Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم – ایرنا – استاندار قم بابیان اینکه برای جبران عقب‌ماندگی های قم نیازمند تلاش مضاعف هستیم، گفت: عزم مدیریت استان برای رونق تولید، کار اجرایی و عملیاتی پیرامون مسائل و مشکلات تولید جزم است.

بهرام سرمست روز چهارشنبه در آیین افتتاح واحد صنعتی تولید انواع فیبر نوری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، افزود: در برنامه‌ریزی‌های استانی، دست‌کم یک روز در هفته به تولید و رونق آن و همچنین رفع موانع تولید در استان اختصاص‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روزهای یکشنبه به مسائل تولید در استان اختصاص دارد و هرماه، ۲ بار جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در شهرک‌ها و واحدهای صنعتی مختلف برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: برگزاری ۱۸ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ۳۴ جلسه کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد تسهیل و تصویب ۲۴۴ مصوبه ازجمله اقدام‌های صورت گرفته برای رفع موانع تولید در قم بوده است.

سرمست اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از ۲۴۴ مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، ۵۰ درصد این مصوبات اجرایی شده و بقیه نیز در حال اجراست.

استاندار قم افزود: حمایت از واحدهای دانش‌بنیان در استان مورد تاکید است که در این راه نیازمند حمایت بزرگان قم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.

واحد صنعتی تولید انواع فیبر نوری، امروز  طی آیینی با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و بهرام سرمست، استاندار قم در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان این استان به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی به‌عنوان نخستین واحد تولیدکننده کابل فیبر نوری ایندور در کشور، ازجمله معدود کارخانه‌هایی تولید فیبر نوری و تجهیزات شبکه‌های فیبر نوری است.

مرحله نخست مجتمع تولید انواع فیبر نوری که بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برای افتتاح آن هزینه شده، توان تولید روزانه ۴۰ کیلومتر انواع فیبر نوری را دارد. این مجتمع علاوه بر سالن‌های تولید، دارای آزمایشگاه مجهز نیز است.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید. این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی – اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسر و بزرگراه‌های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

هم‌اکنون ۱۲۰ واحد صنعتی و تجاری در این منطقه مشغول فعالیت می‌باشد که این رقم نمایان گر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم کارآمدی دولت بهرام سرمست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند

به گزارش خبرآنلاین لرستان در متن سید فرهاد ناصری نیا آمده است : کار و تلاش لازمه بقا و تداوم حیات بشر و نماد عزت و بالندگی فردی و اجتماعی یک کشور و ملت است .کارگران پرچم داران عرصه اقتصاد مقاومتی و سفیران رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید کشور هستند، و در این راستا هزاران اندیشه خلاق و نو در عرصه تولید و خدمات وجود دارد که رشد و کیفیت تولید و توسعه کشور شاهدی بر این مدعاست.

توجه به قشر زحمتکش و مولد کارگر در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی، میدان دار عرصه تولید و اشتغال بوده و به عنوان عضو موثر و نیروی محرکه چرخه اقتصاد کشور و به مدد تعهد و وجدان کاری و اندیشه های خلاقانه،توانسته است نقش کلیدی خود را در راه توسعه و سازندگی کشور به خوبی ایفا کند.

امروز نیز با همان اراده سترگ و مصمم تر از همیشه، در تلاش است تا با حضور پرشور، نشاط و شورآفرین درجبهه اقتصاد و تولید، مسیر رونق و شکوفایی اقتصادی و جهش تولید را بیش از پیش هموار نماید؛ شکی نیست که حمایت از کالای ایرانی، حمایت مستقیم از کارگران و زحمتکشان عرصه تولید ، گامی بلند در جهت رونق و پویایی چرخه اقتصاد کشور خواهد بود.

اهمیت دادن به کار و تولید و تکریم کارگر ایرانی به عنوان یک ارزش و یک وظیفه عمومی است و کار و کارگر زمانی برای یادآوری این ارزش‌هاست . ما نیز با گرامیداشت این روز تلاش خواهیم کرد تا گوشه‌ای از زحمات آنان را قدردانی کنیم.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کار و تولید هفته کار و کارگر را به همه تلاشگران و کارگران عزیز و دست اندر کاران تولید صمیمانه تبریک عرض می نمایم توفیق روزافزون همراه باسلامتی و سعادتمندی شما را از درگاه پروردگار مسئلت می نمایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898925

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دیلم
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان
  • بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها
  • امنیت سرمایه گذاری نیاز کشور است
  • برخورداری مردم روستای گناوه لری گچساران از اینترنت پرسرعت
  • طرح توسعه شبکه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان