Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اسلامی درباره توافقات سفر هیات ایرانی به ترکمنستان، اظهار کرد: گسترش تبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با اتخاذ تصمیمات شتاب‌دهنده مهم‌ترین موضوعی بود که همه کشور‌های شرکت‌کننده در اجلاس ترکمنستان بر آن تاکید داشتند و هدف اصلی توسعه روابط در حوزه حمل و نقل، ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی بود.

وی افزود: مهم‌ترین بحث‌هایی که در مذاکرات با طرف ترکمنستانی صورت گرفت توسعه ارتباطات دریایی بین بنادر، ایجاد خط کشتیرانی مشترک، تکمیل کریدور شمال به جنوب و رفع موانع موجود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر راه و شهرسازی افزود: یکی دیگر از مذاکرات و توافقاتی که با مسئولان این کشور به نقطه مشترک رسیدیم ایجاد تسهیلاتی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای بود به گونه‌ای که بتوانیم با هماهنگ‌سازی عوارضی که برای ناوگان زمینی اخذ می‌شود، بستر لازم را برای گسترش مبادلات دو کشور فراهم کنیم.

اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تفاهم نامه‌ها و قرارداد‌ها چه زمانی به مرحله اجرا می‌رسد، گفت: در این جلسات مقرر شد موضوعات مطرح شده در کمیته‌های تخصصی بحث و بررسی کارشناسی شود و نهایتا در اجلاس کمسیون مشترک دو کشور که پایان مهر ماه امسال در عشق آباد برگزار می‌شود، به امضا طرفین برسد.

هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی به همراه هیاتی از معاونان و مدیرانش به ترکمنستان سفر کرد تا در نشست مشترک وزرای حمل‌ونقل پنج کشور ساحلی دریای خزر به منظور توسعه همکاری‌ها، «همایش اقتصادی خزر» و «نشست موضوعی چشم انداز همکاری‌های حمل‌ونقلی در دریای خزر» سخنرانی کند و در حوزه‌های مختلف حمل و نقل با مقامات این کشور و دیگر همسایگان خزری به توافقاتی در حوزه دریایی، جاده‌ای و هوایی دست پیدا کند.     منبع:سازمان بنادر و دریانوردی

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران و ترکمنستان تبادلات تجاری خط کشتیرانی همایش اقتصادی خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین همدان، احمد شانیان گفت: با توجه به کریدور غرب کشور بودن استان همدان، نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در توسعه و رونق تولید و تجارت در این استان ایجاد می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان فعال کردن انجمن صنعت پخش در سطح استان را ضروری دانست و افزود: برای ساماندهی و نظام‌مند شدن و رفع مشکلات و موانع فعالان این صنف را پشتیبانی خواهیم کرد.

شانیان با اشاره به ضرورت ایجاد شهرک تخصصی پخش کالا در همدان مطرح کرد: راه‌اندازی نخستین شهرک تخصصی پخش در همدان موجب استفاده مطلوب و بهینه از ظرفیت‌های تجاری و تولیدی استان به ویژه در غرب کشور می‌شود و بی‌تردید اثرات مثبتی در زمینه صادرات و توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.

مدیرکل صمت استان همدان با تأکید بر حمایت از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان در دولت سیزدهم یادآور شد: دولت مردمی تلاش دارد رشد و تعالی بازار و اقتصاد را با مشارکت و همراهی مردم محقق کند.

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • مطالعات جدید برای ایجاد توازن میان مناطق غنی و فقیر درون استان ها / شاخص های توسعه درون استان‌ها نامتعادل توزیع شده اند
  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • هاکی روی یخ جام آزاد ترکمنستان؛ شکست آیس باکس ایران مقابل میزبان
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود