Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:50:43 GMT

قانون اجازه سفر زنان در عربستان اجرایی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۰۲۵۲

قانون اجازه سفر زنان در عربستان اجرایی شد

 یک مقام مسؤول در وزارت کشور عربستان به خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گفت که اداره های گذرنامه عربستان سعودی ملزم به اجرای اصلاحات جدید در خصوص سفر زنان هستند.

شورای وزیران عربستان دهم مرداد سال جاری به مجموعه اصلاحاتی در خصوص اسناد سفر از جمله اجازه سفر آزادانه به زنان بالای 21 سال رای مثبت داد.

 در همین راستا سازمان گذرنامه های عربستان هم در صفحه توئیتری خود نوشت که آماده استقبال از زنان بالای 21 سال برای صدور یا تمدید گذرنامه آن ها بدون اجازه ولی یا قیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات دولت سعودی برای اعطای آزادی های بیشتر به زنان که از آن به عنوان اصلاحات یاد می شود در پی اعتراض های فعالان و نهادها حقوق بشری بین المللی و  بعد از آن انجام گرفت که شمار زیادی از زنان این کشور ناچار به ترک موطن خود شدند یا پس از اعتراض  به این قوانین سخت گیرانه دستگیر و روانه شدند.

از دیگر اقدمات دولت سعودی در حوزه زنان می توان به اجازه ورود به ورزشگاه ها، اقامت در هتل ها ، ثبت ازدواج ، طلاق و به رسمیت شناختن آن ها به عنوان وصی فرزندان زیر 18 سال خود  اشاره کرد.

زنان عربستانی همچنین تا یک سال پیش اجازه رانندگی نداشتند و تا سال ۲۰۱۸ تنها کشور جهان بود که زنان در آن از حق رانندگی محروم بودند.

ناظرین امور منطقه با اشاره به ناشکیبایی ریاض در خصوص فعالیت های سیاسی مردم ،  اقدامات دولت سعودی در مسائل اجتماعی و به ویژه در حوزه زنان را تلاش دولت برای دور نگه داشتن مردم از سیاست ارزیابی می کنند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید

سخنگوی دولت از دو مصوبه در جلسه امروز هیئت وزیران خبر داد و گفت: افزایش رقم جرایم رانندگی متناسب با نرخ تورم و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در حاشیه نشست هیئت دولت اظهار کرد: امروز دومین جلسه دولت در سال ۱۴۰۳ تشکیل شد و اعضای دولت گزارش‌هایی از موضوعات جاری مانند اقدامات ستاد سفر، فعالیت‌های جامعه پزشکی، خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در استان‌های سیل‌زده و نمایشگاه قرآن ارائه کردند.

وی افزود: رئیس‌جمهور وزارتخانه‌های تولیدی مانند نفت، نیرو، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت را موظف کرد تا برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند که با همکاری دبیرخانه ستاد شعار سال انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه، امروز ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید که به صورت فوق‌العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه اجرای قانون بودجه از فروردین است، یادآور شد: سرعت پیشنهاد آئین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال جاری از سوی دو سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه بسیار بالا بود.

وی اضافه کرد: مصوبه دیگر نشست امروز دولت، بررسی و تصویب پیشنهاد نیروی انتظامی در خصوص افزایش جرایم رانندگی بود که مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه در ایام سفرهای نوروزی قرار داریم، در راستای حفظ و صیانت از جان مسافران، رقم جرایم رانندگی متناسب با نرخ تورم افزایش یافت و به تصویب هیئت دولت رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 739647

دیگر خبرها

  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین ماه اجرایی می‌کنیم +فیلم
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد
  • سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین ماه اجرایی می‌کنیم
  • ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید
  • افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز