Web Analytics Made Easy - Statcounter

راه‌اندازی اولین کشتارگاه صنعتی می‌تواند موجب شکل‌گیری مشاغل دیگری از زنجیره پرورش دام تا کشتار، نگهداری، دباغی پوست، خوراک دام و غیره شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ شهرستان درگز با داشتن آب و هوای کوهستانی یکی از شهرهایی است که زمینه پرورش دام سبک از جمله گوسفند در آن بسیار مساعد بوده و به اذعان بسیاری از مردم این شهر و سایر شهرهای کشور، گوشت دام‌های آن از لحاظ کیفیت با دام‌های ایل بختیاری برابری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از پتانسیل های شهرستان برای ایجاد اشتغال باید جزو اصلی ترین برنامه های مسئولین باشد؛ وجود دام فراوان و باکیفیت یکی از همین پتانسیل‌هاست که احداث یک واحد کشتارگاه صنعتی، بسیاری از جوانان شهرستان را مشغول به کار کرده و مانع از مهاجرت و رشد منفی جمعیت خواهد شد.

توحید غلامی، رئیس شورای شهر درگز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ضرورت احداث کشتارگاه صنعتی در شهرستان عنوان کرد: تنها کشتارگاه سنتی شهرداری درگز سالهاست که در شهرستان در حال فعالیت بوده و تا زمان احداث یک مجتمع صنعتی مجهز، فعالیت آن همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: البته این واحد کشتارگاهی نسبت به کشتارگاههای سنتی شهرستان های اطراف، به نوعی نیمه صنعتی محسوب می شود و هیچ کمبودی از لحاظ امکانات و خدمات ندارد؛ بهره برداری از آن هم به صورت قرارداد یک ساله در اختیار پیمانکار قرار گرفته که فرد بهره بردار مورد تایید شهرداری و دامپزشکی است.

غلامی عنوان کرد: متاسفانه با توجه به افزایش چند برابری قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم، این واحد کشتارگاهی روزانه به طور میانگین 15 راس گوسفند کشتار می کند و گوشت کشتار شده اجازه خروج از شهرستان را ندارد.

حمید علیپور، سرمایه گذار اولین کشتارگاه صنعتی درگز به خبرنگار ما گفت: این مجمتع که شروع فعالیت راه اندازی آن به دو سال پیش باز می گردد، در حال حاضر تمام مجوزهای لازم را اخذ کرده و به زودی عملیات اجرایی ساختمان آن شروع می شود.

وی عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز برای پرژه قریب به 7 میلیارد تومان برآورد شده که تلاش داریم در صورت عدم بروز مشکل، تا پایان سال 98، این واحد تولیدی را به بهره برداری برسانیم.

سرمایه گذار کشتارگاه صنعتی درگز تبیین کرد: درگز دارای 450 هزار راس دام سبک است که در حال حاضر روزانه 300 راس گوسفند از شهرستان خارج شده و سود اصلی آن نصیب دلالان می شود.

علی پور تشریح کرد: ظرفیت این کشتارگاه 250 رأس در یک شیفت کاری است که توانایی داریم به صورت سه شیفت کار را پیش ببریم؛ 30 الی 50 نفر هم به صورت مستقیم با کار درگیر خواهند شد.

وی ابراز کرد: راه اندازی کشتارگاه صنعتی درگز ضمن اینکه به نفع کشاورزان است و نام درگز را به عنان یک برند در کشور مطرح خواهد کرد، می تواند موجب شکل گیری مشاغل دیگری از زنجیره پرورش دام تا کشتار و نگهداری و دباغی پوست و خوراک دام و غیره شود؛ تمام مشاغل ذکر شده نیاز به نیروی کار دارند که 50 نفر یاد شده ممکن است به بیش از 200 نفر افزایش پیدا کند.

علیپور در پایان خاطر نشان کرد: از مسئولین تقاضا داریم که هماهنگی و همکاری لازم برای راه اندازی هر چه سریعتر این واحد را داشته باشند تا بتوانیم در سال رونق تولید گامی در جهت ایجاد اشتغال و پیشرفت شهرستان درگز ایفا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرماندار شهرستان ارومیه از طرحهای های در دست اقدام در روستای بادکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    فرماندار  ارومیه ازطرح های عمرانی در دست اقدام در روستای بادکی بازدید و از نزدیک روند پیشرفت و احداث طرحهای در دست احداث در این روستا را بررسی   و دستورات لازم جهت تسریع در ادامه اقدامات را صادر کرد.

  پیرو بازدید استاندار آذربایجان غربی در اوایل سال گذشته و دیدار   با اهالی  این منطقه ودستور ایجاد امکات و زیرساختها از قبیل احداث مدرسه، مرکز جامع سلامت ، فضای سبزو چمن ورزشی ، فرهنگسرا و امکانات تامین تاسیسات و زیرساخت های آب شرب و فاضلاب، احداث و شن ریزی خیابانها و ...برای رفاه و آسایش مردم ساکن در این منطقه اقدامات اساسی برای احداث شروع  شده است  

 عزم فرمانداری شهرستان ارومیه   در قالب جلسات محرومیت زدایی واجرای مصوبات این جلسات و  نیز حضور  و بازدید فرماندار شهرستان ارومیه از روند اجرای تاسیسات به طور مداوم تا حصول نتیجه ادامه دارد .

 مهرداد حاجیلاری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و رحمان نوری بخشدار بخش مرکزی ارومیه به همراه روسا و مدیران ادارات مرتبط با پروژه های در دست اقدام در این بازدید فرماندار شهرستان ارومیه را همراهی کردند.

دیگر خبرها

  • محرومیت در راه‌های مواصلاتی بزرگترین مشکل شهرستان بردسکن است
  • بازدید فرماندار شهرستان ارومیه از طرحهای های در دست اقدام در روستای بادکی
  • مامور قلابی پلیس و همدستش دستگیر شدند
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • استقبال از مسافران نوروزی در سیاه چادرهای عشایر درگز
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • جایگاه عرضه سوخت مشهدی منصوری در منطقه زاهدان به بهره برداری رسید
  • بانوی مرگ مغزی درگزی جان یک نفر را نجات داد
  • راه کار موسسه خودکفایی صنعتی کشور با استفاده از ظرفیت و تفکر نخبگان بومی است