Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@20:45:49 GMT

ایران رتبه سوم منابع انسانی در دنیا

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۰۱۴۲

ایران رتبه سوم منابع انسانی در دنیا

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: اجرای طرح بومی‌سازی ۲۰ فناوری که بیشترین ارزآوری را داشته از طریق دانشمندان و متخصصان ایرانی در کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، برات قبادیان ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی که در سالن این سازمان برگزار شد، با اشاره به اینکه بنده امروز حامل پیام وزیر صمت هستیم که خود فرزند شایسته همین استان هستند، اظهار کرد: بنده بیشترین سفر استانی را به آذربایجان‌شرقی داشتم و با توجه به اینکه در کنار کار‌های علمی، از کودکی با صنعت درگیر بوده و شخصاً علاقه به آذربایجان‌شرقی دارم، معتقدم این استان در بُرهه درخشانی در بخش صنعت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: استان در کنار صنعت خود یک استاندار دانشگاهی دارد که صنعت و دانشگاه را به هم وصل کرده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با بیان اینکه یک سوم اقتصاد کشور از طریق وزارت صمت است و این وزارتخانه اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: با شناختی که در دو سال گذشته از آقای نجاتی پیدا کردم، این بود که ایشان از مدیران شایسته استانی بخش صنعت، معدن و تجارت هستند.

وی با یاد استاد کاشانی و کتاب مدیریت قلب‌ها (نویسنده و شاعر)، گفت: سخت است تا این مدت در سازمان مدیریت صمت را بر عهده داشت و در شرایط سخت کشور بتوان قلب‌ها را به دست آورد.

قبادیان اضافه کرد: پشتکار، مردم‌داری، دلسوزی و تجربه بالای آقای نجاتی منجر به این حجم علاقه و موفقیت شده است به طوریکه یکی از دوستان وزارتخانه آن روز به من می‌گفت که از سال ۱۳۴۸ آقای نجاتی را می‌شناسم.

وی بیان کرد: وقتی در جایگاه مدعوین این مراسم نشسته بودم با خود می‌گفتم که‌ای کاش من هم بعد از اتمام مسوولیت این سبقه درخشان و علاقه پشت سر را داشته باشم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با تاکید بر اینکه کشور ایران در کل دنیا یک کشور منحصر به فرد است، تصریح کرد: اگر از معادن، نقت و ... بگذریم باید به صراحت گفت که کشور با جمعیت جوان خود و دارا بودن نیرو‌های متخصص دارای منابع طبیعی بی‌نظیر است و الحمدالله ایران در رابطه با منابع انسانی رتبه سوم دنیا را دارد.

وی تاکید کرد: استان آذربایجان‌شرقی در رابطه با معدن و صنعت یک استان خوب و قابل اتکایی است و این استان می‌تواند یک الگو مناسب برای سایر کشور است.

قبادیان بیان کرد: من در هفت استان برای رونمایی از طرح تاپ رفته‌ام، ولی تنها استانی که استاندار رغبت داشته و مراسم رونمایی برگزار کرده است، آذربایجان‌شرقی بود.

وی گفت: اجرای طرح بومی‌سازی ۲۰ فناوری که بیشترین ارزآوری را داشته از طریق دانشمندان و متخصصان ایرانی در کشور آغاز شده است.


شغل‌هایی که در ۱۰ سال آینده به وجود می‌آیند یا از بین می‌روند

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت خاطرنشان کرد: دنیای آینده غیردنیای کنونی است و قطعا ۱۰ سال دیگر اقتصاد، فضای دانشگاه و علم غیر از این است و ۷۰ درصد شغل‌ها به گونه‌ای خواهد بود که الان وجود ندارد که گوشه‌ای از آن‌را می‌توان به به شغل‌هایی از قبیل اسنپ اشاره کرد.

وی با بیان اینکه آقای نجاتی مردم دار بود و کار رئیس جدید را از این لحاظ سخت‌تر کرده است، گفت: مدارک کارشناسی از دانشگاه صتعتی اصفهان، کارشناسی ارشد از دانشگاه علم و صنعت و دو صفحه رزومه آقای امین‌زاده منجر شد تا خیالمان از این انتخاب راحت‌تر شود.

قبادیان متذکر شد: نباید اجازه دهیم تا فاصله‌مان با دنیای صنعتی بیش از این شود بلکه باید طرح‌های علمی و بنیاد‌های مستحکم دانشگاه را به وسط آورد و الحمدالله شرایط برای این کار نیز فراهم است.

وی در ادامه تصریح کرد: قطعاً وزارت صمت از تجارب آقای نجاتی بهره‌مند خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ایران منابع انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر

محمد جواد عامری معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت های پژوهشی و رتبه بندی جهانی این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر به‌عنوان مادر دانشگاه‌های صنعتی کشور سعی کرده است هم در عرصه بین‌المللی و هم در عرصه داخلی حضور چشمگیری داشته باشد، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در عرصه بین‌المللی خوشبختانه رتبه بسیار خوبی دارد، در رتبه‌بندی لایدن و رتبه‌بندی شانگهای در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور رتبه اول را دارا بوده همچنین در رتبه‌بندی QS و تایمز رتبه دوم را کسب کرده است.

عامری افزود: در رتبه‌بندی ISC نیز در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور این دانشگاه رتبه اول را به خود اختصاص داده است به‌عبارت‌دیگر اگر دانشگاه‌های جامع و غیر مهندسی را در نظر نگیریم در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور دانشگاه صنعتی امیرکبیر درمجموع رتبه اول را دارد و بقیه دانشگاه‌های صنعتی مانند دانشگاه شریف، دانشگاه علم و صنعت در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: البته لازم به ذکر است رتبه بسیاری از دانشگاه‌های کشور خصوصاً دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه‌بندی جهانی مثل رتبه‌بندی QS از رشد قابل‌توجهی برخوردار بوده است در سال گذشته رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه جهانی ۴۳۳ بوده که الان ۳۷۵ است یعنی ۶۸ پله بهبود داشته ایم.

عامری ادامه داد: همان‌طور که ابتدا بیان‌شده یکی از مأموریت‌های اصلی این دانشگاه رفع نیازهای داخلی کشور است در این راستا ارتباط مناسب‌تر اساتید با مراکز صنعتی، حجم پروژه‌های صنعتی این دانشگاه به میزان قابل‌توجهی رشد کرد و البته لازم بود علاوه بر اساتید، دانشجویان نیز ارتباط و همبستگی خوبی با مراکز صنعتی داشته باشند، که در این زمینه سال گذشته حدود ۴ میلیارد تومان حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان توسط بخش صنعتی دولت صورت گرفت.

وی ادامه داد: امیدواریم صنعت نیز نسبت به رفع مشکلات خود به‌منظور ارتباط مناسب دانشگاه و صنعت گام بردارد. به نظر بنده بزرگ‌ترین مشکل صنعت کم‌توجهی به پژوهش و تحقیقات است. البته مشکل بزرگ‌تر صنعت این است که نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی خود را هنوز احصا نکرده است. البته در سایت مراکز صنعتی نیازهای ذکرشده، اما هنگامی که اساتید دانشگاه و پژوهشگران جهت بررسی آن‌ها اقدام می‌کنند، مسئولین صنعتی می‌گویند فعلاً قصد پیگیری مسئله فوق را نداریم یا به عبارتی این مشکل در اولویت ما نیست.

عامری در پایان گفت: این امر ناشی از عدم اختصاص بودجه کافی توسط صنعت و یا عدم دقت در احصا مشکلات و نیازهای صنعت می‌باشد. یعنی اولین قدم آن است که صنعت باور کند که می تواند نیاز های خود را توسط پژوهشگران و اساتید داخل کشور حل نماید و سپس در این جهت گام های ضروری را بردارد، گفتنی است کارهای بسیار خوبی توسط صنعت صورت گرفته اما باید پیشرفت بیشتر در این حوزه داشته باشیم.

کد خبر 6081764

دیگر خبرها

  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • توجه ویژه صنعت هسته‌ای به فناوری‌های روز دنیا
  • استمرار روند رشد اقتصادی/ وزارت نفت پرچم سرمایه‌گذاری خارجی را هم بالا برد
  • دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر