور کردن ما از فرهنگ و اصالت و منش انسانی و ملی و دینی ماست.

وی با اعلام اینکه مخاطبان تهاجم فرهنگی تمامی مردمان کشورمان در جای‌جای کشور هستند، ادامه داد: دشمن در تلاش است خود را ریشه‌دار و ما را بی‌ریشه نشان داده و معرفی کند درحالی‌که فرهنگ ما بسیار با ارزش و با اصالت است، از طرفی می‌خواهد انگاره‌های مثبت و واقعی را نفی و انگاره‌های موهوم و منفی و خودساخته خود را جانشین آن کند.

این مسئول عنوان کرد: در مواجه فرهنگ‌ها در تهاجم فرهنگی دشمن باید در ابتدای امر نقش و جایگاه فرهنگ و هنر را بشناسیم چراکه شناخت ما باعث پاسداری و قد علم کردن انگاره‌های مثبت و مقلوب کردن انگاره‌های منفی می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین وظایف و نقش‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کلان و خرد شناسایی صحیح نمایه‌های اصیل فرهنگی و کوشش صادقانه برای معرفی آن به جوانان و نوجوانان این سرزمین است.

وی با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم مدیر جدید حوزه فرهنگ قزوین بتواند در سایه‌سار فرهنگی و هدایت‌های علمای این استان و مسئولان ارشد آن در راهبری جامعه فرهنگی و هنری این استان تلاش کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین قرآن تهاجم فرهنگی تکریم و معارفه غدیر دشمن فرهنگ اصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی: گفتگوی عمیق در جامعه و فرهنگ ما جریان دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جامعه یک جامعه زنده است. خیلی‌قوی است و فرآیند گفتگو بسیارخوب است. چرا نسبت به جامعه خود بدبین هستیم؟ من نسبت به جامعه و فرهنگ غنی خود بسیار امیدوار هستم. شاید اندازه من با جوانان سروکار نداشته باشید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در اتاق وزارت نمی‌نشینم و تحلیل کنم و از این جلسه به جلسه دیگر بروم. من کلاس درس با دانشجویانی دارم که متولد ۸۳-۸۲ هستند. ۵۰ نفرند و درس اندیشه سیاسی رهبران انقلاب اسلامی را دارم.

اسماعیلی افزود: این درس کاملا ایدئولوژیک است. با بچه‌هایی که می‌دانم تفاوت‌های ذهنی آنها با من به‌عنوان معلم آنها، خیلی زیاد است.

وی گفت: من دانشگاهی و اهل فرهنگ و رسانه هستم و با اینها ارتباط دارم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • اسماعیلی: گفتگوی عمیق در جامعه و فرهنگ ما جریان دارد
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم
  • حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب
  • پیام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به تهیه کننده سریال «نون خ»
  • اسماعیلی: امرو‌ز روز نصرت سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و یوم الله است
  • رژیم غاصب صهیونیستی در بین جهانیان تحقیر شد
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • درخواست مجوز از انحصار صاحبان سکوها خارج شد
  • برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی