Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: براساس ارزیابی مرکز آمار استان مرکزی در بحث رضایتمندی مردم از پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی موفق به کسب رتبه ۶ کشور شده است. ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده پیش از ظهر امروز در شورای راهبری و توسعه مدیریت استان مرکزی با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی در استان مرکزی اظهار داشت: در طول 20-25 سال گذشته جشنواره شهید رجایی یک رقابت بین دستگاه‌های ملی و استانی ایجاد می‌کند، برهمین اساس هر سال در انتخاب دستگاه‌های برتر برلی تجلیل در این جشنواره اختلاف نظرهایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برهمین اساس قضاوت برای انتخاب دستگاه برتر سخت بوده و باید این مهم در چهارچوبی انجام شود، باتوجه به عملکرد خوب اداره کل ورزش و جوانان در رشد و ارتقا امتیاز و رتبه خود در این ارزیابی، از این اداره‌کل در جشنواره شهدید رجایی تجلیل می‌شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اداره‌ کل بهزیستی استان نیز به سبب تلاش‌های خود در راستای ارتقا 13 رتبه در ارزیابی و شرکت شهرک‌های استان نیز به سبب افزایش 41 درصدی امتیاز، در شاخص عمومی، مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

آقازاده بیان کرد: براساس ارزیابی مرکز آمار استان مرکزی در بحث رضایتمندی مردم از پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی موفق به کسب رتبه 6 کشور شده که قابل تقدیر بوده و این مهم نشان دهنده وضعیت سبز استان در این زمینه است، اما کسب این جایگاه نباید سبب غرور ما شود.

وی عنوان کرد: کار دستگاه‌های تخصصی بوده و همه مردم در جریان ریز کار و کمبودهای دستگاه‌های اجرایی نیستند، اما رفتار محترمانه کارکنان دستگاه‌های اداری با مراجعه‌کنندگان به‌رغم کمبودهای یک دستگاه سبب رضایتمندی مردم می‌شود که عملکرد استان در این زمینه خوب است.

ملاک ارزیابی دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی همراهی با اردوهای جهادی استارزیابی دستگاه‌های اجرایی زنجان در شاخص‌های عمومی و اختصاصیشاخصه اصلی ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی رضایت مردمی است

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به آنالیز شاخص‌های ارزیابی و کسب جایگاه‌های مختلف استان در شاخص‌های مختلف، استان در زمینه جلب اعتماد مراجعین و رفتار با مراجعین جایگاه مناسبی ندارد، این مهم باید مورد تاکید روسای دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

آقازاده ادامه داد: اختلاف استان مرکزی( 72.52) با استان فارس(72.38) در زمینه کسب جایگاه 6 تنها چند دهم بوده که می‌تواند یک نقص برای استان باشد، برهمین اساس باید مجموعه استان در زمینه بهبود جایگاه استان در ارزیابی رضایت مردم از دستگاه‌های اجرایی تلاش بیشتری انجام دهند تا ضمن حفظ رتبه کنونی آن را نیز ارتقا دهند.

وی افزود: یکی دیگر از نواقص موجود، جایگاه نامناسب استان در برخورد کارکنان با مراجعین است که نیاز است این مهم مورد توجه قرار گیرد تا عقب افتادگی استان در این زمینه نیز برطرف شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: باید در ارزیابی سالانه عملکرد دستگاه‌ها حساسیت وظایفی و شغلی آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.

آقازاده بیان کرد: در حوزه IT و دولت الکترونیک و نرم‌افزارهای مرتبط با عملکرد دستگاه‌ها دچار مشکل هستیم، برهمین اساس باید دستگاه‌های اجرایی را در این زمینه ترغیب کنیم، زیرا استان در این زمینه رشد خوبی نداشته و باید اقداماتی انجام شود که در ارزیابی سال 98 که در سال آینده انجام می‌شود شاهد رشد در این زمینه باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری منظم جلسات دولت الکترونیک استان در بهبود ارائه خدمات الکترنیکی شهری و سایر دستگاه‌ها بسیار موثر است، اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و حوزه استانداری باید در زمینه توجه به دولت الکترونیک، استفاده از ابزارها و نرم‌افزارها اقدامات مناسبی انجام دهند.

انتهای پیام/ح

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ۲ هزار دستگاه واگن به ناوگان مترویی کشور محقق شده است

از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در پاسخ به اظهارات اخیر رئیس شورای شهر تهران درخصوص تأخیر قرارداد تأمین ۷۹۱ دستگاه واگن متروی تهران، مواردی را در زمینه تحول ریلیِ دولت سیزدهم با محوریت وزارت کشور اعلام کرد.

قرارداد تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن برای خطوط متروی تهران پس از پنج سال از امضای قرار داد در دوران خدمت رسانی دولت سیزدهم و با همت مقام عالی وزارت کشور وارد مرحله عملیاتی شد.

همچنین الحاقیه قرارداد فوق به میزان ۱۶۱دستگاه واگن که جمعا ۷۹۱ دستگاه واگن را تحویل متروی تهران می‌دهد، در سال گذشته به امضا رسید.

با تدبیر ایمرو (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) و از طریق مطالعه فشرده اسناد و جلسات متعدد، زمان ۶ ماهه مندرج در قرارداد حتی به میزان سه ماه تاکنون کاهش یافته است. (طراحی پایه در شرف تأیید تا هفته اول اردیبهشت ماه است)

از این رو، به رئیس شورای شهر تهران توصیه می‌شود نکات زیر را مورد امعان نظر ویژه قرار دهند:
۱- انقلاب مترویی کشور با زمینه‌سازی و عقد قرارداد و اجرایی ساختن طرح ۲۰۰۰ دستگاه واگن به ناوگان مترویی کشور، در این دولت و توسط وزارت کشور (ایمرو) محقق شده است.
۲- انجام چنین قرار داد بزرگی طبیعتا پیچیدگی‌های فنی و مالی خاص خود و در عین حال زمانبر بودن فرآیند را به همراه دارد که بحمدالله بدون مشکل در حال انجام است.
۳- قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترویی تهران پس از پنج سال در این دولت و توسط وزارت کشور در طی یک‌سال گذشته اجرایی و وارد مرحله عملیاتی شده است.
۴- الحاقیه ۱۶۱ دستگاه واگن به قرار داد ۶۳۰ دستگاهی تهران در همین دولت و در نیمه اول سال ۱۴۰۲ منعقد شده و ظرفیت تهران در این حوزه را افزایش داده است.
۵- قرارداد ۶۹۹ دستگاه واگن برای سایر کلان‌شهر‌های کشور در طی یک سال گذشته منعقد شده است.
۶- قرارداد ۲۸۰ دستگاه واگن متروی تهران در طی چند ماه گذشته امضا شده است. (البته از سوی یکی از اعضای کنسرسیوم که متولی ساخت داخل می‌باشد تاکنون امضا نشده است.)
۷- شهر‌های اهواز و کرمانشاه از محل ۲۰۰۰ دستگاه واگن فوق‌الذکر هر کدام بنا بر سهم خود دارای واگن مترو خواهند شد.
۸-این سازمان برای تامین پیش پرداخت ۶۳۰ دستگاه واگن و خرید اتوبوس با استفاده از تهاتر نفت اقدام به فروش نفت و واریز وجوه مربوط به قرارداد‌ها نموده است و تمام آنچه تاکنون اتفاق افتاده مدیریت وجوه فروش نفت و مصرف آن در ردیف‌های مختص خود بوده است.
۹-تمامی موارد فوق توسط کارشناسان و عوامل اجرایی و مدیریتی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که همگی در زمره نخبگان و دارای تحصیلات عالیه در صنعت ریلی و حمل و نقلی کشور هستند منعقد و اجرایی شده است.
۱۰- درباره موضوع واردات اتوبوس‌های برقی نیز مطالب بیان شده به دور از واقعیت بوده و تایید نمی‌شود.
در پایان باید خاطر نشان کرد بهتر بود رییس محترم شورای شهر تهران پیش از اظهار نظر در این خصوص، با تماس یا برگزاری جلسه کارشناسی، اطلاعات دقیق‌تر را دریافت می‌کردند تا اظهاراتشان مورد سوء استفاده مغرضان قرار نگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن در کشور
  • هرمزگان رتبه نخست صدور گواهی کشف معادن کشور
  • طرح ۲ هزار دستگاه واگن به ناوگان مترویی کشور محقق شده است
  • ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع استان مرکزی تحت پایش مبارزه با آفات قرار گرفت
  • پذیرش تاثیر بازار غیر رسمی ارز بر افزایش نرخ تورم
  • دستگاه‌های اجرایی دشتی برای تحقق شعار سال تلاش کنند
  • قدردانی از عملکرد مطلوب دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی
  • عملکرد دستگاه های اجرایی در ایجاد اشتغال و رشد تولید ارزیابی می شود
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی
  • ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران مورد ارزیابی قرار گرفته است