Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم اجلاس روز جهانی مسجد و پنجاهمین سالگرد هتک حرمت مسجدالاقصی، چهارشنبه 30 مردادماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصرالدین نوری‌زاده، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، آیت‌الله محسن اراکی، دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی، سیده زهرا مصطفوی، دختر امام راحل(ره)، خالد قدومی، نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران و با حضور جمع کثیری از ائمه جماعت استان تهران در حسینیه‌الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصرالدین نوری‌زاده، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در این اجلاس اظهار کرد: تقارن ایام عید سعید غدیر با روز جهانی مسجد فرصت مغتنمی است تا گردهمایی ائمه جماعت و شما سربازان گمنام و بی‌ادعای ولی‌عصر(عج) را شاهد باشیم. غدیر نام یک سرزمین یا واقعه تاریخی نیست، بلکه غدیر یک اندیشه، آرمان، زمینه تحقق اهداف همه انبیا و زمینه ظهور منجی است و چشمه آن تا قیامت به خشکی نمی‌گراید، نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها حکومتی است که پرچم غدیر را به دست گرفته و به واسطه آن به عزت و اقتدار رسیده است.

راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب درباره مساجد

وی اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام عظمای ولایت چراغ راه ماست؛ ایشان در این بیانیه به اهمیت مساجد در شکل‌گیری انقلاب و تثبیت آن اشاره می‌کنند و نقش آن را در گام دوم مهم‌تر از گام اول ارزیابی می‌کنند. بعضی از این بیانیه به مانیفست نظام تعبیر می‌کنند که درست است اما باید از رویکرد شعاری و سطحی به آن بپرهیزیم. همه نهادهای نظام باید وظیفه خود را در تحقق بخش‌های مختلف بیانیه مشخص و کار اجرایی را برای تحقق آن شروع کنند.

وی یادآوری کرد: تقریباً هر شخص منصفی که بیانیه را خوانده، فهمیده است که نگارنده بیانیه با تواضع همیشگی‌شان به نقش خود در پیشبرد عزت و اقتدار نظام اشاره نکرده‌اند، ما اکنون در سایه این حاکمیت ولایت فقیه و استقامت شهدا و مدافعان میهن به مردم‌سالاری دینی، امنیت و اقتدار کشور، پیشرفت‌های علمی و افول هژمونی آمریکا و اسرائیل در دنیا را شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری‌زاده تصریح کرد: گام دوم انقلاب یعنی تداوم راه پرافتخار گذشته و اصلاح بعضی روندها و خلق بعضی فعالیت‌های خلاقانه جدید، باید تفاوت نسل‌ها و انتظارات جامعه و ابزارهای موجود را نیز در نظر بگیریم.

توانمندسازی مساجد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توانمندسازی مساجد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مدنظر ماست. نه فقط ارتباط خلق با خالق که ضرورت ورود مساجد در حوزه خدمات اجتماعی نیز وجود دارد. البته مقدماتی مثل تقویت نیروی انسانی در مساجد لازم است. نکته دیگر، توجه به نوجوانان و جوانان در مسجد است. زمین و زمینه جوان، زمین و زمینه‌ای خالی است و هر کس در آن بذر محبت و معرفت بکارد، این زمینه را برای خود مهیا کرده است. مساجد می‌تواند تأثیر مهمی بر جوانان بگذارند.

وی افزود: امروز تربیت فرزند از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌های مذهبی است و دشمن با FATF و سند ۲۰۳۰ به تخریب ارزش‌های جامعه ما چشم طمع دوخته است، ائمه جماعت باید برای مباحث تربیتی وقت بیشتری بگذارند. همچنین امروزه خانواده‌ها به تک‌فرزندی علاقه پیدا کرده‌اند که ائمه جماعت باید برای تبلیغ و ترویج لزوم تکثیر نسل فعالیت کنند. البته مسئولان نیز باید به سیاست‌ها و اقدامات لازم برای تحقق تکثیر نسل توجه کنند. همچنین دوره پودمانی تربیت مبلغ برای خانواده از بین ائمه جماعتی که آزمون می‌دهند و انتخاب می‌شوند، به زودی برگزار می‌شود و این افراد، مدرک معتبر وزارت علوم را دریافت می‌کنند. کسانی که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند با هماهنگی معاونت جذب و آموزش هنوز فرصت دارند.

ضرورت میدان دادن به جوانان در مساجد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خطاب به ائمه جماعت اظهار کرد: از شما ائمه جماعت که مدیران معنوی و طبیعی مساجد هستید، کمال تشکر را داریم و امیدواریم بتوانید نقشی تعاملی در مسجد با نمازگزاران داشته باشید، به عنوان کوچکترین خدمتگزار شما، استدعا دارم در مساجد به جوانان میدان دهید و شک نکنید که ضرر نمی‌کنید و از گروه‌های جهادی حمایت و از طلبه‌های خوش‌فکر در کنار خود در مسجد استفاده کنید.

وی تصریح کرد: البته توجه به جوانان به معنای پیرزدایی نیست، اگر از تجربه پیران در کنار انرژی و فکر جوانان استفاده شود، تحول‌های شگرفی رخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری‌زاده در ادامه گفت: ادبیات انقلابی باید در مساجد ادامه داشته باشد، ائمه جماعت باید انقلابی بیندیشند و انقلابی عمل کنند. حضرت آیت‌الله نوری همدانی به من فرمودند: امام جماعت باید فقیه انقلابی باشد. مسجد مهم‌ترین پایگاه انقلاب است و باید قدر آن را بدانیم. 

وی همچنین به تأكید رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام فعالیت‌های قرآنی در مساجد اشاره کرد و گفت: نهضت قرآنی را باید در مساجد تقویت کنیم؛ از محافل قرائت گرفته تا جلسات آموزشی باید ادامه پیدا کند. در این زمینه برنامه‌هایی مدنظر داریم که به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد به انتخابات مجلس در سال ۹۸ نیز اشاره کرد و افزود: نتایج انتخابات زمانی شیرین خواهد بود که با بصیرت و بلوغ سیاسی همراه باشد، مساجد نباید سکولار باشند، ائمه‌جماعت همواره باید بصیرت‌افزا و حمایت‌کننده از ویژگی‌های انقلابی بدون ذکر نام باشند. مسجد به جای پایگاه انتخابات باید پایگاه انتخاب صحیح باشد. دعوت از مردم برای حضور همگانی در انتخابات از شما سنگربانان مسجد انتظار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری‌زاده تأکید کرد: بعضی القا می‌کنند که در کشور به اندازه کافی مسجد وجود دارد، این حرف غلط است. باید خیران را به ساخت و توسعه مساجد ترغیب کنیم. در استانی مثل تهران با شاخص هر ۵۰۰ نفر یک مسجد، فاصله زیادی داریم.

برگزاری نماز جماعت صبح در همه مساجد را جدی بگیریم

وی یادآوری کرد: بنابر تأکید مقام معظم رهبری درباره مساجدِ برقرار، شایسته است درِ مساجد حداقل از ظهر تا اذان مغرب و عشا با برنامه‌های متنوع به روی مردم باز باشد. همچنین برگزاری نماز جماعت صبح در همه مساجد را باید جدی بگیریم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان از ائمه جماعت مساجد درخواست کرد انتقادها و پیشنهادهای خود را به مرکز منتقل کنند و گفت: به زودی سامانه‌ای طراحی می‌شود تا نظرات و پیشنهادها سریع‌تر به مرکز منتقل شود.

تبیین ارتباط مقام امامت و مسجد بر مبنای قرآن کریم

آیت‌الله محسن اراکی، دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی و استاد حوزه علمیه قم نیز در ادامه این مراسم که از شبکه قرآن و معارف سیما به طور زنده پخش می‌شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: عید غدیر، عید مسجد است. اگر بخواهیم ارتباط مسجد و امامت را متوجه شویم باید به آیه‌ای که در آن مسجد را بیت‌الله معرفی کرده است، توجه کنیم: «وَ إِذْ جَعَلْنَا الْبَيْتَ مَثَابَةً لِلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُوا مِنْ مَقَامِ إِبْرَاهِيمَ مُصَلًّى وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُود؛‌ و چون خانه [كعبه] را براى مردم محل اجتماع و [جاى] امنى قرار داديم [و فرموديم] در مقام ابراهيم نمازگاهى براى خود اختيار كنيد و به ابراهيم و اسماعيل فرمان داديم كه خانه مرا براى طواف‏ كنندگان و معتكفان و ركوع و سجودكنندگان پاكيزه كنيد»(بقرة، ۱۲۵). این آیه، آیه تکریم مسجد است که بعد از آیه امامتِ حضرت ابراهیم(ع) آمده:«وَ إِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي قَالَ لَايَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ؛‌ و چون ابراهيم را پروردگارش با كلماتى بيازمود و وى آن همه را به انجام رسانيد [خدا به او] فرمود من تو را پيشواى مردم قرار دادم [ابراهيم] پرسيد از دودمانم [چطور] فرمود پيمان من به بيدادگران نمى ‏رسد»(بقره، ۱۲۴).

وی در ادامه گفت: یکی از دلایلی که خداوند بعد از آیه امامت، آیه تکریم مسجد را آورده، این است که مسجد قرار است محل فرمانروایی و حاکمیت خداوند باشد. همه اوصاف الهی به مَلِکیتِ او باز می‌گردد: «المَلِکِ‌القُدّوس»، اراده خدا بر این است که فرمانروایی‌اش که خصیصه اصلی اوست، از مجرای امامت و در محل مسجد ادامه پیدا کند. از این خانه است که باید فرمان خدا منتشر شود.

آیت‌الله اراکی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دعوای اصلی خداناباوران با موحدان در تاریخ بر سر این بوده که چه کسی فرمانروای دنیاست، سکولاریسم هم امروز این ادعا را دارد که خدا فرمانروای دنیا نیست، حتی اگر خدا را هم انکار نکنند، از او پیرمردی تصویر می‌کنند که اداره دنیا را به خود انسان واگذار کرده است در حالی که خداوند خودش اداره‌کننده مطلق امور هستی است. بزرگترین جنایت سکولاریسم امروز این است که خداوند را از فرمانروایی دنیا نادیده گرفته است.

دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: باید از سکولارها بپرسیم چه خدمتی به انسان‌ها کرده‌اید؛ مگر جز این است که مقام انسان را به وحوش تنزل دادید و منطق غلبه قوی بر ضعیف را تقدیس کردید؛ مگر جز این است که شهرها را به قفس‌های مرگ و جوامع را به عرصه ستیز و کشتار تبدیل کردید. شما طبیعت را نابود کردید و حتی موجودات دریا را به خودکشی دسته‌جمعی کشانده‌اید، موجودات دریا هم از شما فراری‌اند، آخر چه دستاوردی داشته‌اید که اینگونه از تمدن غرب دم می‌زنید.

اصل طهارت برای بیت‌الامام است

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عموماً گمان می‌کنند که حکم تطهیر مضاجع ائمه(ع) فرعِ بر حکم تطهیر مسجد است و از آن نتیجه شده، در حالی که برعکس این قضیه صادق است و مسجد از این جهت که بیت‌الامام است، باید طاهر و طیب باشد. در حدیث شریفی می‌خوانیم که از رسول خدا(ص) پرسیدند منظور از «بیوت‌الله» در آیه ۳۶ سوره نور چیست؟ فرمودند: بیوت انبیاء و اوصیاء، در ادامه ابوبکر از ایشان می‌پرسد آیا خانه علی و فاطمه از آنان است؟ رسول خدا(ص) فرمود: آری.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه بحث‌های فقهی، اخلاقی، آدابی و قرآنی حول مساجد بسیار زیاد است، گفت: این مسائل در جامعه جای کار دارد و لازم است طلاب علوم دینی و ائمه جماعت مساجد به آن اهتمام کنند.

مسجد، محل اقامه امامت جامعه اسلامی

وی در ادامه گفت: خداوند در آیه ۱۰۸ سوره توبه اولین لازمه تأسیس مسجد را تقوا اعلام و آن را محل اقامه و قیام امام جامعه اسلامی معرفی می‌کند: «لَا تَقُمْ فِيهِ أَبَدًا لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فِيهِ فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَنْ يَتَطَهَّرُوا وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُطَّهِّرِينَ؛ هرگز در آنجا نماز نخوان چرا كه مسجدى كه از روز نخستين بر پايه تقوا بنا شده سزاوارتر است كه در آن [به نماز] ايستى [چه اینکه] در آن مردانى‏‌اند كه دوست دارند خود را پاک سازند و خدا كسانى را كه خواهان پاكى‏‌اند دوست مى‌دارد»، حال سؤال پرسیده می‌شود که کجای این آیه به امامت اشاره شده است، اگر دقت شود کسانی که از آلودگی پاکیزه‌اند، اهل بیت(ع) هستند که در آیه تطهیر(۳۱ احزاب) به آن اشاره شده است.

آیت‌الله اراکی با بیان اینکه اعتکاف در مسجد از این جهت که آراستگی در بیت‌الامام است، فضیلت دارد، اظهار کرد: مسجد، جای تطهیر و پالایشگاه جامعه است، سال‌ها پیش به یکی از مسئولان آموزش و پرورش گفتم هر موج پاکی در جامعه وجود دارد، سرچشمه‌اش مسجد است اما متأسفانه آموزش و پرورش نتوانسته است چنین باشد. ما مفتخریم که مساجد کشورمان، بسیجیان و صالحان را تربیت می‌کند.

نظام مسجد در اسلام

دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: در اسلام همه چیز نظم و نظام دارد، مسجد هم از این قاعده مستثنی نیست و نظام دارد. در صدر این نظام، مسجدالحرام قرار دارد که نماد ولایت الله است. سپس، مسجدالنبی است که ولایت نبی(ص) است. در رتبه سوم، مسجد کوفه قرار دارد که نماد ولایت علوی است و سپس، مسجدالاقصی قرار دارد که نماد ولایت مهدوی است.

آیت‌الله اراکی یادآوری کرد: در مسجدالاقصی و در زمان ظهور، عیسی مسیح(ع) نازل می‌شود و به امام زمان(عج) اقتدا می‌کند، اقتدای او یعنی اقتدای جمیع انبیا به جز پیامیر خاتم(ص) به امام زمان(عج)؛ به جز پیامبر چون امام مهدی خود تجلی رسول اکرم(ص) است.

وی افزود: در ادامه نظامات مسجد، مسجد مرکزی شهر قرار دارد که در آن نماز جمعه شهر، اقامه و ثقل سیاسی شهر محسوب می‌شود. در ادامه این نظامات، مساجد جامع و بعد مساجد محله قرار دارند.

شکایت مسجد در روز قیامت

آیت‌‌الله اراکی در بخش پایانی سخن خود به حدیثی که شیخ صدوق آن را نقل کرده است، اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: سه گروه در روز قیامت به خداوند شکایت می‌کنند، نخستین شکایت، کتاب من است که می‌گوید مردم من را کنار گذاشتند و سوزاندند. شکایت دوم، عترت من است که می‌گویند مردم ما را به قتل رساندند؛ شکایت سوم، مسجد من است که می‌گوید مردم من را معطل و از کارکردهایم خارج کردند.

وی تصریح کرد: در این هنگام شاکی و قاضی یکی می‌شود و خداوند، خود در مقام شکایت برمی‌آید. باید از شکایت خداوند بترسیم و مسجد را به کارکردهای اصلی‌اش بازگردانیم، متأسفانه بسیاری از مساجد امروز فقط به محل نشستن بازنشسته‌ها تبدیل شده است.

استمرار انقلاب از طریق مساجد است

در ادامه این مراسم، پیام آیت‌الله العظمی نوری همدانی به اجلاس روز جهانی مسجد توسط مرتضی نجفی‌قدسی قرائت شد؛ در پیام این مرجع تقلید شیعیان آمده است: یک جریان مسیحی صهیونیستی یا بهتر بگوییم صهیونیزم مسیحی که سال‌هاست در آمریکا شکل گرفته، معتقد است که مسجدالاقصی باید تخریب شود و به جای آن معبد حضرت سلیمان ساخته شود و این را شرط ظهور حضرت مسیح می‌دانند و لذا یکی از اهداف همیشگی صهیونیست‌ها تلاش برای تخریب مسجد الاقصی است و البته هرگاه هجمه‌ای کرده‌اند با اعتراض و خشم جهانی مسلمانان مواجه شده‌اند و ان‌شاالله وعده‌های قرآن کریم برای نابودی صهیونیست‌ها محقق خواهد شد و این قبله اول جهان اسلام از سلطه صهیونیست‌ها آزاد خواهد شد و به زودی جنود حزب‌الله در این مسجد اقامه نماز جماعت خواهند کرد. 

در بخش دیگری از این پیام، خطاب به ائمه جماعت مساجد آمده است: بزرگواران! امروزه وضعیت مساجد چگونه است؟ آمارها وضعیت مطلوبی را نشان نمی‌دهد، کما اینکه اظهار داشته‌اند از ۷۵ هزار مسجد کشور شاید نیمی از آن‌ها فاقد امام جماعت باشند! همه بدانید از اصلی‌ترین وظایف روحانیت، احیای مساجد است و هر روحانی باید سعی کند در کنار دیگر فعالیت‌های علمی و دینی‌اش در یک مسجد مستقر شود و خود را در معرض ملاقات مردم بگذارد تا مردم دلگرم شده و حضورشان در مساجد بیشتر شود، عموم برنامه‌های دینی مردم باید در مساجد شکل بگیرد، ایجاد هسته‌های فرهنگی برای جوانان و تعلیم قرآن و معارف اسلامی و احکام دینی به آنها باید در دستور کار باشد، برگزاری هیئات مذهبی و سنتی که معمولا بطور هفتگی و در طول سال فعال هستند باید در مساجد باشد و مسجدها سعی کنند فقط اقامه نماز نداشته باشند بلکه برای هر ساعتی و فرصتی برنامه داشته باشند. 

تقدیر از خانواده امام جمعه شهید 

بنابر این گزارش، تقدیر از خانواده مرحوم خرسند، امام جمعه شهید کازرون و تجلیل از سیدمحمد مهدی حاتمی، دانش‌آموز المپیادی که بر پل لندن، نماز اول وقت را اقامه کرد، از دیگر برنامه‌های اجلاس روز جهانی مسجد بود.

طنین دعای وحدت؛ میثاق حفظ حریم مسجد

شاید بتوان ادعا کرد زیباترین بخش اجلاس روز جهانی مسجد، زمزمه مشترک دعای وحدت توسط دانشجویان و طلاب خارجی جامعة‌المصطفی‌العالمیه بود که میثاقی برای حفظ حریم مسجد، در مقابل تمام توطئه‌ها و دشمنی‌های صهیونیزم جهانی محسوب می‌شود.  

در ادامه، از مجموعه چندجلدی «فقه مقارن مسجد» که احکام فقهی حول مسجد را از نظرگاه فرق مختلف اسلامی در خود جمع کرده است، رونمایی به عمل آمد.

در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، بیانیه پایانی روز جهانی مسجد را قرائت کرد که در آن ضمن تأکید بر پاسداشت جایگاه مسجد و تقویت این سنگر بزرگ انقلاب اسلامی، بر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تأکید شد و برای همه رزمندگان دنیای اسلام از یمن گرفته تا نیجریه و به خصوص ملت مبارز فلسطین، آرزوی  پیروزی و توفیق الهی شد.  

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا روز جهانی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان

شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان گفت: این اقدام در جهت سامان یافتگی و ایجاد شرایط مناسب یک امر کلی است که دستگاه‌های مسئول بتوانند ثبت و ضبط کنند و داشته باشند.   به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت درخصوص فعالیت شهرداری در دور دوم انتخابات، گفت: موضع شهردرای در انتخابات یک موضع پشتیبانی است، هم در دور اول ما از دستگاه‌های نظارتی و اجرایی انتخابات به اقتضاء توان خود حمایت و پشتیبانی کردیم و هم دور دوم انتخابات این وظیفه را داریم.   وی ادامه داد: یک نقش دیگر هم شهرداری داشت و آن این بود که ظرفیت خود را در جهت یک حضور فعال به کار گرفته بودیم و خواهیم گرفت.   شهردار تهران در پاسخ به سوالی پیرامون نصب دوربین روی لباس حریم بانان، تصریح کرد: این اقدام در جهت سامان یافتگی و ایجاد شرایط مناسب یک امر کلی است که دستگاه‌های مسئول بتوانند ثبت و ضبط کنند و داشته باشند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • گردهمایی ائمه جمعه استان در لنده
  • اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • توضیح شهردار تهران درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان + عکس
  • توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان