Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@23:51:34 GMT

مدارس غیردولتی گامی برای تحقق عدالت آموزشی!

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۰۵۷۴

مدارس غیردولتی گامی برای تحقق عدالت آموزشی!

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سید جواد حسینی در جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی بر مدارس و مراکز غیردولتی اظهار‌ کرد: راهبرد ما در خصوص مدارس و مراکز غیر‌دولتی چهار مقوله حمایت، هدایت، کفایت و نظارت است و این راهبرد از سند تحول گرفته شده است.

وی مدارس غیردولتی را گامی در جهت تحقق عدالت آموزشی دانست و افزود: وجود این مدارس بار سنگین تعلیم‌وتربیت را کاهش می‌دهد و ما می‌توانیم بر خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان، مدارس، مناطق و استان‌های لازم التوجه متمرکز شویم!

یک درصد مدارس لاکچری باعث هجمه به خدمات 99 درصد مدارس غیردولتی

حسینی تصریح کرد: علی‌رغم اشتغال و امیدی که این مدارس ایجاد می‌کنند اما متاسفانه کمتر از یک درصد این مدارس به مدارس لاکچری شهرت پیدا کرده‌اند و باعث شدند تا 99 درصد مدارس غیردولتی خدمتگزار نیز مورد هجمه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تاسیس مدارس غیردولتی توسط مدیران بازنشسته بسیار به جا و شایسته است زیرا تجارب ارزنده 30 ساله مدیران در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بسیار موثر است لذا باید ممنون مدیران خیّر باشیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر هدایت مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: مدیر و معلم باید توانایی لازم را جهت هدایت این گونه مدارس داشته باشند بنابراین آموزش نیروی انسانی این مدارس ضروری است چنانکه تاکنون 24 هزار معلم در دوره‌های آموزشی مشارکت کردند و آموزش 70 هزار معلم مدارس غیرانتفاعی در دستور کار است.

نادیده گرفتن برنامه درسی توسط مدارس غیردولتی قابل قبول نیست

وی بر عزم جدی در نظارت بر مدارس غیردولتی تاکید و عنوان‌کرد: قابل قبول نیست مدرسه‌ای برنامه درس ملی را نادیده بگیرد یا اینکه برنامه‌ای خارج از اصول نظام تعلیم و تربیت در مدرسه داشته باشد بنابراین هر برنامه‌ای که در مدرسه اجرا می شود باید مورد تایید آموزش و پرورش باشد و این خط قرمز است.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه باید ظرفیت محدود نظارت‌ها را بر یک درصد مدارس متخلف متمرکز کنیم، اظهار کرد: رسانه‌ها کوچکترین خطای معلم را برجسته می‌کنند اما ایثار و از خود گذشتگی آنان کمتر در رسانه‌ها انعکاس می‌یابد لذا رسانه ها از معلم چهره‌ای می‌سازند که همواره دنبال حقوق و حق‌التدریس است.

مدارسی که بدون مجوز به اسم حوزه علمیه یا سایر نهادها فعالیت می‌کنند

وی ادامه داد: هیچ فعالیت رسمی تعلیم و تربیت خارج از اصول نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نیست و به شدت با آن برخورد خواهیم کرد، بسیاری از مدارس به اسم مدارس حوزه علمیه یا سایر نهادها فعالیت می‌کنند اما فاقد مجوز لازم هستند.

حسینی افزود: باید کاری کنیم که مجوز تاسیس بدهیم نه حکم توقیف لذا وقتی صدور احکام توقیف از صدور مجوز بیشتر می‌شود به معنای آن است که دقت لازم در صدور مجوزها صورت نمی‌گیرد بنابراین آمایش سرزمینی برای صدور مجوز ضروری است.

وی توسعه دولت الکترونیک را برای ارائه خدمات و نظارت دقیق‌تر ضروری برشمرد و تصریح‌ کرد: افزایش غیر متعارف مدارس غیردولتی، عدم انطباق آموزش‌ها با اصول نظام تعلیم و تربیت و تمام ساحتی نبودن تعلیم و تربیت در این گونه مدارس، سه عامل نگرانی ما در این نوع مدارس است که باید به آن توجه کنیم بنابراین همه معاونت‌ها از جمله معاونت پرورشی باید در جریان فعالیت این نوع مدارس باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش اشتغال تعلیم و تربیت رسانه معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حامد مبینی عصر پنج شنبه در نشست هم اندیشی با مدیر کل آموزش و پرورش گیلان و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به فعالیت بنیاد ملی نوجوانان و مجموعه مدارس صدرای کشور اظهار کرد: بیش از ۲۰ سال از تأسیس مجموعه مدارس صدرا می‌گذرد که البته در گام اول فقط در مقطع متوسطه دوم و بعدها مدارس متوسطه اول و ابتدایی نیز فعال شدند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات جهاد تبیین را سرلوحه فعالیت‌های خود می‌داند، افزود: سازمان تبلیغات کمک به نهادها در ترویج جهاد تبیین را وظیفه ذاتی خود می‌داند از این رو برنامه بنیاد ملی نوجوانان در راستای جهاد تبیین است.

معاون بنیاد ملی نوجوانان و معاون مدارس صدرای کشور با تشریح برنامه‌های جهاد تبیین سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی ادامه داد: اجرای سند تحول در مدارس به عنوان الگوی اجرایی جهاد تبیین بین دانش آموزان و جهاد تبیین در بین فرهنگیان در دستور کار سازمان تبلیغات قرار دارد.

مبینی با تاکید بر اینکه در مجموعه مدارس صدرا سعی شده تا راهبردهای عملیاتی سند تحول در مدارس اجرایی شود، تصریح کرد: توسعه و نهادینه کردن عدالت آموزشی به عنوان محور مهم فعالیت‌های سازمان تبلیغات منجر به این شد که در ۳۰ استان ۱۹۶ مدرسه مشغول به فعالیت باشد.

وی با تشریح فعالیت‌های بنیاد ملی نوجوانان گفت: برنامه‌های نوجوانان در قالب دختران حاج قاسم و نوآوین ویژه پسران و همچنین مرکز مربی راه نوین در دستور کار سازمان تبلیغات است.

معاون بنیاد ملی نوجوانان و معاون مدارس صدرای کشور با اشاره به اجرای اردوی مطالعات مجازی پله پله، همراه با نظارت مدیر مدرسه و همچنین رشد، توانمندسازی و مشارکت مدیران معلمان مدارس صدرا افزود: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان از دیگر برنامه‌های اجرایی سازمان تبلیغات است.

مبینی از اجرای طرح کانون مدارس در تابستان خبر داد و خاطرنشان کرد: هزار و ٢٠٠ معاون پرورش در دوره ضمن خدمت شرکت کرده و به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف تربیتی آموزش دیدند.

وی افزود: مخاطبین مجموعه فعالیت‌ها، معاونین پرورشی مدیران مدارس و طلاب طرح امین هستند، که با فعالیت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اثرات قابل توجهی متوجه فضای آموزشی کشور خواهد شد.

کد خبر 6088826

دیگر خبرها

  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟