Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@04:23:04 GMT

کاهش کسری مخازن آب خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۰۳۶۳

کاهش کسری مخازن آب خراسان جنوبی

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، شهابی، مدیر مطالعات پایه‌ای شرکت آب منطقه‌ای استان گفت:کسری مخازن آب استان در سال آبی ۹۷-۹۶، از ۱۲۶ به ۱۲۰ میلیون متر مکعب کاهش یافت.


او نصب کنتور‌های هوشمند را از مهم‌ترین دلایل کاهش کسری مخازن آب خراسان جنوبی دراین مدت اعلام کرد و افزود: با نصب کنتور‌های هوشمند، میزان برداشت آب از چاه‌ها و سفره‌های زیر زمینی کنترل و محدود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در خراسان جنوبی ۴۴ محدوده مطالعاتی، ۱۴ محدوده آزاد، ۲۱ محدوده ممنوعه و ۹ محدوده ممنوعه بحرانی آب وجود دارد.
انتهای پیام/ب


جبران آب مخازن خراسان جنوبی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوا گرمتر می‌شود

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بر اساس الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل های پیشیابی هواشناسی با فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان از سمت غرب تا روز پنجشنبه شاهد ناپایداری‌ها به صورت گاهی وزش باد و بارش پراکنده و رعد و برق هستیم.

او افزود: این ناپایداری‌ها سبب وزش باد شدید همراه رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ، برخورد صاعقه و وقوع رواناب در استان خواهد شد.

زارعی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته سربیشه با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس خنک‌ترین و طبس با بیشینه دمای ۳۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان بوده است، تصریح کرد: همچنین در این مدت نوسانات دمایی در مرکز استان بین ۲۷ و ۱۱ درجه سلسیوس ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۳۴ هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی
  • خراسان شمالی در پیشبرد طرح‌های مسکن رتبه هشتم را دارد
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • هوا گرمتر می‌شود
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • بازنگری ۲۱۰ استاندارد ملی در خراسان جنوبی