Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های‎باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،غفار محمدی دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی در سه بازارچه مرزی شوشمی، شیخ صله و تیله‌کوه، گفت : به دلیل مشکلات اساسی که در اجرای این طرح وجود دارد، تجارت چمدانی اکنون در این مرز‌ها رونق ندارد و معیشت مرزنشینان با مشکل مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او لزوم ثبت سفارش برای واردات کالا را عامل اصلی عدم رونق تجارت در این مرز‌ها دانست و گفت : لزوم ثبت سفارش برای کولبرانی که قرار است کالا‌های محدودی را مبادله و در منطقه مشخصی عرضه کنند، کاری غیرکارشناسی است.

دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه ایراد دیگر این طرح را تعیین سقف توان مالی برای کسانی که مبادله تجاری انجام می‌دهند اعلام کرد که از توان بسیاری از فعالان این عرصه خارج است.

محمدی گفت: این عوامل باعث شده تقریبا مبادله‌ای در دو مرز شیخ صله و شوشمی انجام نشود و مرز تیله‌کوه نیز به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها از ابتدا رونق چندانی نداشت.

او با بیان اینکه در سال‌های ۹۳ و ۹۴ که برای مدت پنج ماه انجام فعالیت‌های تجاری در این مرز‌ها در اختیار تعاونی‌ها بود رونق قابل توجهی در تجارت این مناطق شاهد بودیم، گفت: در همان زمان کوتاه ۱۲ میلیارد تومان به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز شد، اما اکنون درآمد چندانی عاید آن‌ها نمی‌شود.

دبیر اتاق تعاون کرمانشاه خواستار رفع موانع و تسهیل شرایط برای رونق تجارت چمدانی در مرز‌های استان شد و افزود: اگر تجارت رونق بگیرد در هر یک از این سه مرز هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

محمدی افزود: رونق بازارچه‌های مرزی در شرایط کنونی تحریم می‌تواند برای واردات و صادرات بسیاری از کالا‌ها به کشور کمک کند.

وی گفت: در کنار این مزایا، معیشت مرزنشینان نیز که عمدتا در مناطق محروم ساکن هستند، تامین می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

اجرا طرح ساماندهی مبادلات مرزی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد؟

به گزارش خبرآنلاین، معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: در مورد درج نام مادر در کارت ملی مراحلی را پیش رفتیم ولی گفتند این کارت ها دارد منسوخ می شود و اصلا قرار است هیچ نامی در کارت‌های جدید نیاید.

ایلنا در خبری نوشت: انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره حمایت این معاوت از زنان شاغل در حوزه صنایع دستی گفت: صنایع دستی متولی خود را دارد برای اشتغال بانوان هم بحث تعاونی ها و هم مشاغل خانگی را داریم که تا جایی که بتوانیم هم در بحث تسهیلات هم در بحث مجوزها و بازارچه های فروش حمایتشان می کنیم اما متولیان خاص آنها باید اقدامات اساسی تر را انجام دهند در استان ها و اعتباراتی که برای آنها تصویب می کنیم یکی از مباحث بازارچه‌ها است که اقدامات ما در خصوص آنها برای سرپرستان خانوار و مشاغل خانگی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره درج نام مادران در کارت ملی گفت: در این خصوص مراحلی را پیش رفتیم ولی گفتند این کارت ها دارد منسوخ می شود و اصلا هیچ نامی نمی آید و فقط کد ملی روی کارت ها قرار است درج شود. گفتند اصلا در کارت‌های جدید نه نام پدر و نه نام مادر درج نمی‌شود و این مساله دیگر موضوعیت ندارد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896300

دیگر خبرها

  • سرنوشت زباله‌های ناشی از رونق انرژی خورشیدی در هند چه می‌شود؟
  • سمنان مهد ظرفیت‌ها است/ تلاش برای رونق تولید
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • نام پدر از کارت ملی حذف شد!
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد؟
  • رونق اقتصادی در روز بازارها با مشارکت مردمی
  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد
  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی