Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@03:44:13 GMT

تولید فیلم دینی در قم توسعه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۰۴۴۱

تولید فیلم دینی در قم توسعه می‌یابد

حسن ندافی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: قم از ظرفیت بالایی برای ساخت و تولید فیلم‌هایی با موضوع‌های مختلف به‌ویژه دینی برخوردار است.

وی اضافه کرد: برای توسعه و ارتقای صنعت فیلم‌سازی در بین کودکان و نوجوانان قم کارگاه‌های آموزشی در حال برگزاری بوده و از وجود اساتید ویژه در زمینه کارگردانی، فیلم‌سازی و تدوین استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ندافی ادامه داد: همچنین با ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای صنعت فیلم‌سازی در قم، پیش‌بینی اتفاق‌های نوین و جدید در رابطه با فیلم کوتاه و مستند دینی در آینده بسیار بالا است.

وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان قمی در زمینه‌های مختلف هنری دارای استعدادهای سرشاری هستند که صنعت فیلم‌سازی تنها یکی از آن‌هاست.

ندافی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سینما کودک در منطقه پردیسان قم گفت: اولویت استفاده و بهره‌برداری از این سینما برای کودکان و نوجوانان استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم بیان کرد: به دلیل محدودیت در تولید محتوای ویژه کودکان در طول سال، برخی از فیلم‌های سینمایی نیز در این سینما روی پرده می‌رود.

سینما کودک زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با اعتبارات سفر سال ۸۹ رهبر معظم انقلاب به قم در منطقه پردیسان احداث شد. پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و درسال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است اتفاقی در رابطه با فرهنگ و تئاتر در استان رقم بخورد باید استعدادهای کودکان و نوجوانان از همان دوران کودکی به کار گرفته شود.

هم‌اکنون سینما ونوس با ۳۰۰ صندلی، سینما تربیت با ۵۰۰ صندلی، سینما آیه با ۱۴۰ صندلی، سینما آوینه با ۲۲۰ صندلی، سینمای شهر آفتاب با ۶۲۰ صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری کودک و نوجوان با ۲۰۰ صندلی، ۶ سینمای فعال استان قم است.

وی در پایان ابراز کرد: قم میزبان سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان خواهد بود که برای سومین بار میزبانی این مسابقات را بر عهده دارد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از پنجشنبه ۳۱ مردادماه تا روز دوشنبه ۴ شهریورماه سال جاری در سینما کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم برگزار می‌شود.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان قم جشنواره بین المللی فیلم شهرداری قم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت وزیر فرهنگ از کودکان و نوجوانان ایران اسلامی برای شرکت در «پویش ملی حافظ شو»

اسماعیلی در جدیدترین توئیت خود با اشاره به پویش حافظ‌ شو نوشت: به عنوان وزیر فرهنگ، اولین دعوت عمومی از کودکان و نوجوانان ایران اسلامی را برای شرکت در این پویش اعلام می‌کنم.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- در جدیدترین توئیت خود نوشت:

تا جان جامعه با کلام‌الله مجید آمیخته نشود، قابلیت‌های وجود انسان‌ها عیان نمی‌گردد و با این باور در نمایشگاه قرآن که همزمان با سال نو است، پویش ملی حافظ‌شو را طراحی کردیم.

به عنوان وزیر فرهنگ، اولین دعوت عمومی از کودکان و نوجوانان ایران اسلامی را برای شرکت در این پویش اعلام می‌کنم.

حفظ ۱۴ سوره کوتاه آخر قرآن کریم برای کودکان و نوجوانان و سوره واقعه برای جوانان بالای ۱۴ سال پیشنهاد شده است.

ساکنان تهران به صورت حضوری و دیگر شهروندانی که به دلیل ماه مبارک رمضان امکان حضور ندارند، به صورت مجازی می‌توانند در پویش حافظ‌ شو شرکت کنند.

اهدا روزانه ۱۱۴ جایزه به قید قرعه از اول تا چهاردهم فروردین به شرکت‌کنندگان در پویش ملی حافظ‌ شو و برگزاری جشن‌های قرآنی در نمایشگاه امسال، گامی برای شناسایی استعدادهای درخشان در میان کودکان و نوجوانان است که هر یک از آن‌ها، سرمایه بزرگِ جامعه اسلامی ما به شمار می‌روند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجهیز مراکز کانون به بیش از هزار جلد کتاب
  • فراخوان مسابقه عکاسی «کودکان شجاع مقاومت» منتشر شد
  • کودکان و نوجوانان با شرکت در پویش حافظ شو حافظ سوره‌های قرآن شوند + فیلم
  • دعوت وزیر فرهنگ از کودکان و نوجوانان برای شرکت در «پویش ملی حافظ شو»
  • دعوت وزیر فرهنگ از کودکان و نوجوانان ایران اسلامی برای شرکت در «پویش ملی حافظ شو»
  • عرضه عروسک‌ بومی «بیگک» از بهار ۱۴۰۳
  • ۶هزار صندلی سینما برای عدالت فرهنگی
  • برنامه «بوی باران» در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود
  • توسعه فعالیت‌های شیلاتی در بوشهر/ تولید افزایش می‌یابد
  • تولید یک بازی برای نجات لاکپشت‌های دریایی