Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@11:34:19 GMT

سازمان میراث فرهنگی پویاتر و پاسخگوتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۱۵۳۰

سازمان میراث فرهنگی پویاتر و پاسخگوتر می‌شود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس گفت: سازمان میراث فرهنگی اگر وزارتخانه شود پویاتر و پاسخگوتر خواهد بود و نمایندگان بهتر می‌توانند بر عملکرد آن نظارت داشته باشند. ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از بیرجند اظهار داشت: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمانی است که زیر نظر ریاست جمهوری اداره می‌شود و مشکلی که در این رابطه وجود داشت این بود اگر موضوعی قرار بود پیگیری شود امکان سوال و استیضاح و اعمال برخی مسائل نظارتی نسبت به آن سازمان ممکن نبود و اگر ایرادی نسبت به سازمان میراث فرهنگی وجود داشت باید سئوال از رئیس جمهور مطرح می‌‌شد که این موضوع مسائل سیاسی به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکنون پشت سر مصونیت نسبی که داشت، قرار می‌گرفت و نظارت نمایندگان نسبت به عملکرد سازمان کاهش پیدا می‌کرد.

تبدیل میراث فرهنگی به وزارتخانه حیاط خلوت دولت‌ها را از بین می‌بردمونسان در ساوه: میراث فرهنگی بالغ بر 200 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده استروحانی "قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی" را برای اجرا ابلاغ کرد

عبادی تصریح کرد: در این راستا برخی از نمایندگان مجلس برای اینکه سازمان میراث فرهنگی تبدیل به وزارتخانه شود طرحی دادند که باید این سازمان به وزارت تبدیل شود و بنده نیز موافق این طرح بودم.

وی ادامه داد: از آنجاکه سازمان میراث فرهنگی جایگاه مهمی در کشور دارد و در شرایط تحریم می‌توان با مدیریت بحث گردشگری بخش قابل توجهی از اقتصاد را با جذب گردشگران در دنیا رونق دهیم پس اجرای این طرح لازم و ضروری است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی اگر وزارتخانه شود پویاتر و پاسخگوتر خواهد بود و نمایندگان بهتر می‌توانند بر عملکرد میراث فرهنگی نظارت داشته باشند.

عبادی اظهار داشت: این طرح در مجلس به تصویب رسیده و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته و به رئیس جمهور ابلاغ شده و به زودی وزیر میراث فرهنگی مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود

عطا حسن‌پور  با یادآوری اینکه در وزارت میراث فرهنگی۳۰ میز تخصصی تشکیل شده که در این راستا چندین میز گردشگری ازجمله ژئوتوریسم، اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی در لرستان تشکیل شده است، افزود: میز‌های تخصصی گردشگری در هر استان به تناسب پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد و در هر منطقه چند میز تخصصی گردشگری، تشکیل می‌شود.

او تصریح کرد: در این راستا همایش سراسری گردشگری کشاورزی با هدف آموزش و معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی لرستان، با حضور مسئولان عالی وزارت گردشگری به مدت سه روز در استان برگزار شد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی در مناطقی از لرستان ازقبیل اشترانکوه، تمندر، گله بادوش و خلیل آباد لرستان وجود دارد، افزود: گردشگری کشاورزی علاوه بر آشنا کردن مردم با محصولات کشاورزی می‌تواند در جهت اقتصادی کردن کشاورزی نیز موثر باشد کما اینکه فقط یک نمونه گیاهان دارویی لرستان به نام کرفس‌کوهی به قیمت ۵ میلیون تومان است.

او با اشاره به ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری توسط میراث‌فرهنگی لرستان گفت: این بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری مانند سد ایوشان، سد شهید بروجردی، کاروانسرای چمشک، گوشه شهنشاه و… را شامل می‌شوند.

حسن‌پور گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما تلاش در جهت ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بود که در این راستا غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

این مسئول با اشاره به طراحی و ساخت اپلیکیشن لرستان سفر با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، گفت: در حال حاضر این اپلیکیشن به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس عموم قرار دارد و تلاش داریم دو زبان عربی و ایتالیایی نیز به آن اضافه شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • مجلس گزارش تفحص از وزارت جهادکشاورزی را به قوه قضاییه ارجاع کرد
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • رونمایی از ثبت جهانی کاروانسرای دیر گچین قم
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی