Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@05:16:05 GMT

ربات های چینی همه جا نقش آفرینی می کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۰۴۷۷

ربات های چینی همه جا نقش آفرینی می کنند

دانشمندان چینی اعلام کردند که ربات های چینی به زودی در کنفرانس های جهانی ، جراحی های مغز ، مسابقات شنا و ... حضور خواهند داشت. آرزوکیهان

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ساینس، نمایشگاه ربات های چینی با حضور 200 مهمان از 22 کشور جهان در چین بر پا شد و 700 ربات با بیش از 21 کاربرد صنعتی رونمایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته دانشمندان چینی این ربات ها در زمینه پزشکی ، خدمات رسانی  و دیگر زمینه ها فعالیت خود را آغاز کرده و به زودی حتی در جراحی های مغز از این ربات ها استفاده خواهد شد. ربات هایی که نقش سگهای خانگی و یا پرستاران را برای سالمندان ایفا می کنند به زودی به کمک بشر آمده و جزو بهترین دستیاران انسان ها  به شمار خواهند رفت.

تصاویر دیدنی این نمایشگاه در فضای مجازی با استقبال زیادی روبرو شده است.

--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدست «ویژن پرو» اپل ربات‌ها را آموزش می‌دهد

عینک ویژن پرو اپل یک دستگاه جدید واقعیت مجازی و افزوده(VR/AR) است که امکان جدیدی را برای کنترل عملیات از راه دور ربات‌ها ممکن می‌کند. این عینک می‌تواند به ردیابی دقیق حرکات دست انسان‌ها کمک کند.

به گزارش ایسنا، شرکت اپل به تازگی یک دستگاه جدید واقعیت مجازی و واقعیت افزوده معرفی کرده است که در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرد. این عینک واقعیت افزوده دارای قابلیت‌های ردیابی پیشرفته‌ای است که به آن این امکان را می‌دهد که حرکات کاربر، به ویژه حرکات مچ و انگشتان دست را نظارت کند.

به نقل از آی‌ای، همانطور که گفته شد، این فناوری باعث جلب توجه جامعه رباتیک شده است. ویژگی اصلی ویژن پرو توانایی آن در ردیابی حرکات مختلف انسان با دقت استثنایی است.

این دستگاه با استفاده از کیت واقعیت افزوده(ARKit) اپل، حرکات سر، مچ و انگشتان را هنگام استفاده از آن در لحظه ضبط می‌کند که به آن کمک می‌کند داده‌های ارزشمندی را برای برنامه‌های رباتیک به دست آورد.

قابلیت ردیابی، این عینک را به ابزاری ایده آل برای ثبت رفتارهای انسان در محیط‌های واقعی تبدیل می‌کند. از این طریق، محققان درک بهتری در مورد وظایف ناوبری که برنامه‌نویسی و تصمیم‌گیری ربات را مشخص می‌کند، به دست می‌آورند.

علاوه بر این، عینک ویژن پرو کنترل از راه دور ربات را از طریق حرکات بصری انسان تسهیل می‌کند. این دستگاه داده‌های ردیابی را از طریق شبکه پخش می‌کند تا کاربران بتوانند با استفاده از حرکات طبیعی که توسط دستگاه ضبط می‌شوند، ربات‌ها را از راه دور کنترل کنند.

آیا ویژن پرو محدودیت‌هایی دارد؟

به نظر می‌رسد قابلیت‌های امیدوارکننده زیادی وجود دارد، اما آیا محدودیت‌هایی وجود دارد؟ پاسخ بله است. برای مثال، دستگاه ممکن است در محیط‌هایی با محدودیت حرکت، مانند آسانسور یا وسایل نقلیه در حال حرکت، با چالش‌هایی مواجه شود.

علاوه بر این، به عنوان یک کاربر، ممکن است لازم باشد برای اطمینان از ردیابی دقیق، مراقب موقعیت دست خود باشید. یک مثال برای آن زمانی است که دست‌ها در نزدیکی کمر یا لگن قرار می‌گیرند. در مواردی مانند این، ردیابی محدود است.

براساس این مطالعه، اگر دست‌های خود را کاملا پایین بیاورید، ویژن پرو نمی‌تواند دست‌های شما را ببیند. هنگامی که به طور معمول با دستان خود در حالت رها راه می‌روید، عینک اپل برای شناسایی دست‌های شما با مشکل مواجه می‌شود.

با این حال، با نگاهی به آینده، پتانسیل عینک ویژن پرو اپل در عرصه رباتیک بسیار زیاد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چت‌بات ایلان ماسک متن‌باز می‌شود
  • ساخت مسکن با متری ۱۵۰ دلار ممکن نیست/ تجربه تلخ حضور چینی‌ ها در بزرگراه تهران – شمال را فراموش کرده‌ اند
  • رئیس انجمن انبوه سازان مسکن : ساخت مسکن با متری ۱۵۰ دلار ممکن نیست/ تجربه تلخ حضور چینی ها در بزرگراه تهران شمال را فراموش کرده‌اند
  • ساخت مسکن با متری ۱۵۰ دلار ممکن نیست/ تجربه تلخ حضور چینی‌ها در بزرگراه تهران شمال را فراموش کرده‌اند
  • تقدیر از نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در انتخابات
  • انجام دو عمل جراحی تعویض مفصل لگن در بیمارستان مهر امام علی (ع) تکاب 
  • حضور ربات های انسان نما در خط تولید مرسدس بنز
  • (ویدئو) ناکامی یک ربات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه
  • هدست «ویژن پرو» اپل ربات‌ها را آموزش می‌دهد
  • طراحی ربات‌های تجزیه گر ایرانی