Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه پیشین عراق با اشاره به اینکه ایرانی‌ها در زمان اشغال عراق توسط آمریکا بسیار زیرکانه عمل کردند افزود که رفیق حریری به من گفت که دیدگاه ایرانی ها و سوری ها مبنی بر شکست پروژه آمریکایی‌ها یکی است.

به گزارش ایسنا، هوشیار زیباری، وزیر خارجه پیشین عراق در بخشی از گفت وگوی خود با شبکه ایندیپندنت عربی در رابطه با موضع کشورهای همسایه عراق در زمان اشغال این کشور توسط آمریکا گفت: هدف آنها مجبور کردن آمریکا به خروج از عراق بود تا آمریکایی‌ها نتوانند کشور دیگری را نیز اشغال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقتا ایرانی ها بر خلاف سوری ها بسیار زیرکانه عمل کردند، ایران جزو اولین کشورهایی بود که مقامات آن به عراق آمدند و به شورای حکومتی تبریک گفتند و اعلام کردند که از آن حمایت می‌کنند.

وی افزود: ایرانی ها همزمان با سوری ها نیز دیدار می کردند و اوضاع عراق را بررسی می کردند و این امر را خطر مشترک می دانستند. ایران حمایت‌هایش از گروه‌های نزدیک به خود در عراق را آغاز کرد تا آمریکایی‌ها را هدف قرار دهند و طبیعتا منافع آنها یکی شد.

زیباری می افزاید: یک بار در عربستان که بودیم رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان خواست که با من دیدار کند؛ من درحال خروج بودم که او به من گفت منتظرم بمون باید ببینمت و آنجا با هم دیدار کردیم و به من گفت که ایرانی ها و سوری ها صددرصد با هم توافق نظر ندارند اما دیدگاه آنها در شکست پروژه آمریکایی ها یکی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هوشیار زیباری روابط ایران و سوریه روابط ایران و عراق رفیق حریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه سحرگاهی «رفیق» از شبکه امید 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «رفیق» یک برنامه ترکیبی زنده با آیتم‌های جذاب است که اجرای آن با محمد میرزازاده از کربلا معلی پخش می‌شود.
این برنامه سحرگاهی با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی از ساعت ۳:۳۰ بامداد روی آنتن می‌رود.

دیگر خبرها

  • تروریست‌ها در عراق از اشغالگران آمریکایی دستور می‌گیرند
  • آمریکایی‌ها عاشق این مهاجم ایرانی (عکس)
  • ویژه برنامه سحرگاهی «رفیق» از شبکه امید 
  • اکثر جریان‌های سیاسی در عراق خواهان بیرون کردن آمریکایی‌ها هستند
  • گفت‌وگوی اردن و آمریکا برای آتش‌بس فوری در غزه
  • محور مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا
  • حضور نظامی آمریکا در سوریه اشغال گرایانه، غیرقانونی و غیر موجه است
  • افشای پشت پرده مذاکرات خروج نظامیان آمریکا از عراق
  • واقعیت مذاکرات عراقی-آمریکایی؛ تغییر در نقش ائتلاف بین‌المللی یا خروج آن؟
  • رایزنی نمایندگان عراق باوزیر خارجه درباره حضور اشغالگران آمریکایی