Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@01:36:00 GMT

۵ دستور جدید برای سرعت بخشی به ترخیص کالاهای اساسی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۹۹۵۵

۵ دستور جدید برای سرعت بخشی به ترخیص کالاهای اساسی

۵ دستور جدید با هدف تسریع و تسهیل در انجام تشریفات گمرکی کالاهای اساسی، از سوی گمرک ایران به گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شد.

به گزارش مهر، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در بخشنامه ای به کلیه گمرکات اجرایی در خصوص تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی کالاهای اساسی، ۵ دستور جدید صادر کرد.

در این بخشنامه آمده است: به موجب این بخشنامه تاکید می گردد در هنگام اظهار کالاهای اساسی و ضروری به گمرکات کشور، با رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه، ترتیبی اتخاذ گردد تا:

۱) در صورت ارائه درخواست از سوی صاحب کالا با حمل یکسره موافقت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۲) نمونه برداری دستگاههای متولی صدور مجوزهای قانونی از کالا بر روی کشتی حامل کالا قبل یا در حین تخلیه انجام شود.

۳)  انجام تشریفات گمرکی در کمترین زمان توسط کارشناس مربوطه در هر مسیر اظهاری.

۴)در صورت انقضای مدت زمان زمان سفارش نسبت به پذیرش مجوزهای ثبت سفارش ارائه شده بدون تمدید مهلت مذکور اقدام شود.

۵) در صورت درخواست با ترخیص این کالاها به صورت شبانه روزی حتی در روزهای تعطیل اقدام گردد.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: کالاهای اساسی ترخیص کالا گمرک ایران اردوگاه شهید باهنر هاشم یکه زارع محمد جواد لاریجانی لیگ نوزدهم عباس علی آبادی ائتلاف دریایی آمریکا کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار اکتان‌های بنزین قاچاق در جنوب تهران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ مهدی افشاری در این‌باره گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند که مقادیری کالای خارجی در انباری در مهدی آباد شهر ری، تخلیه و دپو شده است. همچنین در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که کالای خارجی از غرب کشور به این مکان منتقل و دپو شده تا در سطح بازار توزیع شود.

بیشتر بخوانید: لحظه دستگیری سارقان بزرگراه صدر + فیلم

وی ادامه داد:‌ ماموران پلیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در ادامه با مقام قضایی هماهنگی‌های لازم را انجام داده و پس از اخذ مجوز اقدام به بازرسی از محل مذکور کردند که در جریان آن مشخص شد محل یک باب انبار کالای بازرگانی است اما کالاهای داخل آن در سامانه انبارها ثبت نشده است. همچنین ماموران مشاهده کردند که مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع اکتان بنزین به مارک STORM تحت لیسانس کشور آلمان در محل دپو شده است که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ کالاهای قااچاق کشف شده شامل ۱۲ هزار عدد قوطی اکتان بنزین ۲۵۰ میلی لیتری به مارک STORM تحت لیسانس کشور آلمان بوده که در حدود ۲۵ میلیارد ریال ارزش ریالی داشت.

افشاری با بیان اینکه پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد، گفت:‌ متهم نیز به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی در این خصوص نیز همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227309 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهر ری
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • کشف انبار اکتان‌های بنزین قاچاق در جنوب تهران
  • سرعت‌بخشی انجام طرح‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • سرعت‌بخشی انجام پروژه‌های نیمه تمام برای دولت اهمیت زیادی دارد
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • ترخیص دارو از گمرکات سرعت گرفت/ دپوی سه ماهه سرُم
  • بخشنامه هواپیمایی درباره شرایط رسیدگی به امور مسافران