Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@02:12:03 GMT

دادستانی کل کشور به مساله گودهای پرخطر پایتخت وارد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۰۳۷۶

آفتاب‌‌نیوز :

سید امیرحسین شمس با تاکید بر لزوم پیگیری حقوق عامه در شهرداری تهران از افزایش تعاملات این سازمان با قوه قضاییه خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه رئیس قوه قضاییه به بحث حقوق عامه توجه بسیار ویژه‌ای دارد و زمانی هم که دادستان کل کشور بود شورای حفظ بیت‌المال را در دادستانی کل کشور راه اندازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نخستین ملاقاتی هم که به همراه شهردار تهران با آقای رئیسی داشتیم، وی تاکید زیادی به حساسیت حقوق عامه و مردم داشت و از آنجایی که شهرداری تهران به طور مستقیم با حقوق عامه در ارتباط است، رئیس قوه قضائیه تاکید کرد که موقعیت مجموعه حقوقی شهرداری تهران، حساس و خطیر است.

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران همچنین از تشکیل و راه‌اندازی کمیته حفظ حقوق بیت المال در شهرداری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: رئیس قوه قضاییه و شهردار تهران حساسیت ویژه‌ای در این باره دارند و ما هم این موضوع را به جد دنبال خواهیم کرد.

وی مواردی مانند رفع خطر از گودهای پرخطر در شهر تهران را بخشی از حقوق عامه عنوان کرد و توضیح داد: گودهای پرخطر در تهران یکی از بحث‌های اصلی و اساسی در حقوق عامه است به همین دلیل چندین بار نه فقط از دادستانی کل کشور بلکه از طریق دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۷ هم موضوع گودها پیگیری شده و هم اکنون هم در حال بررسی است و امیدواریم در آینده نزدیک معضلات آن ها حل شده و کاملا رفع خطر شوند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دادستانی گودبرداری تخلف ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت

مسعود حق‌لطفی، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت پروژه خانه شهر ضمن اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه گفت: عملیات سازه‌ای ساختمان خانه شهرضمن اجرای شیب‌بندی بام و بخش اعظم نمای ساختمان به اتمام رسیده و این در حالی است که تاسیسات مربوط به زیرساخت‌های مکانیکی و برقی نیز نصب شده است.

وی افزود: کار نصب ۴ دستگاه آسانسور، اجرای رمپ مرکزی، نصب هواساز و فن کوئل، محوطه‌سازی بخش شمالی پروژه و نازک کاری طبقات در دست انجام است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، ساختمان خانه شهر (بلدیه تهران) را از جمله پروژه‌های فاخر بازآفرینی شهری خواند و از این پروژه با توجه به موقعیت مکانی خاص آن، به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت با حفظ ساختار و شکل سنتی بنا تعبیر کرد.

گفتنی است، خانه شهر در زمینی به مساحت ۴۹۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۸ هزار متر مربع در ۴ طبقه (دو طبقه روی زمین و دو طبقه زیرزمین) با کارکردی فرهنگی و متشکل از یک سالن چند منظوره به ظرفیت ۳۸۰ نفر، موزه با رویکرد معرفی تهران و شهرداری تهران، فضا‌های نمایشگاهی و عرضه محصولات فرهنگی، بام سبز و سالن رسانه و تشریفات برای رخداد‌های مهم دیپلماتیک شهر احداث می‌شود و با تکمیل آن در ماه‌های پیش‌رو یکی از رخداد‌های عمرانی منحصربه‌فرد در شهر تهران محقق خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • زاکانی: واگن‌های چینی امسال وارد کشور می‌شود
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • توقیف یک‌تن تخم‌مرغ فاسد در زاهدان/سردخانه فروشگاه پلمب شد
  • پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران
  • نام ۳۱ میدان تهران به نام استان‌های کشور تغییر می‌ کند | حضور عجیب گله‌ سگ ها در این بزرگراه پایتخت
  • انتقاد عضو شورای شهر از عدم ساخت ورزشگاه‌های جدید در پایتخت
  • جزییات افزایش هزینه خدمات بهشت زهرا در سال جدید