Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-19@15:33:50 GMT

ظریف: در برجام هیچ ناگفته‌ای وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۰۸۲۴

صراط:

وزیر امور خارجه گفت: ما به آنچه که (در برجام) پذیرفته بودیم عمل کردیم اما به نظر می‌رسد که طرف مقابل می‌خواهد مسائلی را به ما دیکته کند که در متن برجام به آن مسائل اشاره و به صراحت بیان شده است و هیچ چیز ناگفته‌ای در توافق وجود ندارد.

به گزارش ایرنا «محمد جواد ظریف» در موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم، گفت: در شرایط فعلی بشریت موضوع اصلی حقوق بین الملل است، حقوق بین الملل باید برای همه باشد و نباید برای آن استثناء قائل شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه یادآور شد: امروز تحولات امنیتی در افغانستان و سوریه، اروپا و همه جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، این نشانه اهمیت ناامنی در عرصه های مختلف است و این نشان می‌دهد چند جانبه گرایی انتخاب نیست بلکه الزام است.

ظریف خاطرنشان کرد: به دست آوردن امنیت در دنیا به تنهایی کافی نیست بلکه نیازمند همکاری همه کشورهای دنیا است.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: به نظر می رسد در سال ۲۰۱۶ در آمریکا انقلاب شده است؛ چرا که خود را متعهد به رعایت حقوق بین الملل نمی‌دانند و کسی چون جان بولتون از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای فشار علیه دیگران استفاده می‌کند و اگر نتواند حقوق بین الملل را نادیده می‌گیرد.

 

وزیر خارجه افزود: زمانی که کشوری بخواهد به قیمت ناامنی دیگران، در امنیت بماند، با غافلگیری‌های ناخوشایندی مواجه می‌شود، نمونه آن آمریکا است که با بودجه سرسام‌آور نظامی، نتوانسته امنیت شهروندان خود را تأمین کند.

ظریف به پایبندی ایران به تعهداتش براساس برجام اشاره کرد و گفت: ما به آنچه که پذیرفته بودیم عمل کردیم اما به نظر می‌رسد که طرف مقابل می‌خواهد مسائلی را به ما دیکته کند در حالی که در متن برجام به آن مسائل اشاره شده و به صراحت بیان شده است و هیچ چیز ناگفته‌ای در توافق وجود ندارد.

وزیر امور خارجه گفت:‌ از زمانی که آمریکا از برجام خارج شد هنوز اروپایی‌ها به تعهداتشان عمل نکرده اند در حالی که ایران همچنان بر تعهداتش باقی است.

وی ادامه داد: ایران رفتار پیش‌بینی شده‌ای دارد؛ مقابل این رفتار پیش‌بینی‌ شده، باید رفتار پیش‌بینی شده نیز دریافت شود اما دولت ترامپ چنین رویکردی ندارد. رفتار نابخردانه آمریکا پیش‌بینی شده نیست و آنها خارج از چارچوب رفتار می کنند.

ظریف با بیان اینکه ما با دولتی روبه‌رو هستیم که تعهداتش را زیرپا گذاشته است، اظهار داشت: حدود ۳۰ سال قبل، قطعنامه ۵۹۸ را داشتیم. درباره مسائل منطقه‌ای، نشستی در شورای امنیت برگزار و قطعنامه‌ای در این باره صادر شد و براساس توافق صورت گرفته، ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرده است.

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود سفیر بعدی ایران در فنلاند را یک زن معرفی کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ظریف برجام سوریه صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد جواد ظریف: زمان پایان‌دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه پیشین جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر روز جمعه در صفحه اجتماعی ایکس در مورد تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا نوشت: «نسل‌کشی در غزه بدون وقفه ادامه دارد. هیچ چیز نمی‌تواند توجه افکار عمومی جهانی را از جنایات اسرائیل منحرف کند.

اقدامات مستمر تجاوزکارانه اسرائیل علیه ایران، به ویژه حمله تحریک‌آمیز آن علیه اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه، از سوی شورای امنیت ملل متحد مجازات نشد و لذا ایران را ناگزیر به اقدام حساب‌شده در دفاع مشروع نمود که تنها تأسیسات نظامی را هدف گرفت و بر خلاف اسرائیل، آگاهانه از هدف‌گیری غیرنظامیان خودداری کرد.

اکنون، با توجه به ترقه بازی امروز در اصفهان، تمامی کشورها و رهبران جهان می‌بایست توجه خود را به پایان دادن به جنایات اسرائیل و به ویژه جنگ غزه متمرکز کنند. وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در شورای امنیت ملل متحد توسط ایالات متحده حرکتی کاملا در جهت اشتباه بود.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • محمد جواد ظریف: زمان پایان‌دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است
  • ظریف : زمان پایان دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است
  • واکنش ظریف به آتش‌بازی اسرائیل در اصفهان
  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران