Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی لاریجانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح واحد صنعتی تولید انواع فیبر نوری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، افزود: در قلمروهای مختلف صنعت و کشاورزی، حلقه‌های مفقوده و درصدی وابستگی به خارج وجود دارد که با شناخت این حلقه‌ها، با استفاده از ظرفیت نیروهای داخلی باید به دنبال خودکفایی در این زمینه‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: حدود ۲۵ درصد صنعت نساجی کشور به خارج وابستگی دارد و این موجب شد تا با اعمال تحریم، این صنعت با چالش‌های جدی در تامین مواد اولیه خود مواجه شود که برنامه‌ریزی برای به حداقل رسیدن این وابستگی ضروری است.

وی، استقلال در تمام ابعاد را آرمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: استقلال تنها در امور سیاسی محدود نیست بلکه باید تلاش کرد تا استقلال کشور در تمامی زمینه‌ها محقق شده و وابستگی به خارج به حداقل برسد.

وی با تاکید بر شناسایی و رفع رخنه‌های اقتصادی کشور ادامه داد: تضمین استقلال اقتصادی کشور در گرو درون‌زا شدن اقتصادی است و نخبگان و مسئولان کشور در کاهش این وابستگی به خارج وظیفه سنگینی دارند.

لاریجانی بابیان اینکه در کشوری که دموکراسی است، اختلاف‌نظر هم وجود دارد اظهار داشت: انقلابی بودن در شرایط کنونی به معنای تلاش برای ایجاد وفاق داخلی و هم‌افزایی برای مقابله با هجمه‌های اقتصادی است.

وی افزود: در شرایطی که دشمن برای ضربه به بخش‌های مختلف کشور هجوم آورده است، باید با وفاق ملی مانع این توطئه شوم دشمن شویم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمک به تولید، ایجاد وفاق و بسترسازی برای تولید از مصادیق انقلابی بودن در شرایط کنونی است و حرکت در راستای تفرقه‌افکنی و گسست، انقلابی گری نیست.

وی با انتقاد از برداشت‌های اشتباه برخی مدیران از قانون در کشور بیان کرد: از قانون می‌توان تفسیرهای گوناگون داشت و امروز مدیران اجرایی برای حل مشکلات تولید، از قانون باید تفسیرهایی در راستای حل این مشکلات داشته باشند و تصمیم لازم را اتخاذ کنند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه مقصود قانون‌گذار تسهیل در سرمایه‌گذاری و تولید در کشور است، افزود: قانون برای روان شدن مسیر تولید در کشور است نه اینکه جلوی تولید گرفته شود و باید مسئولان استانی و کشوری از قوانین در راستای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی بابیان اینکه سخت‌گیری بخش‌های نظارتی موجب محتاط شدن مسئولان شده است گفت: این سخت‌گیری موجب می‌شود تا موانع تولید افزایش‌یافته و صدور مجوزها با تاخیر فراوان مواجه شود.

وی بابیان اینکه برای مدیر اجرایی، شجاعت در تصمیم‌گیری مهم است گفت: باید نظارت صورت گیرد تا خلاف قانونی انجام نشود ولی نباید این نظارت‌ها به‌گونه‌ای باشد که در مدیران واهمه ایجاد کند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید بسترساز فضای امیدواری در جامعه باشند، افزود: کشور با مشکلاتی مواجه شده، ولی رسانه‌ها باید با ایجاد امید در جامعه، شناسایی مشکلات تولید و تلاش برای حل تولید در کشور، به کمک تولید بیایند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه با اتکا به ملت ایران و نخبگان کشور به‌طورقطع راه ایجاد ثروت و گره‌گشایی از مشکلات فراهم می‌شود گفت: قانون ارزش‌افزوده جدید در دستور کار مجلس است تا مشکلات شهرک‌های صنعتی و صنایع تولیدی برطرف شود.

وی تولید فیبر نوری را یکی از صنایع مهم در کشور دانست و گفت: تسهیل دسترسی برای ارائه خدمات، کاهش هزینه‌ها و خنثی کردن توطئه‌های دشمن ازجمله مزایای سرمایه‌گذاری در این بخش است.

لاریجانی بابیان اینکه تولید فیبر نوری برای بخش‌های مختلف کشور ضروری است گفت: وابستگی کشور به فناوری فیبر نوری به خارج باید به حداقل ممکن برسد.

وی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را ازجمله سرمایه‌های قم دانست و گفت: این استان به دلیل نزدیکی به تهران نیازمند جهش در صنعت و تولیدهای مختلف است که باید از مزیت‌های این منطقه ویژه اقتصادی بیشتر استفاده شود.

واحد صنعتی تولید انواع فیبر نوری، امروز  طی آیینی با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و بهرام سرمست، استاندار قم در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان این استان به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولیدی به‌عنوان نخستین واحد تولیدکننده کابل فیبر نوری ایندور در کشور، ازجمله معدود کارخانه‌هایی تولید فیبر نوری و تجهیزات شبکه‌های فیبر نوری است.

مرحله نخست مجتمع تولید انواع فیبر نوری که بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برای افتتاح آن هزینه شده، توان تولید روزانه ۴۰ کیلومتر انواع فیبر نوری را دارد. این مجتمع علاوه بر سالن‌های تولید، دارای آزمایشگاه مجهز نیز است.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید. این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی – اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسر و بزرگراه‌های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

هم‌اکنون ۱۲۰ واحد صنعتی و تجاری در این منطقه مشغول فعالیت می‌باشد که این رقم نمایان گر فعالیت ۸۷ درصد واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری منطقه است.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استفاده از ظرفیت دموکراسی رئیس مجلس شورای اسلامی قانون نساجی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی

ایسنا/خراسان رضوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قوچان گفت: خشکسالی‌ها و کاهش منابع آبی و کاهش تولید در بخشی از محصولات کشاورزی موجب شده که محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی برای ایجاد درآمد پایدار اهمیت یابد.

هادی زحمتی در گفت و گو با ایسنا از کاشت زیره سبز مناسب کشت در دیم‌زارهای قوچان خبر داد و افزود: در صورت کاهش بارش‌ها در شهرستان، کشت این گیاه دارویی همراه با آبیاری تکمیلی برای دستیابی به عملکرد اقتصادی توسط کشاورزان شهرستان از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود.

وی عنوان کرد: با توجه به اجرای طرح جهش تولید در اراضی دیم برنامه کشت گیاهان دارویی دیم در شهرستان شناسایی و ترویج می‌شود.

 زحمتی بیان کرد: حتی اگر عملکرد تولید زیره در یک هکتار ۳۵۰ کیلوگرم باشد با توجه به قیمت مناسب آن به ازای هر کیلوگرم است از نظر اقتصادی بسیار مناسب است.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قوچان خاطرنشان کرد: خشکسالی‌ها و کاهش منابع آبی و کاهش تولید در بخشی از محصولات کشاورزی الزام به تغییر الگوی کشت را دو چندان کرده است و محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی برای ایجاد درآمد پایدار اهمیت یافته است.

وی گفت: گیاهان دارویی مزایای خاصی در نیاز آبی کم، سازگاری بالا، نقش در سلامت و بهداشت، ایجاد اشتغال‌زایی دارند.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قوچان در ادامه از سبز شدن ارقام نخود کشت شده به صورت انتظاری در این طرح خبر داد و گفت: در ارقام مختلف گندم کشت شده قبل از باران مؤثر در آخر مهرماه متأسفانه به دلیل بارندگی نامناسب در پاییز و دو نم شدن بذور، سطح سبز ضعیفی دارند در حالی که کشت رقم باران پس از بارندگی‌های مؤثر سطح سبز خوبی دارد.

وی بیان کرد: این طرح به منظور انتقال یافته‌های تحقیقاتی کشت دیم به کشاورزان در مناطق دیم خیز شهرستان قوچان در دهستان دولتخانه بخش باجگیران با عنوان پایگاه نوآوری جهش تولید در دیمزارها ایجاد شده است.

زحمتی گفت: تأثیر علف‌کش اتوبور در مزرعه نخود مورد بررسی قرار گرفته است و تا این لحظه نتیجه مثبت و قابل قبولی مشاهده نشده که نیاز به بازدید مجدد و بررسی بیشتر دارد.

وی در ادامه توجه به وضعیت اقلیمی و یا دسترسی به آب در زمان استفاده از کود سرک را بسیار مهم دانست و افزود: متأسفانه با توجه به کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعددی که در اکثر روستاهای تحت پوشش برگزار شده هنوز برخی از کشاورزان بدون توجه به پیش‌بینی هواشناسی و عدم احتمال بارش کود سرک استفاده می‌کنند.

زحمتی با بیان اینکه ضرورت رعایت اصول فنی در استفاده از کود سرک در دیمزارها اجتناب‌ناپذیر است، بیان کرد: در شرایط استفاده از کود سرک در کمترین بارندگی و استفاده بیش از اندازه از این نوع کود در آخر فصل موجب چروکیدگی دانه و کاهش تولید خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • تکمیل ۲خطه کردن راه‌آهن زنجان -قزوین نیازمند ۱۲۵۰میلیارد اعتبار
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • مشارکت مردم در اقتصاد باعث کاهش وابستگی به نفت می‌شود
  • ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟
  • مشارکت مردم در اقتصاد و جهش تولید نیازمند حمایت مدیران است
  • کاهش رتبه خراسان شمالی در تورم طی سال ۱۴۰۲