Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@04:00:44 GMT

رئیس شورای حاکمیتی سودان سوگند یاد کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۰۴۶۳

رئیس شورای حاکمیتی سودان سوگند یاد کرد

به گزارش ایکنا به نقل از فارس، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان که قرار است ظرف سه سال قدرت را از شورای نظامی به یک حکومت غیرنظامی تحویل دهد، امروز رسما سوگند یاد کرد.
روز گذشته اعلام شد که اعضای شورای نظامی و معارضین توانسته‌اند در مورد ترکیب این شورای یازده نفره به توافق برسند. این توافق راه را برای برگزاری انتخابات عمومی و تشکیل یک دولت منتخب هموار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است از این پس اداره امور در اختیار یک دولت موقت قرار گیرد. معارضین «عبدالله حمدوک» را به عنوان نخست‌وزیر و رئیس موقت دولت نامزد کرده‌اند.
سودان در ماه‌های اخیر پس از سقوط حکومت «عمر البشیر» شاهد ناآرامی‌های گسترده و درگیری میان نیروهای نظامی که حکومت را در اختیار داشتند و معترضان بوده است.
توافق میان نظامیان و معارضین با استقبال گسترده نهادهای بین‌المللی روبرو شده است. اتحادیه آفریقا این توافق را «تاریخی» توصیف کرده است.
انتهای پیام/م

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیجر: آمریکا حضور نظامی خود را به ما تحمیل کرده بود

شورای نظامی حاکم بر نیجر اعلام کرد توافق‌های نظامی با آمریکایی که چندی پیش به صورت یکجانبه از سمت نیجر لغو شد، بالاجبار و با فشار واشنگتن به این کشور آفریقایی تحمیل شده بود.

به گزارش ایسنا، «آمادو عبدالرحمان» سخنگوی حکومت‌نظامی نیجر با بیان اینکه توافق نظامی لغو شده نیجر با آمریکا با زور به این کشور تحمیل شده بود، گفت حضور نظامیان آمریکایی در نیجر غیرقانونی بوده و تمامی هنجارهای قانونی و دموکراتیک را نقض می‌کند.

روز شنبه رسانه‌ها گزارش دادند دولت نیجر تصمیم گرفته توافق نظامی با آمریکا را لغو کند، توافقی که به نظامیان آمریکایی اجازه می‌داد در قلمرو این کشور آفریقایی حضور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آمادو عبدالرحمان درباره این توافقنامه گفت: «قرارداد همکاری با آمریکا با زور واشنگتن تحمیل شد. حضور آمریکا در خاک نیجر غیرقانونی بوده و تمامی هنجارهای قانونی و دموکراتیک را نقض می‌کند.»

مقامات آمریکایی اخیراً در سفری به نیجر، مقامات این کشور را به امضای توافق‌های نظامی مخفیانه و قرارداد فروش اورانیوم به ایران متهم و آن‌ها را تهدید کردند. سخنگوی شورای نظامی نیجر با اشاره به این موارد گفت که سفر مذکور مقامات آمریکایی هم با اجبار به نیجر تحمیل شده بود.

گارد ریاست‌جمهوری نیجر در سال میلادی گذشته «محمد بازوم» رئیس‌جمهور وقت را برکنار کرد، مرزها را بست و منع آمدوشد وضع کرد. «عبدالرحمان شیانی» فرمانده وقت گارد ریاست‌جمهوری نیجر خود را به‌عنوان رهبر موقت و دولت گذار این کشور آفریقایی اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان آنها | نمایندگان کارگران بدون توافق، جلسه را ترک کردند
  • تعیین حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری | نمایندگان کارگران بدون توافق، جلسه را ترک کردند
  • پنتاگون: درباره سطح روابط نیجر با ایران و روسیه ابراز نگرانی کرده ایم
  • نیجر: آمریکا حضور نظامی خود را به ما تحمیل کرده بود
  • وعده ارتش سودان برای واگذاری قدرت به غیرنظامیان
  • شورای نظامی نیجر توافق نظامی با آمریکا را «یک جانبه» لغو کرد
  • شورای نظایم نیجر توافق نظامی با آمریکا را «یک جانبه» لغو کرد
  • معرفی وابسته نظامی افغانستان در روسیه
  • گسترش روابط کابل-مسکو از همراهی دیپلماتیک تا همکاری نظامی
  • از واکنش سفیر انگلیس تا پیامی ارزشمند از نجف به ایران