Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی پیش از ظهر چهارشنبه با سفر خود به استان قم و بازدید از تعدادی واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و آیین افتتاح فاز اول مجتمع تولیدی فیبر نوری و اکسوری نبرا افزود: تنوع سلایق مسئولان در کشور امر طبیعی است ولی نباید این امر به اختلافات و تنش تبدیل و به کشور در این شرایط صدمه وارد کند؛ اکنون زمان اختلافات نیست ودر این شرایطی که در کشور حاکم است نیاز به وفاق وهم افزایی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس قوه مقننه، در سالی که به رونق تولید نامگذاری شده باید راه را برای رونق تولید ملی هموار و از سرمایه‌گذران و تولیدکنندگان حمایت کنیم.

وی افزود: باید از راه‌های مختلف فشارهای اقتصادی را به فرصت تبدیل کرد و جلوی وابستگی‌ها را گرفت.

انتفاد از پایین بودن جرأت مدیران استان‌ها

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایین بودن دل وجرأت مدیران اجرایی استان‌ها در مطالبات خود انتقاد کرد و بیان کرد: باید مدیران اجرایی استان‌ها در مطالبه‌گری مسائل ومشکلات استان خود شجاعت داشته باشند در غیر این صورت بسیاری از برنامه‌ها و مسائل استان راکد می‌ماند به طور مثال سرمایه‌گذار وتولید کننده هم به دلیل نبود شجاعت مدیر پروژه‌های تولیدی بدون حمایت می‌ماند.

حذف وابستگی‌های اقتصادی آرمان مهم انقلاب

وی با اشاره به آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی که قطع وابستگی‌های اقتصادی است، گفت: دلیل این که اکنون شوک به اقتصاد کشور وارد شده و با مشکلات و تحریم روبرو هستیم همین وابستگی‌ها است و دشمن هم از این امر سوء استفاده کرده و به جنگ اقصادی با کشور ما پرداخته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید موانع تولید را برداشت و از سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان حمایت کرد و تسهیلاتی را به بخش تولید پرداخت کرد تا جلوی وابستگی را گرفت.

وی افزود: بعضا دستگاه‌های اجرایی تفسیر غلطی از قوانین در حوزه تولید و قلمرو صنایع دارند که باید برطرف و همگان به سمت رونق تولید گام برداریم.

لاریجانی فشار اقتصادی کنونی را حاصل تحریم‌های ظالمانه آمریکا دانست و گفت: می‌توان با حمایت از تولید و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف کشور بر مشکلات اقتصادی غلبه کرد و دلیلی بر ناامیدی نیست.

وی با اشاره به تولید و رونق صنعت فیبر نوری در کشور گفت: فیبر نوری در کشور رونق گرفته و تا حدودی جلوی وابستگی‌ها را گرفته است این فیبرها در مخابرات و رادیو و تلویزیون کاربرد دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به منطقه اقتصادی سلفچگان قم بیان کرد: باید از منطقه اقتصادی حمایت شود و قم با توجه به موقعیت جغرافی و زائر پذیری در مسیر توسعه و رونق اقتصاد پایدار قدم بردارد.

کد خبر 4698179

منبع: مهر

کلیدواژه: علی لاریجانی قم فیبر نوری تحریم اقتصادی ایران بوشهر قزوین شیراز شهرکرد عید غدیر خم ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان روز خبرنگار سانحه تصادف یاسوج هفته دولت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • جهش تولید طلای صنعت پتروشیمی با توان فنی ایرانی در کوروش