Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بوشهر با تاکید بر حفظ عزاداری سنتی بوشهر به عنوان یک میراث گفت: سبک، محتوا، مدل ارائه عزاداری بوشهر فوق‌العاده موثر، مفید و متناسب با جغرافیای زیستی است لذا در حفظ سبک سنتی عزاداری بوشهر باید توجه ویژه شود. ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در اجتماع بزرگ مداحان،هیئت‌های مذهبی و فعالان عرصه ستایشگری اهل بیت(ع) در استان بوشهربه جایگاه ذکر، مدح و مرثیه در حفظ مکتب اهل بیت(ع) و ارتقاء سطح آن پرداخت و اظهار داشت: هر واقعه‌ای در تاریخ حفظ نشود از بین می‌رود چرا که یکی از ویژگی‌های انسان فراموشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به ماندگاری قیام سیدالشهداء(ع) در ادوار مختلف تاریخی افزود: حوادث گوناگون در جامعه رخ می‌دهد که بسیاری از آنها از اذهان انسان‌ها خارج می‌شود ولی واقعه کربلا بیش از 1300 سال از عمر آن می‌گذرد و هنوز ماندگار و تمام علل و عواقب آن فراموش نشده است.

امام جمعه، علل ماندگاری تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: نخستین علت ماندگاری حادثه کربلا اراده خداوند متعال است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با بیان اینکه یکی از عوامل واسطه فیض در ماندگاری حادثه کربلا را مداحان دانست و افزود: یکی از واسطه‌های ماندگاری قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) و حادثه عاشورا را محبان اهل بیت(ع) و خدمتگزاران حسینی و مداحان هستند.

وی، با بیان اینکه حضرت امام حسین(ع) محبوب خداوند متعال است گفت: شما مداحان محبوب امام حسین(ع) هستید پس محبوب خداوند متعال می‌شوید.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر پرهیز از بدعت‌‌ها در انتقال فرهنگ حسینی به جامعه تصریح کرد: مداحان تلاش کنند کارشان در مسیر حفظ سیره اهل بیت(ع) اثرگذار و به دور از بدعت‌ها باشد.

امام جمعه بوشهر، سبک عزاداری سنتی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد:استان بوشهر در برگزاری مراسم عزاداری همواره دارای سبکی خاص و جذاب است که باید به عنوان یک میراث حفظ شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از دیرباز در عرصه حفظ فرهنگ اهل بیت(ع) در ایران و جهان اسلام شهره بوده است خاطر نشان کرد: استان بوشهر هم در سبک عزاداری مداحان و هم مدل و سبک عزاداری بانوان دارای شهره جهانی است.

وی با بیان اینکه همه مردم استان بوشهر محبان اهل بیت(ع) هستند گفت: سبک، محتوا، مدل ارائه عزاداری بوشهر فوق‌العاده موثر، مفید و متناسب با جغرافیای زیستی است لذا در حفظ سبک سنتی عزاداری بوشهر باید توجه ویژه شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با بیان اینکه مداحان باید کارشان معرفت‌افزا و با محتوا باشد تاکید کرد: مداحان باید ضمن توجه به تولید محتوا، برای مخاطبان، تقوا و محبت بیشتر به اهل بیت(ع) توجه کنند.

وی با بیان اینکه حرکت‌های انقلابی به نام حسین(ع) رقم می‌خورد افزود: آینده جهان نیز به نام سیدالشهداء حضرت امام حسین(ع) رقم می‌‌خورد و مداحان حافظان این راه و این نام محسوب می‌شوند.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با تاکید بر استفاده از فضای مداحی برای روشنگری جامعه هدف گفت:  مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) باید از این فضا  برای روشنگری و ترویج  سبک زندگی اسلامی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر پررنگ شدن عناصر تقوا، معرفت و محبت به اهل بیت(ع) در کار مداحان گفت: عزاداری‌ها، مداحی‌ها و مولودی‌ها باید به عنصر معرفت، تقوا و محبت به اهل بیت(ع) مجهز باشد.

اهداف قیام عاشورا توسط مداحان استان بوشهر و روحانیون تبیین شود عزاداری بوشهری‌ها شورانگیزترین سوگواری در ایام محرم و صفر+ فیلم بوشهر|سینه‌زنی بوشهری‌ها اوج عشق و ارادت به ائمه اطهار(ع)+فیلم

وی تاکید کرد: پس از پایان عزاداری مداحان و سخنرانی در وصف اهل بیت(ع) مخاطبان باید به یک درجه بالاتری از معرفت دینی و محبت به اهل بیت(ع) و التزام به تقوا در زندگی دست پیدا کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه  انقلاب اسلامی همان فریاد سیدالشهداء(ع) است افزود: انقلاب اسلامی همان ادامه راه امام حسین(ع) است لذا مداحان باید پاسگاه حریم این انقلاب حسینی باشند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر تبیین منویات مقام معظم رهبری برای جهادی عمل کردن در همه عرصه‌ها تصریح کرد: ما باید در صف صحابی و سپاهیان حضرت اباعبدالحسین(ع) به رهبری مقام معظم رهبری باشیم و در این راستا مداحان باید جامعه را به سمتی ببرند که مردم در رابطه با انقلاب و تحقق اهداف انقلاب جهادی عمل کنند و کار را پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب افزود:  مداحان  باید با دقت به بیانیه گام دوم انقلاب  ادامه دهنده راهی باشند که مسیر پیش روی انقلاب اسلامی را هموارتر کند.

انتهای پیام/ ع

R41363/P1494/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌های برتر هنر انقلاب استان بوشهر معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین اختتامیه معرف چهره‌های برتر هنر انقلاب در سال ١۴٠٢ استان بوشهر، اکبر ابراهیمی چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه موسیقی، ساسان نوذری چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه هنرهای نمایشی، احمدرضا قربانی چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه هنرهای تصویری، حسن خمسه چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه هنرهای تجسمی، عبدالرحیم شاه حسینی چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه آفرینش‌های ادبی، حیدر منصوری چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه ادبیات پایداری، مونس عبدی زاده چهره شاخص هنر انقلاب در عرصه پژوهش هنر، علیرضا میرشکاری معرفی شدند.

همچنین در ۲ بخش ویژه تولید اثر با موضوع مقاومت و فلسطین به ترتیب محمدعلی نادری و حسین سبحانی برتر شناخته شدند.

در عرصه تولید آثار مردمی و جریان سازی هنر مردمی، صادق آزاد فر برتر شناخته شد.

کد خبر 6081600

دیگر خبرها

  • همدلی نیاکی‌ها و اسکی‌های لاریجان با آیین سنتی ورف چال؛ روزی که زنان پادشاهی می‌کنند
  • همدلی نیاکی‌ها و اسکی‌ها لاریجان با آیین سنتی ورف چال؛ روزی که زنان پادشاهی می‌کنند
  • تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد
  • معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی
  • هسته های هنری در استان بوشهر ایجاد می شود
  • معرفی ۱۰ چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر
  • چهره‌های برتر هنر انقلاب استان بوشهر معرفی شدند
  • تولید نان سنتی در بوشهر شرایط خوبی ندارد
  • سپاه و ارتش در کنار هم دژ مستحکم برای صیانت کشور هستند
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی