Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری بُرنا ؛ معاون پیشگیری دفتر معاونت پیشگیری استان هرمزگان گفت : دانشگاه علوم پزشکی مجوز ورود دستگاه سنجش شنوایی دولتی را به زایشگاه ها بدهد . سامیه جهانشاهی با اشاره به اینکه در برخی زایشگاه ها یک دستگاه پاسخگوی نیاز نوزادان و شیرخواران نیست و همچنین دلیل اینکه دستگاه زمان بیشتری را در زایشگاه ها باشد و مردم براحتی از این امکانات استفاده کنند بیان کرد : درخواست ما از دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفتن یک دستگاه سنجش شنوایی دولتی در کنار دستگاه سنجش شنوایی غیردولتی در زایشگاه ها و بیمارستان جهت سهولت بیشتر خدمات یا  اختصاص مکان ثابتی به دور از سر و صدا برای سنجش شنوایی نوزادان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای ارزیابی میزان شنوایی نوزادان از تست های AOAE و AABR  استفاده می‌شود، افزود :  این آزمون زمانی انجام شود که نوزاد زیر یک ماه است چرا که در این سن او می‌تواند به وضوح میان اصوات فرق بگذارد با این حال ضرری هم ندارد که تست شنوایی سنجی نوزادان تا سن سه ماهگی انجام گردد.

جهانشاهی  درخصوص اطلاع رسانی مراکز سنجش شنوایی بیان کرد : سال گذشته یک سری تابلو با آدرس مراکز غربال شنوایی نوزادان درتمام زایشگاه ها نصب شد و همچنین بروشور ها و تراکت های مبنی بر آدرس از طریق پذیرش بیمارستان و زایشگاه در اختیار خانواده ها قرار گرفت.

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان با بیان اینکه  ما سعی کردیم دستگاه ها را در زایشگاه ها  و بیمارستان های که زاد و ولد بیشتری در آن صورت می گیرد مستقر کنیم، پیشنهاد داد :  در این راستا نیاز به کمک و اجازه دانشگاه علوم پزشکی جهت ورود دستگاه ها در برخی  ازبیمارستان ها و زایشگاه هایی که دستگاه غربالگری غیردولتی در آنجا مستقر است ، داریم  .

وی هدف از اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزدان را  از دست ندادن زمان طلایی که تا قبل از یک ماهگی است دانست .

جهانشاهی با اشاره به اینکه سعی کردیم با استقرار این دستگاها در اکثر زایشگاه ها و بیمارستان ها و مراکز درمانی کمک کنیم این ظرفیت وجود داشته باشد تا مردم به راحتی از این خدمات استفاده کنند، خاطر نشان کرد :تست شنوایی سنجی نوزادان  بلافاصله بعد از به دنیا آمدن کودک و یا قبل از ترخیص نوزاد از بیمارستان انجام می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه مراحل غربال شنوایی مرحله غربال تا یکماهگی فرصت انجام دارد ، مرحله تشخیص از بین نوزادانی که دارای عوامل خطر هستند باید تا سه ماهگی و مرحله آخر مداخله تا شش ماهگی مراجعه کنند ، عنوان کرد : برای نوزدانی که علائم خطر را دارند در سال اول باید حداقل یکبار قبل از شش ماهگی و یکبار قبل از نه ماهگی تست ABR  و OAE  تکرار شود و در سال دوم قبل از هیجده ماهگی و در سال سوم قبل از سی ماهگی این تست انجام شود.

وی اضافه کرد : اگر خانواده ها  در زمان طلایی که تا قبل از یکماهی است برای  سنجش شنوایی فرزندان خود  اقدام کنند از عوامل خطر پیشگیری می کنند .

جهانشاهی  خاطر نشان کرد : بهترین سن برای کاشت حلزون بین دو  تا چهار سالگی است  و حداکثر تا شش سالگی جهت کاشت حلزون برای رفع مشکل شنوایی فرصت داریم.

معاون پیشگیری بهزیستی استان هرمزگان با بهره گیری از 23 دستگاه در استان هزینه دولتی سنجش شنوایی را 21 هزار و 500 تومان و نرخ مصوب غیردولتی 46هزار و 644 تومان عنوان کرد .

وی استقبال از طرح غربالگری شنوایی را خوب دانست و ادامه داد : در برخی از شهرستان های استان بدلیل وضعیت فرهنگیشان  با وجود  اینکه بروشور اطلاعات در اختیار خانواده بود ولی متاسفانه استقبال نشد .

جهانشاهی در آمار چهار ماهه سازمان بهزیستی شهرستان جاسک ، بشاگرد و بستک همکاری مورد انتظار صورت نگرفته است ، افزود :به جز سیریک ، پارسیان و بندرعباس بقیه شهرستان ها زیر 80% بودند.

خبرنگار ؛ جمیله دبیری نیا

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی معاون هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولتی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ نادری گفت: در مجموع هشت هزار و ۸۵۸ ملک دولتی در این استان وجود دارد که ۴ هزار مورد آن جزو اراضی ملی (انفال)، سه هزار و ۵۷۹ مورد دارای سند و هزار و ۷۹ مورد نیز فاقد سند است که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی که این زمین‌ها را در اختیار دارند هرچه سریعتر برای سند دار کردن آنها اقدام کنند.

وی افزود: مجموع بنا‌های نیمه تمام دستگاه‌های اجرایی استان شامل ۲۲۹ هزار متر مربع عرصه و پنج هزار و ۱۹۰ متر مربع اعیان است که برای تکمیل شدن به ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: در خصوص مولدسازی دارایی‌ها و اموال غیر منقول دستگاه‌های مشمول آئین نامه در ۲ بخش اقدام می‌کنیم، بخش اول مربوط به اموال مازاد دستگاه‌های مشمول است که در قالب فروش، اجاره، تهاتر، مشارکت، معاوضه، بهره برداری و اقدامات مشابه انجام می‌شود که به منظور ایجاد ارزش افزوده اقتصادی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هدفگذاری شده است.

نادری ادامه داد: بخش دوم کار در حوزه مولدسازی مربوط به طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌های مشمول است که با هدف تکمیل و بهره برداری و مشارکت بخش عمومی و خصوصی یا به صورت فروش آنها، برنامه‌هایی را مدنظر داریم تا منجر به ارزش افزوده اقتصادی برای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام شود.

دیگر خبرها

  • کارت ورود به جلسه کنکور دوشنبه منتشر می شود
  • ورود بیش از ۳۸۰۰ معلم به مدارس ابتدایی در استان
  • استان سمنان تشنه است/ ضرورت اهتمام مسئولان در رفع مشکلات مردم
  • آمادگی رفع نیاز فناورانه سازمان سنجش در مقابله با تقلب کنکور
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان
  • مدیران دولتی مقابله با قاچاق را در اولویت قرار دهند
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دولتی در البرز
  • چند پیشنهاد علمی برای جلوگیری از زوال عقل در دوران سالمندی
  • ادامه اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولتی در زنجان