Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه یومیوری ژاپن به نقل از منابع ناشناس گزارش داد کره شمالی به قابلیت کوچک سازی کلاهک‌های هسته‌ای دست یافته است.

در گزارش این روزنامه ژاپنی آمده است توکیو برآوردش از توانایی‌های تسلیحات هسته‌ای کره شمالی را در سند دفاعی سالانه خود به روز کرده و در آن به ارتقا قابلیت این کشور در زمینه کلاهک‌های هسته‌ای اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش یومیوری، در سند دفاعی سال گذشته ژاپن از احتمال دستیابی کره شمالی به قابلیت کوچک سازی کلاهک هسته‌ای خبر داده شد. سند دفاعی سالانه ژاپن که قرار است نیمه سپتامبر در نشست کابینه این کشور به تصویب برسد، فعالیت‌های نظامی کره شمالی را به عنوان تهدیدی جدی و قریب الوقوع برای توکیو ارزیابی می‌کند.

بنا به گفته یک کارشناس امور هسته‌ای در انستیتوی فناوری ماساچوست آمریکا، توانایی کره شمالی برای کوچک سازی کلاهک‌های هسته‌ای به طوری که برای نصب بر روی موشک‌های بالستیک مناسب باشند، سالهاست که به تائید رسیده و در سند دفاعی سالانه ژاپن عدم پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای میان آمریکا و کره شمالی با هدف محدود کردن برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ، مورد تایید قرار گرفت.

در سند دفاعی سال ۲۰۱۸ کره جنوبی، که در ماه ژانویه منتشر شد، آمد: به نظر می‌رسد که توانایی کره شمالی برای کوچک سازی کلاهک‌های هسته‌ای به سطح قابل توجهی رسیده است. همچنین رسانه‌های کره جنوبی اواخر سال گذشته گزارش دادند که آژانس اطلاعاتی این کشور به قانونگذاران اعلام کردند که کره شمالی حتی پس از نشست سنگاپور میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ژوئن ۲۰۱۸ به فعالیت خود برای کوچک سازی کلاهک‌های هسته‌ای ادامه داده است.

رویترز یادآور شد نشست دوم میان کیم و ترامپ در ماه فوریه بدون دستیابی به نتیجه‌ای به پایان رسید و از آن زمان پیونگ یانگ آزمایش‌های موشکی خود را از سر گرفته است. پیشتر روزنامه واشنگتن پست گزارش داد بنا به گزارش افشا شده آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در سال ۲۰۱۷ کره شمالی با موفقیت توانست به قابلیت کوچک سازی کلاهک‌های هسته‌ای برای موشک‌های خود دست یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جواد کریمی قدوسی عضو جبهه پایداری، روز سوم اردیبهشت ماه در توییتی تلویحا مدعی فاصله یک هفته ای ایران با آزمایش اتمی شد.

او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد. او روز گذشته بر این ادعا تاکید و آن را با جزئیاتی بیشتر مطرح کرد.

آنگونه که انتخاب روایت کرده، جواد کریمی قدوسی چندی پیش نیز قبل از عملیات ایران علیه اسرائیل با انتشار پستی در توئیتر نوشته بود: بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی در ساعت آینده این شرور خواهد فهمید که من بعد در هر کجای دنیا دست به ترور شخصیت های جبهه مقاومت بزند باز با سجیل و خیبرشکن و شهاب ایرانی تنبیه خواهد شد.

کریمی قدوسی اکنون و پس از حواشی متعددی که اظهارات او به وجود آورد، در فایلی ویدیویی به توضیح در خصوص اظهارات خود پرداخته است.

او در این فایل ویدیویی گفته است: بعد از انجام عملیلات وعده صادق و صحبت‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی و حامیانش می‌شد این بود که رژیم صهیونیستی به مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی حمله کند و سایت‌های فردو و نطنز را منهدم کند. اینجا فرمانده حفاظت از مراکز هسته‌ای موضعی گرفت که حمله به مراکز هسته‌ای یعنی عبور از خط قرمزهای جمهوری اسلامی در تولید سلاح هسته‌ای و احتمال داد که اگر دشمن دست به چنین اقدامی بخواهد بزند، فتوا تغییر کند.

کریمی قدوسی ادامه داد: اما از نظر فنی آیا ایران قدرت تولید سلاح هسته‌ای را دارد؟ بنابر نقد کارشناسان حتی اطلاع فنی که آژانس دارد و قانون مجلس به نام لغو راهبردی تحریم‌ها که غنای اورانیوم تولیدی را به ۶۰ درصد رساند، کارشناسان به ما گفتند که ما نصف روز زمان لازم داریم که چند آبشار غنی سازی را سری کنیم و غنای اورانیوم تولیدی را از ۶۰ به ۹۰ درصد برسانیم. این چیز خاص و سری نیست و آژانس هم مطلع است. از نظر فنی هم یک امر شدنی و خیلی راحت است؛ بنابراین به لحاظ تولید اورانیوم ۹۰ درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، جمهوری اسلامی یک نصف روز زمان لازم دارد، حالا بگوییم یک هفته.

او در عین حال تاکید کرد: این تهدید هم متوجه رژیم صهیونیستی نیست، متوجه اروپا و آمریکایی است که پشتوانه اصلی سگ زنجیری خودشان هستند.

کریمی قدوسی همچنین گفت: نکته دوم این است اگر شما کلاهک هسته‌ای داشته باشید، باید موشک با برد بالای ده هزار کیلومتر هم داشته باشید. این رو هم رهبر معظم انقلاب فرموده اند که فرماندهان از من خواسته اند که برد موشک‌ها را به چند هزار کیلومتر برانیم، اما من اجازه نداده ام. پس اینجا هم اگر ایشان اذن بفرمایند، دانشمندان ایرانی و کارفرمایان و تولیدکنندگان همه آماده اند که نگذارند این امر یک لحظه روی زمین بماند.

این نماینده عضو جبهه پایداری افزود: بعضی‌ها می‌گویند این ممکن است در مذاکرات هسته‌ای خللی وارد کند، نه، این سرعت می‌دهد به اینکه اروپایی‌ها باید زودتر دست و پایشان را جمع کنند و این قدر در تحریم ایران تداوم ندهند. باید بنشینند پشت میز مذاکره و در برابر منطق این ملت تسلیم بشوند.

کریمی قدوسی همچنین گفت: همچنان در فتواهای مقام معظم رهبری، تولید و بکارگیری سلاح‌های هسته‌ای امری غیرقابل قبول است، اما اگر زمانی ایشان تشخیص بدهند، فرمودند که در هر سطحی ما را تهدید کنند، در همان سطح تهدیدشان می‌کنیم. یعنی اگر دست به تهدید هسته‌ای بزنند، با تهدید هسته‌ای جوابشان را می‌دهیم. اینجا که دیگر با موشک کاتیوشا نمی‌توان جوابشان را داد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898933

دیگر خبرها

  • تاکید کریمی‌قدوسی بر ادعایش: برای سوخت کلاهک هسته‌ای، جمهوری اسلامی «نصف روز» زمان لازم دارد!
  • کریمی قدوسی: برای تولید سوخت کلاهک هسته‌ای، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد