Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در نشست خبری در سالن مدیریت بحران استانداری به مناسبت اعلام برنامه‌های هفته گرامیداشت دولت در استان سمنان، افزود: اعتبار طرح‌های عمرانی آماده افتتاح، سرمایه‌گذاری و کلنگ زنی ۱۸ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

وی اظهار داشت: ۶۵۰ طرح از مجموع ۸۳۴ طرح، با اعتبار بالغ بر سه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در هفته دولت در استان سمنان افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در هفته دولت امسال در استان سمنان ۶۰ طرح با سه هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۱۲۴ طرح با سه هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: مجموع طرح های سرمایه‌گذاری و طرح‌های آماده بهره برداری در هفته دولت امسال، ۷۱۰ طرح با اعتبار بالغ بر ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه حجم اعتبار مربوط به شهرستان های مختلف استان سمنان متناسب با اهمیت و اندازه طرح ها متفاوت است، یادآور شد: به مناسبت هفته دولت ۷۰ طرح مربوط به سمنان، ۱۵۴ طرح مربوط به شاهرود، ۱۲۲ طرح مربوط به دامغان، ۷۹ طرح مربوط به گرمسار، ۳۵ طرح مربوط به مهدیشهر، ۶۰ طرح مربوط به سرخه، ۲۹ طرح مربوط به آرادان و ۹۱ طرح مربوط به میامی آماده بهره برداری است.

وی تصریح کرد: ۱۰ طرح آماده بهره برداری در هفته دولت طرح استانی است.

به گفته آشناگر، از ۶۰ طرح سرمایه گذاری در هفته دولت،۱۱  طرح مربوط به سمنان، ۱۸ طرح مربوط به شاهرود، هفت طرح مربوط به دامغان، ۱۰ طرح مربوط به گرمسار، چهار طرح مربوط به مهدیشهر، ۲ طرح مربوط به سرخه، ۲ طرح مربوط به آرادان و ۶ طرح مربوط به میامی است.


 بیان دستاوردهای نظام خنثی‌کننده توطئه دشمنان است

وی ابراز داشت: ایجاد اختلاف و ناکارآمد جلوه دادن نظام و ایجاد یاس و نا امیدی بین مردم از دسیسه‌های دشمن و بیان خدمات دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راهکار امیدآفرینی و خنثی کردن این توطئه است.

آشناگر از خبرنگاران به عنوان  پرچمداران همبستگی یاد کرد و افزود: خبرنگاران به تقویت وحدت و همبستگی در سراسر استان سمنان کمک کنند.

وی با بیان اینکه مزیت نسبی هر شهرستان استان سمنان متفاوت است و اعتبار و طرح ها متناسب با ظرفیت ها درنظر گرفته می شود، افزود: طرح‌های افتتاحی در هفته دولت بر اساس ظرفیت و آمایش سرزمین برنامه ریزی و اجرا شده است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: دولت سیاستگذار و تامین کننده زیرساخت ها برای فعالیت و حضور بخش خصوصی است و سرمایه گذار واقعی و تصمیم گیرنده برای مشارکت بخش خصوصی است.

جذب ۹۰ درصد سهم سمنان از تسهیلات رونق تولید

وی با اشاره به اینکه حدود ۹ ماه از انتصابش به عنوان استاندار سمنان می‌گذرد، اضافه کرد: در ابتدای حضورم تنها ۱۹ درصد اعتبارات مربوط به تسهیلات رفع موانع و رونق تولید جذب شده بود، اما اکنون این میزان جذب به ۹۰ درصد رسیده است.

آشناگر تصریح کرد: جذب اعتبارات عمرانی در ابتدای فعالیتم در استان سمنان مطلوب نبود اما اکنون ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی استانی جذب شده است.

وی با بیان اینکه درصورت جذب نشدن اعتبار ملی، اعتبار به استان دیگر منتقل  می‌شود، گفت: در این زمینه نقد وجود دارد و مدیران باید بیش از پیش تلاش کنند.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: بهبود شاخص خدمت به مردم در بهبود فضای کسب و کار محسوس است و ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و فعال کردن واحدهای تولیدی راکد از اولویت‌های کاری استان است.

وی ارتباط صمیمانه با مردم، ارتباط میدانی، ارزیابی و رصد طرح‌ها، جذب اعتبارات ملی، واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی، استفاده از اوراق را از معیارهای ارزیابی مدیران عنوان کرد.

آشناگر اظهار داشت: مدیران ارتباط خود را با وزارتخانه های مربوطه خود تقویت کنند و اگر انحراف معیار در این رویکرد دیده شود در بار اول مدیر تذکر می گیرد و در صورت تداوم بی توجهی، با مدیر برخورد می شود.

وی با اشاره جایگاه مطلوب استان سمنان در میزان رضایت‌مندی مردم از دستگاه‌های اجرایی افزود: کسب رتبه دوم رضایت مندی شهروندان سمنانی از دستگاه های اجرایی در کشور، نشاندهنده رضایت مردم از عملکرد دولت و مسئولان است.


۴۲ هکتار زمین به خسارت‌دیدگان کالپوش واگذار شد

آشناگر با اشاره به گزارش رانش زمین و حجم بارندگی باران و برف بالاتر از متوسط بلند مدت در اسفند سال ۹۷ در روستاهای میامی، افزود: قطع برق، آب و گاز و رانش زمین، از جمله پیامدهای شرایط نامساعد جوی بود که با تلاش مدیریت بحران شرایط نامساعد کنترل شد.

آشناگر اضافه کرد: تلوبین و روستای حسین آباد دچار خسارت زیاد شدند و وضعیت نامساعدی داشتند، اما با کمک دولت و پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض بخشی از مشکلات رفع شد و افراد خسارت دیده که خانه خود را از دست دادند به مدت ۶ ماه در واحدهای مسکونی دیگر اسکان داده شدند و تا ۶ ماه دیگر پرداخت اجاره خانه به آنها ادامه دارد.

وی یادآور شد: اسکان افرادی که خانه های خود را در حسین آباد کالپوش از دست دادند در بخشی از نردین برنامه ریزی شد که مورد موافقت قرار نگرفت و اکنون با مشاوره و پژوهش با کارشناسان و مدیران زیربط ۴۲ هکتار از اراضی ۶۷ هکتاری، انتخاب شده که این اراضی قابل توسعه است و به افراد خسارت دیده واگذار شده است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات از بخش های مختلف برای ساخت خانه در منطقه ۴۲ هکتاری تا سه ماه آینده نهایی می شود.


رتبه اول سمنان در ایجاد اشتغال

آشناگر با اشاره به اینکه استان سمنان در اشتغال رتبه اول را داراست، ادامه داد: در برآورد اولیه اشتغال انتخاب جدی در نمونه گیری نبوده و در مواردی تکرار ثبت شده است، اما اکنون تعداد بیمه شدگان، اشتغال، تعداد واحدهای صنعتی افزایش یافته و این موارد شاخص‌های درست نشاندهنده رتبه خوب استان در کاهش بیکاری است.

وی ابراز داشت: در مدت اخیر سه هزار و ۵۰۰ نفر به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اجباری افزوده شدند که نشاندهنده وضعیت مناسب اشتغال در استان سمنان است.

وی با بیان اینکه طبق تعریق اشتغال ۲ ساعته هر فرد در هفته شغل محسوب می شود، افزود: استان سمنان با اعطای تسهیلات به منظور تسهیل و رفع موانع تولید توانسته اشتغال چند ساعته ایجاد کند.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اشتغال سرمایه سرمایه گذاری شرایط آب و هوایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در سه شهرک صنعتی این جزیره خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مرتضی صابری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن بین‌المللی مرکز رشد برگزار شد، اظهار داشت: این شمار نیروی کار در 230 شرکت فعال در شهرک‌های فجر، تولا و کاوه منطقه آزاد قشم مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه صنعتی و معدنی در قشم و حمایت ویژه سازمان منطقه آزاد قشم از سرمایه‌گذاران در این جزیره، گفت: این منطقه دارای یک سایت هاب انرژی، یک سایت صنایع شیلاتی و سه شهرک صنعتی بزرگ است که حمایت‌ها و امتیارات ویژه‌ای برای فعالان سرمایه‌گذاری در این مراکز وجود دارد.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم یکی از مهمترین اولویت‌های کاری این واحد را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: در راستای رفع موانع تولید واحدهای تولیدی جزیره قشم، موفق به مصوبه‌ای برای حذف مالیات بر ارزش افزوده چند شرکت دانش‌بنیان در قشم شدیم که در زمینه تولید کود گیاهی از جلبک‌ها و ماهی‌های خشک فعالیت دارند.

صابری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای کاهش بروکراسی ادارای تصریح کرد: در همین راستا نیز پارسال با حذف دریافت اسناد اعتباری از سرمایه‌گذاران، موفق شدیم پروانه بهره‌برداری 5 شرکت فعال در شهرک صنعتی تولا که به دلایلی موفق به دریافت پروانه نشده بودند را صادر و آنها را به چرخه تولید و اشتغال جزیره بازگردانیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذارانی که با وجود دریافت زمین اما هنوز با گذشت سالهای بسیار اقدام به فعالیت نکرده‌اند، قراردادشان فسخ می‌شود، گفت: در همین راستا نیز بیش از 13 هکتار از زمین‌های واگذار شده در حوزه صنعت و معدن به 19 سرمایه‌گذار که با وجود گذشت بیش از دو دهه از واگذاری هنوز اقدامی انجام نداده بودند، فسخ شد.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • تعهد ۱۵۹۹ نفری اشتغال در کبودراهنگ
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است