Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید ارشاد استان قزوین که در استانداری برگزار شد با تبریک عید سیعد غدیر خم اظهارداشت: غدیر از حساس ترین مقاطع تاریخ اسلام است و چهار نقطه دوران ساز شامل بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور حضرت مهدی از مراحل تاریخ اسلام محسوب می شود اما بدون شک بعد از بعثت مهمترین، حادثه غدیر است که اهتمام به نبوت و ولایت و ریشه در تبلیغ رسالت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقهی زاده در ادامه گفت: صدای پای هجمه فرهنگی نخستین بار در ۴۰ سال پیش شنیده شد در حالی که شعله های انقلاب فوران می کرد و ‌با قدرت انگاره یعنی ترقی آشنا شدیم و هنوز برنامه ای برای این پدیده نداشتیم.

وی بیان کرد: ما نسبت به برخی مسائل انگاره هایی داریم که نمی دانیم چگونه شکل گرفته است لذا برخی پدیده ها را تحسین و برخی را نفرین می کنیم اما تهاجم فرهنگی امروز در قالب رسانه، هنر و پیامدهای 
روزآمد فرهنگ می خواهد انگاره های منفی فراوانی بسازد و ما را از منش دینی و ملی دور کند که باید مراقب و هوشیار باشیم.

فقهی زاده یادآورشد: این انگاره های منفی می خواهد ارزشهای مغلوب و انگاره موهوم تولید و ما را بی هویت معرفی کند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: برای شناخت مخاطبان تهاجم فرهنگی جدید که درلباس های کهنه و نو ظاهر می شوند و همه شهرها و روستاها و همه گروهها را هدف گرفته 
باید با اتکا به مباحث قرآنی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: این ها می خواهند انگاره های مثبت در حوزه های فرهنگی را نفی و انگاره های خود ساخته را جایگزین کرده و دیگرخواهی را تبلیغ کنند و به نسل جوان ما بفهمانند لذت ببرند و هر کس  هرچقدر بیشتر لذت ببرد زندگی بهتری دارد تا مسیر انحراف و تباهی را باز کند.  

فقهی زاده یادآورشد: گمان می رود یکی از اساسی ترین وظایف ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانها شناسایی درست بن مایه های اصیل فرهنگی و کوشش صادقانه برای معرفی آنها به جوانان و نوجوانان در شاخه های فرهنگ و هنر و رسانه است تا در مسیر تهاجم فرهنگی قرار نگیرند.

وی از خدمات همه هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر تشکر و قدردانی و با تشکر از خدمات حجت الاسلام حسینیُ مدیرکل سابق محمد حسین اسماعیلی را به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و اشراد اسلامی استان قزوین معرفی کرد.

کد خبر 4698198

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالهادی فقهی زاده ارشاد قزوین مراسم تودیع و معارفه بوشهر قزوین شیراز شهرکرد عید غدیر خم ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان روز خبرنگار یاسوج سانحه تصادف هفته دولت اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله نهاوند را لرزاند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ حمید پورحسینی گفت: صبح امروز حوالی ساعت ۱۰ و ۳۰ زلزله به قدرت ۳.۷ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین جنوب شهرستان نهاوند را به لرزه درآورد.

او گفت: بلافاصله پس از زمین لرزه، ستاد بحران در شهرستان نهاوند تشکیل جلسه داد.

این مسئول گفت: این حادثه هیچ خسارت جانی و مالی بدنبال نداشته است، اما ستاد بحران شهرستان و استان بدنبال این زمین لرزه در آماده باش کامل قرار دارند.

زمین لرزه یاد شده ساعت ۱۰ و ۲۸ دقیقه و ۵۸ ثانیه در عمق هشت کیلومتری زمین و در ۱۶ کیلومتری جنوب نهاوند بوقوع پیوست.

دیگر خبرها

  • جشنواره شب‌های موسیقی تاک در ملایر برگزار می‌شود/ اجرای رایگان ویژه برنامه نوروز 
  • روابط فرهنگی با کشورهای همسایه در سال ۱۴۰۳ گسترش می‌یابد
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی در سال ۱۴۰۲ در آذربایجان غربی
  • ما در معرض تهاجم فرهنگی هستیم
  • امام جمعه کرمانشاه: عرصه فرهنگ نیازمند تلاش جهادگونه است
  • عرصه فرهنگ نیازمند تلاش جهادگونه است
  • آیین افتتاح نمایشگاه مد و لباس محلی با حضور فرماندار محترم شهرستان سردشت
  • همکاری ایران با افغانستان در ارائه بورسیه‌های تحصیلی و تجارب گردشگری
  • زلزله نهاوند را لرزاند
  • حضور ۲ فیلم مشهدی برای اولین بار در اکران‌ نوروزی سینماها