Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون اسکی از آمادگی ایران برای میزبانی مسابقات اسکی روی چمن کاپ جهانی جوانان و جام جهانی بزرگسالان خبر داد. ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ ورزشی فوتبال ایران نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری مسابقات اسکی چمن کاپ جوانان جهان و جام جهانی بزرگسالان امروز (چهارشنبه) در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی و شهیار افشار، قائم‌مقام ستاد برگزاری بازی‌ها و بهره‌بردار پیست دیزین به عنوان میزبان مسابقات در این نشست خبری حضور داشتند.

افتخاری در این نشست گفت: مسئولان برگزاری تلاش زیادی در این سه ماه اخیر کرده‌اند که جای تشکر دارد. پس از سه سال قرار است میزبان مسابقات فراملی باشیم. تیم ملی از اواسط اردیبهشت تمریناتش را در اردبیل آغاز کرد و تمرینات به دیزین منتقل شد. سپس انتخابی تیم ملی برگزار شد که تیم ملی به سوئیس رفت و نتایج خوبی یه دست آمد. حالا امیدواریم در ایران نتایج خوبی رقم بخورد.

وی ادامه داد: مسابقات از دو جهت برای ما اهمیت دارد. اول اینکه فرصت خوبی برای جوانان به وجود آمده است. پس از آن فینال هفته آخر قهرمانی جهان برگزار می‌شود که در مجموع شش روز میزبانی کمک به رشد و توسعه اسکی روی چمن می‌کند و فرصت خوبی فراهم می‌آورد. میزبانی یکی از ارکان اساسی توسعه و پیشرفت است و کمک زیادی به آینده این رشته خواهد کرد. امیدوارم میزبان شایسته‌ای باشیم و ملی‌پوشان هم روی سکو بروند.

رئیس فدراسیون اسکی درباره تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌ها گفت: اسکی‌بازانی از ایتالیا، اتریش، اسلواکی و جمهوری چک به همراه ورزشکاران ایران حضور خواهند داشت. نماینده فدراسیون جهانی از سوئیس نیز به ایران می‌آید. در مجموع از ایران 15 ورزشکار دختر و پسر و از دیگر کشورها نیز 20 نفر شرکت خواهند کرد.

افتخاری عنوان کرد: در مجموع 7، 8 کشور در این رشته فعال هستند. زمانی که مسابقات در اروپا برگزار می‌شود، ورزشکاران با اتومبیل شخصی جابجا می‌شوند، اما برای حضور در ایران باید سوار هواپیما شوند که این هزینه زیادی برای آنها دارد و به همین دلیل کمتر استقبال کرده‌اند. باید به تحریم‌ها هم اشاره کنم که کار را سخت کرد. در واقع بخشی از این شرایط به دلیل شایعات مربوط به عدم امنیت است که واقعیت ندارد.  توقع داشتیم ژاپن هم در این مسابقات شرکت کند که عدم حضورشان برای ما جالب بود. به هر حال ایران میزبان هفته چهارم رده بزرگسالان است و میزبانی هفته آخر جوانان را بر عهده دارد.

برگزاری مجمع عمومی فدراسیون اسکی

 

وی در پاسخ به این سوال که این میزبانی چه دستاوردی برای ایران دارد، تصریح کرد: اعزام یک تیم 12 نفره به اروپا نزدیک به 700 میلیون تومان هزینه دارد. اسکی روی چمن یکی از پنج رشته اصلی ماست و محفل آلپاین را گرم نگه می‌دارد. فدراسیون جهانی این رشته نگاه خاصی دارد و ما باید به دنبال توسعه این رشته باشیم که این کار با برگزاری لیگ و اردوها و در نهایت مسابقات ممکن می‌شود. در این شرایط میزبانی کم هزینه‌تر است و می‌توانیم به سکو نیز برسیم. نکته دیگر این است که در زمان اعزام به خارج از کشور، فقط یک مربی می‌تواند برود، اما در میزبانی چندین مربی شرکت می‌کند و همه می‌توانند رشد کنند.

رئیس فدراسیون اسکی خاطرنشان کرد: می‌توانیم میزبانی خود را به رخ دیگر کشورها بکشیم. ارقام این میزبانی خیلی بالاست. بخشی را شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، بخشی را پیست، بخشی را فدراسیون و بخشی هم اسپانسر و اداره کل ورزش و جوانان البرز قول داده‌اند که بپردازد. فدراسیون تلاش کرده اردوها و تجهیزات را فراهم کند که هزینه آن 400 میلیون تومان است.  البته هزینه اصلی مسابقات مانده است. همچنین باید هزینه پخش، اسکان، ترانزیت و جوایز مسابقات را که بالغ بر 10 هزار یورو است، باید بدهیم. در مجموع تا امروز بالغ بر یک میلیارد هزینه شده است.

شهیار افشار قائم‌مقام ستاد برگزاری بازی‌ها نیز اظهار داشت: ورزشکاران ما در اسکی روی چمن به سطح خوبی رسیده‌اند. ما هیچ وقت نزدیک سکو هم نبودیم، اما ورزشکاران ما در سوئیس پای سکو رفتند. در این سه ماه تلاش زیادی شده و فدراسیون نیز کمک زیادی کرد. همچنین شرکت توسعه دست ما را برای اجرای برنامه‌ها باز گذاشت تا با بهترین کیفیت میزبانی را داشته باشیم. تأییدیه فدراسیون جهانی را نیز گرفته‌ایم. وقتی میزبان می‌شوید، آبروی نظام و جمهوری اسلامی مطرح است، نه آبروی افراد. بنابراین نهایت تلاش خود را کرده‌ایم تا بتوانیم توانایی ایران را نشان دهیم. همه استانداردهای بین‌المللی انجام شده و آمادگی کامل برای این میزبانی وجود دارد.

انتهای پیام/

R1351/P/S3,27/CT11 واژه های کاربردی مرتبط تیم ملی اسکی اسکی ایران اسکی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم ملی اسکی اسکی ایران اسکی تیم ملی اسکی اسکی ایران اسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیدحسین حسینی: کمترین حقمان قهرمانی آسیا بود

به گزارش "ورزش سه"، سیدحسین حسینی دروازه‌بان تیم ملی که روز گذشته برابر ترکمنستان کلین‌شیت کرد، در مورد این بازی گفت: خداراشکر یک بازی سخت را بردیم. بازی روی چمن بد برگزار شد و کارمان را سخت کرد و نسبت به بازی رفت، سخت‌تر بود.

او در مورد کلین‌شیت اظهار داشت: من امسال خیلی تلاش کردم که در باشگاه عملکرد خوبی داشته باشم، شاید باورتان نشود که برای بازی در تیم ملی لحظه شماری میکردم و از آقای قلعه نویی تشکر دارم که به من فرصت دادند بازی کنم.

حسینی در خصوص شانس صعود ایران به مرحله حذفی جهانی عنوان کرد: ما در جام ملتها بازیهای خوبی داشتیم، بعضی انتقادات هست که به نظرم درست نیست. هنوز هم می‌گویم حقمان نبود که بازی قطر آنطور بازی را واگذار کنیم. کمترین حقمان قهرمانی بود و تیم خیلی خوبی داشتیم و همه چیز خیلی خوب بود اما روی یک بدشانسی بازی قطر را واگذار کردیم. امیدوارم برای جام جهانی از همین الان امکانات فراهم باشد تا تیم ملی موفق شود.

گلر تیم ملی در مورد حضور بازیکنان جوان نظیر آرشا شکوری گفت: جوانگرایی در تیم ملی ساده نیست که شما همه بازیکنان را عوض کنید. بازی در تیم ملی و باشگاهی متفاوت است. خیلی از بازیکنان باتجربه که در باشگاه عملکرد خوبی دارند، در تیم ملی نمی‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. آقای قلعه نویی هم فکر کنم اولین بار بود این همه جوان دعوت کردند و امیدوارم همه آنها مثمرثمر باشند.

دیگر خبرها

  • بردسکن میزبان مسابقات کشتی نونهالان خراسان رضوی است
  • کمترین حقمان قهرمانی آسیا بود!
  • سیدحسین حسینی: کمترین حقمان قهرمانی آسیا بود
  • خوب و بد هندبال ایران در سال ۱۴۰۲ از نگاه پاکدل
  • دیدار روسای انجمن کشتی و اسکی ناشنوایان با مصطفی نکو لعل آزاد
  • قلعه نویی: زمین چمن مصنوعی نقطه تاریک این بازی بود؛ امیدوارم فیفا به این موضوع ورود کند
  • گود «زینل خان» اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش شد
  • گود زینل خان میزبان کوراش کاران داخلی و خارجی
  • ایران میزبان خوبی برای مهاجرین
  • ایران چهل سال از مهاجرین افغان به خوبی میزبانی کرد