Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@03:08:45 GMT

تفاوت‌های حکومت ولایی با دموکراسی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۰۸۴۰

تفاوت‌های حکومت ولایی با دموکراسی

یک استاد حوزه با بیان‌اینکه بازگو کردن شیوه حکمرانی امیرمومنان امام علی(ع) بسیاری از مردم عالم را به مذهب شیعه جذب می‌کند، گفت: در حکومت‌های دموکراسی، زالوصفتان اما در حکومت ولایی، پابرهنگان در راس قدرت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» شامگاه سه‌شنبه، ۲۹ مرداد در مراسم جشن غدیر  مسجد جامع غدیر خم (واقع در پاسداران، سه راه ضرابخانه) به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: عید غدیر بزرگترین عید امت اسلام و واقعه ای سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه علمیه درباره فلسفه غدیر و علت دشمنی دشمنان با آن، بیان کرد: عید غدیر صرفا بر مبنای محبت داشتن نسبت به امیرمومنان امام علی(ع) نیست بلکه مساله خلافت و ورود حضرت امیر(ع) در امور سیاسی بود که دشمنان را برانگیخته و ایشان را ۲۵ سال خانه نشین کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به دلیل غربت امیرمومنان امام علی(ع)، بیان کرد: بازگو کردن شیوه حکمرانی امیرمومنان امام علی(ع) بسیاری از مردم عالم را به مذهب شیعه جذب می‌کند.

 

وی درباره تفاوت حکومت ولایی با دموکراسی، تاکید کرد:‌ در حکومت بر مبنای دموکراسی، عوام فریبی و جهت دادن به رای آحاد مردم به نفع خود، اهمیت دارد، امروز تظاهرات هفتگی مردم فرانسه نشان از فریبکاری سیاسی در مهد دموکراسی و مدعی آزادی بیان دارد.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: امروز غربی‌ها از شعارهای دروغین سیاستمداران خود ناامید شده اند، در حکومت ولایی مسئولان به دور از فریب‌کاری، حمایت مردم را بر اساس عقلانیت، یقین و بصیرت جلب می‌کنند. برخلاف حکومت دموکراسی که در باطن زد و بند دارد در حکومت ولایی، هوشیاری و عقلانیت اصل انتخاب است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد:‌ در حکومت دموکراسی زالوصفتان اما در حکومت ولایی پابرهنگان در راس قدرت هستند، حکومت ولایی طرفدار محرومان و ضدسرمایه داران است.

 

وی تاکید کرد:‌ بر خلاف حکومت دموکراسی در حکومت ولایی، پیشرفت مردم اهمیت دارد و مسائل توسط مردم حل می‌شود، سیاستمداران به دور از رانت‌خواری برای مردم ایجاد اشتغال می‌کنند و هر اقدامی را برای پیشرفت آنها انجام می‌دهند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر خلاف جامعه دموکراسی یا جمهوری که کسی منافع خود را برای رئیس دولت به خطر نمی اندازد، در حکومت ولایی مردم عاشق ولایت و در خدمت او هستند.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم روز جهانی مسجد غدیر روز جهانی مساجد حجت الاسلام محسنی اژه ای بیرجند سومین جشنواره طنین مسجد اردبیل حکومت ولایی دموکراسی ولایت مداری حجت الاسلام پناهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان

وزارت اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد ۷۲۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان در بخش‌های کشاورزی، آموزش و بهداشت فعال هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالرحمن حبیب» سخنگوی وزارت اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد در حال حاضر 720 مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان در بخش‌های کشاورزی، آموزش و بهداشت فعالیت می‌کنند.

حبیب در گفتگو با رادیو تلویزیون ملی افغانستان اظهار داشت 182 مورد از این مؤسسات فعال در این کشور، خارجی هستند.

وی افزود مؤسسات مذکور در چارچوب ارزش‌های «اسلامی و منافع ملی» تاکنون فعالیت دارند.

پیش از این مقامات طالبان بارها به مؤسسات داخلی و خارجی دستور داده‌اند تا فعالیت‌های خود را متناسب با دستورات حکومت افغانستان تنظیم کنند.

افزایش 120 درصدی گردشگران خارجی در افغانستانطالبان: نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در 17 کشور باز استطالبان: کشورهای خارجی تصویر نامناسبی از افغانستان به جهان ارائه می‌کنندطالبان برای تسهیل سرمایه گذاران خارجی کمیته تشکیل داد

در اواخر اسفند سال گذشته، وزیر مرزها و قبایل طالبان از مسئولان نهادهای وابسته به سازمان ملل خواسته بود که کارهای خود را مطابق «اصول اسلامی» پیش ببرند.

وزیر کشاورزی و دامپروری حکومت افغانستان پیش از این در دیدار با رئیس سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل تاکید کرده بود بدون ترس در سراسر افغانستان فعالیت کنید.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن در تهران
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت
  • ولایی: هیچ دلیلی برای وجود داروی غیرمجاز در داروخانه‌ها قابل پذیرش نیست
  • دستوردادستان شهرستان اسکو به متقاضیان مساکن ملی سهند
  • پله فرار تونل غدیر قم سال ۱۴۰۳ احداث می‌شود
  • طبق نص قرآن، حکومت باید از بدزبانی کسی که به او ظلم شده است، بگذرد