Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:17:14 GMT

فاصله ایران با دنیای صنعتی نباید بیش از این شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۰۰۰۷

فاصله ایران با دنیای صنعتی نباید بیش از این شود

به گزارش خبرنگار مهر، برات قبادیان ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار داشت: من در کنار کار علمی از کودکی در صنعت بوده ام و با افراد و استان های زیادی کار کرده ام اما علاقه خاصی به آذربایجان شرقی داشته و باید گفت این استان در یکی از بهترین موقعیت های تاریخی خود قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این استان در کنار نماینده های مجلس، مدیران شایسته و اساتید برجسته ای دارد که توانسته اند رونق بخش اقتصادی را فراهم کنند.

قبادیان با بیان اینکه یک سوم اقتصاد کشور را وزارتخانه صمت رقم می زند، گفت: کار در این بخش بسیار سخت است به خصوص توجه به شرایط خاص کشور ما و از سویی گستردگی کار این وزارتخانه که باید در کنار فولاد و صنعت به مسائل کوچک هم توجه شود، نقش این وزارتخانه را پررنگ تر می کند.

وی با اشاره ای به شناخت خود از نجاتی، رئیس سابق سازمان گفت: در سفرهای خود به استان دریافتم که ایشان فرد مردم داری بوده و از سویی تجربه بالایی دارند که در این مدت ندیدیم کسی از ایشان ناراضی باشد و خوشبختانه توانسته اند در دل مردم و صنعتگران جایگاه خوبی پیدا کنند.

معاون آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صمت ادامه داد: وزارت صمت باید بعد از این نیز از تجربیات ایشان استفاده و بهره بیشتری ببرد.

وی با اشاره ای به منابع ویژه کشور گفت: کشور ما از بابت منابع خدادادی و جمعیت کشور و نیروی جوان که دارای تحصیلات بالایی هستند، در رتبه بالایی قرار گرفته و از بابت آمار سرمایه انسانی و شاخصه های اساتید، دانشجویان و دانشگاه ها و در مجموع پتانسیل های سرمایه انسانی رتبه سوم را کسب کرده است.

قبادیان ادامه داد: با این منابع انسانی، دانشگاه ها و منابع معدنی و صنعتی، آذربایجان شرقی یکی از شاخص های خوب کشور بوده و می تواند الگو باشد.

وی با اشاره ای به استقبال مدیران استانی از طرح تاپ وزارت صمت گفت: با اجرای طرح بومی سازی، ۲۰ فناوری که بیشترین ارزآوری را داشته اند به وسیله همین دانشمندان داخلی و از طریق اساتید، نخبگان و شرکت های دانش بنیان شدنی اجرایی شده که آذربایجان می تواند در این طرح نیز الگو باشد.

قبادیان بهبود بهره وری را یکی دیگر از طرح های مهم وزارت دانسته و گفت:  در دنیای ۱۰ سال دیگر، فضای دانشگاه و علم غیر از این خواهد بود و کودکان ما وقتی به سن اشتغال می رسند ۷۰ درصد شغل ها غیر از اینی خواهد بود که امروز شاهد آن هستیم که باید از هم اکنون خود را آماده آن کنیم که وزارت، این موارد را در دستور کار دارد.

وی افزود: مدیر جدید استان باید همچون آقای نجاتی مردم دار بوده یا حتی مردم دارتر از ایشان باشند که با توجه به رزومه آقای امین زاده در بخش صنعت امیدواریم ایشان جایگزین شایسته ای برای آقای نجاتی باشند.

معاون آموزش و پژوهش و فناوری وزارت صمت ادامه داد: ما نباید بگذاریم فاصله ما با دنیای صنعتی بیشتر از این شود که باید با کارهای اساسی و زیربنایی و طرح های علمی و بنیادهای مستحکم علمی و فناورانه این امر عملی شود.

گفتنی است در این مراسم، حبیب امین زاده به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی شده و از زحمات حسین نجاتی در این جایگاه قدردانی شد.

کد خبر 4698174

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت و معدن صادرات کالا بوشهر قزوین شیراز شهرکرد عید غدیر خم ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان روز خبرنگار سانحه تصادف یاسوج هفته دولت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، رسول سواری ظهر چهارشنبه در اختتامیه رویداد استارتاپی روش‌های مدیریت مصرف آب در صنایع نساجی در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی آماده دریافت ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های مختلف است و آنهایی که قابلیت پرورش و ارتقا دارد را حمایت می‌کند و در اختیار صنعت قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند، تصریح کرد: در بخش ارتقای تکنولوژی صنایع از حضور دانشگاهیان استقبال می‌کنیم و هم‌اکنون نیز در بخش مدیریت بهینه و همچنین تکنولوژی و صادرات پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم چراکه ارتقای فناوری یکی از اولویت‌های صنایع به‌شمار می‌رود و باید در جهت رشد و توسعه بازار صنایع قدم برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با تاکید بر اهمیت بهینه‌سازی و مدیریت مصرف منابع گفت: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی ایجاد شده نیاز به توسعه دارد و به همین علت در بخش تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه آب و برق مشکل داریم. یکی از راهکارهای حل این مشکل، افزایش تأمین منابع و راهکار مهم دیگر، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف است.

وی کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت را ضروری دانست و ادامه داد: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مثل قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و در حوزه اقتصاد هم با همین رویکرد می‌توان مسائل و مشکلات را حل کرد.

سواری معتقد است که نفوذ علم در همه زمینه‌ها کارآمدی و اثربخشی دارد و هرچه به سمت جلو پیش می‌رویم، نیازها بیشتر می‌شود، امید است به واسطه حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشگاه، مشکلات صنعت حل بشوند.

وی ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی، حتی یک شهرک صنعتی منسجم در استان اصفهان وجود نداشت و اگر کسی قصد ایجاد واحد صنعتی را داشت و به دولت و حاکمیت وصل نبود، باید مشکلات و سختی‌های فراوان را تحمل می‌کرد اما امروز به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فقط در استان اصفهان بیش از ۱۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی استقرار دارد که بیش از ۲۰ هزار واحد صنعتی را تحت پوشش خود قرار دادند.

کد خبر 6087794

دیگر خبرها

  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • هدفگذاری ۸۰ طرح صنعتی بزرگ در استان قزوین