Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: اتفاق بزرگی که درحال شکل‌گیری است اینکه شرکت فولاد مبارکه قرار نیست از رودخانه زاینده رود برداشتی داشته باشد، این شرکت آب خود را از پساب فاضلاب تامین کرده و آب مصرفی به بخش کشاورزی، شرب و صنعت منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هاشم امینی امروز چهارشنبه -۳۰ مردادماه- در آیین کلنگ زنی بزرگترین پروژه تاسیسات فاضلاب روستایی کشور در شهرستان فلاورجان، با اشاره به اینکه پروژه‌های فاضلاب در دهه ۱۳۶۰ جزو طرح‌های لوکس و خاص تلقی می شد و دولت و حاکمیت کمتر به این مسئله توجه می کرد، اظهار کرد: پس از تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب در حوزه شهری کل کشور اتفاقات خوبی رخ داد اما در حوزه روستایی اتفاق خاصی در بخش فاضلاب شاهد نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوسال گذشته با اعتبارات محدود بانک توسعه اسلامی اتفاقات خیلی کوچکی در برخی نقاط کشور در زمینه فاضلاب روستایی رخ داد اما تاکنون پروژه ای به بزرگی تاسیسات فاضلاب روستایی در شهرستان فلاورجان در کشور وجود نداشته است. 

امینی با اشاره به پروژه‌های سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، گفت: با توجه به تبصره ماده ۱۹ تا حد امکان توانستیم از ظرفیت بخش خصوصی در احداث پروژه‌ها استفاده کنیم تا بار هزینه از دوش دولت برداشته شود و خوشبختانه امروز در استان اصفهان ۱۲ پروژه سرمایه گذاری به روش بیع متقابل انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه حدود یک‌هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در بخش خصوصی به روش بیع متقابل در حال انجام است، افزود: با شرکت فولاد مبارکه در زمینه تاسیسات فاضلاب شهرستان لنجان و مبارکه یک پروژه و با شرکت ذوب آهن نیز قراردادی به ارزش ۳۰۱ میلیارد تومان بسته شد که الحاقیه این قرارداد ۹۱ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تاسیسات فاضلاب شهرستان فلاورجان است. 

امینی ادامه داد: در یک مقطعی از زمان در جلسات کمیسیون امنیت غذایی و بهداشت استان مسئله ورود فاضلاب شهرها و روستاهای حاشیه زاینده رود به رودخانه را مطرح می کردند که مسائل بهداشتی و زیست محیطی برای مردم ایجاد کرده، ضمن اینکه در شرایط عادی در محیط زیست و محل زندگی مردم چاه‌های جذب فاضلاب سنتی گرفتاری هایی را برای مردم به وجود می آورد. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه عقد قرارداد غیرمتقابل با شرکت فولاد مبارکه و امروز با شرکت ذوب آهن سبب شد که بار پروژه های فاضلاب این شهرستان‌ها از دوش دولت برداشته شود، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب از سال۱۳۷۳ تا ۱۳۹۲ از محل اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه ای که دولت می داد ۷۰ کیلومتر در طول ۱۹ سال اجرا کرده بود ولی در پی عقد قرارداد با شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۳ تاسیسات فاضلاب شهرهای مبارکه را طی چهار سال در مساحت ۳۳۴ کیلومتر لوله گذاری کردیم و سرعت اجرای پروژه ۱۸ برابر شد درحالی که از منابع دولت نیز استفاده نکردیم. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: به این ترتیب اتفاق بزرگی که درحال شکل‌گیری است اینکه شرکت فولاد مبارکه قرار نیست از رودخانه زاینده رود برداشتی داشته باشد، این شرکت آب خود را از پساب فاضلاب تامین کرده و آب مصرفی به بخش کشاورزی، شرب و صنعت منتقل می شود.

وی اضافه کرد: پروژه فولاد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است و بار هزینه پروژه از دوش دولت برداشته شده است، در تاریخ ۱۴ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ قرارداد احداث تاسیسات فاضلاب شهرهای ایمان شهر و فولاد شهر در فلاورجان نیز امضا شد و این پروژه تا پایان امسال در اشترجان به پایان می رسد .

امینی خاطرنشان کرد: اگر مردم و مسئولان محلی همکاری کنند اتفاق خوبی در حوزه بهداشت و سلامت مردم در این شهرستان رخ خواهد داد زیرا احداث تاسیسات فاضلاب از زیرساخت‌های سلامت جامعه است.

به گزارش ایمنا، حجم عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب پروژه اجرای تاسیسات فاضلاب روستایی در شهرستان فلاورجان ۹۳ کیلومتر، شامل ۷۹ کیلومتر داخلی و ۱۴ کیلومتر خط انتقال است که ۱۲ روستا را شامل می شود.

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۱۰ میلیارد ریال اجرا می شود و سرمایه گذار آن شرکت ذوب آهن اصفهان است. در  این آیین، خشایی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور، حجت الااسلام موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، علی ساعدی فرماندار این شهرستان، منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن و هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و جمعی از مردم محلی حضور داشتند.

براساس آخرین آمار در سال ۱۳۹۵ جمعیت ۱۲ روستای شهرستان فلاورجان ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر است.

کد خبر 386598

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب اصفهان کلنگ زنی پساب فاضلاب ذوب آهن شرکت فولاد مبارکه اصفهان ذوب آهن اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، طی حکمی از سوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی سرپرست اداره آب و فاضلاب شهرستان اشنویه منصوب شد.   بر این اساس و با حکم محمد اشرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، بایزید رهبر بعنوان، سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان اشنویه منصوب شد.  در حکم انتصاب سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان اشنویه آمده است: با عنایت به تعهد و شایستگی و سوابق ارزشمند جنابعالی، به موجب این ابلاغ و از تاریخ ۲۵ / ۱۲ / ۱۴۰۲، به عنوان سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان اشنویه به شماره پست ۲۸۴۷۱۴۱ منصوب می‌شوید، تا زیر نظر اینجانب انجام وظیفه نمائید. امید است با استفاده از تجربیات ارزنده گذشته و بکارگیری و استفاده از توان پرسنل در خدمت به مردم شریف شهرستان اشنویه و تحقق اهداف عالیه شرکت موفق و مویدباشید.

دیگر خبرها

  • خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان
  • از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان خودداری شود
  • انتصاب سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان اشنویه
  • اعلام برنامه مسابقات هفته‌های بیست و دوم تا بیست و چهارم لیگ برتر
  • اعلام برنامه لیگ برتر ایران در سال ۱۴۰۳
  • دستاوردهای فولاد مبارکه در سالی که گذشت
  • تولید ۱۲ محصول ویژه جدید در فولاد مبارکه
  • عرضه ۸.۷ میلیون تن محصولات فولاد مبارکه به بازار و رشد ۴۶ درصدی درآمد شرکت
  • فعالیت دوباره سامانه بارشی از دوشنبه در استان
  • اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی روستایی در مناطق دارای تنش استان بوشهر