Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@12:25:52 GMT

چرا یوتیوب ویدیو ها را حذف می کند؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۱۶۷۴

محتوای برخی از ویدیوهای یوتیوب موجب شده است که لحظاتی بعد از انتشار از پلتفرم این شبکه اجتماعی حذف شوند.

یوتیوب به عنوان بزرگترین و نخستین پلت‌فرم پخش آنلاین محتوای ویدیویی در جهان، در سال‌های اخیر به شدت از سوی دولت کشورهای متعددی از جمله ایالات متحده آمریکا تحت فشارهای سیاسی و غیرسیاسی قرار گرفته است تا پلت‌فرم آن از فعالیت‌ها و ویدیوهای نادرست، غیراخلاقی و نامناسب پاکسازی شود و به کاربرانی که به ارسال و اشتراک‌گذاری ویدیوهای دارای محتوای ممنوعه اقدام می‌کردند، اجازه ادامه فعالیت ندهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت digitalinformationworld، به نظر می‌رسد حجم بسیار بالایی از ویدیوهای آپلود و به اشتراک گذاشته شده در پلت‌فرم یوتیوب بلافاصله از سوی این شبکه اجتماعی حذف شده و از دسترس کاربران و مشترکان یوتیوب خارج می‌شوند.

طبق آمار این ویدیوهای حذف شده در یوتیوب حاوی محتوای نامناسب و غیراخلاقی هستند که انتشار و اشتراک‌گذاری آنها در فضای مجازی توسط بسیاری از دولت‌های جهان از جمله ایالات متحده آمریکا ممنوع اعلام شده است.

از جمله موارد نامناسب و ممنوعه که موجب حذف میلیون‌ها ویدیو در شبکه اجتماعی یوتیوب شده است، می‌توان به محتوای جنسی و غیراخلاقی، اخبار کذب و نادرست، انزجار عمومی و سواستفاده از گروههای مختلف مردم، محتوای خشونت آمیز، حرکات و رفتارهای خطرآفرین ، سواستفاده از کودکان و کودک آزاری و همچنین تشویق به انجام فعالیت‌های تروریستی اشاره کرد.

بالغ بر ۳۰.۱ درصد از ویدیوهای منتشر شده داری محتوای جنسی و غیراخلاقی، ۲۶.۴ درصد محتوی اخبار کذب و نادرست، ۱۵.۶ درصد محتوی انزجار عمومی و سواستفاده از گروههای مختلف مردم، ۱۳.۵ درصد دارای محتوای خشونت آمیز، ۷.۶ درصد محتوی رفتارهای خطرآفرین، ۵.۲ درصد محتوی کودک آزاری و ۱.۶ درصد نیز محتوی فعالیت‌های تروریستی بوده‌اند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Eo3 برچسب ها: شبکه اجتماعی ، یوتیوب ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شبکه اجتماعی یوتیوب بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی گفت: درست است که بخش‌های مختلفی برای ایجاد شهری در شأن مردم و متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند، اما در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام شود برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شد‌ها و ارتباطات با یکدیگر هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که برای شاد بودن و انضباط عمومی نیازمند اقدامات گسترده فرهنگی هستیم، هرچند اقداماتی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران انجام گرفته، اما برخی از فعالیت‌های مرتبط با نظم، مشارکت، ابمنی و حقوق شهروندی خیلی کم کار شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان از شهرداری تهران انتظار دارند تا شهری پاک، آراسته و با کیفیت برای زندگی آن‌ها ایجاد کند گفت: درست است که بخش‌های مختلفی برای ایجاد شهری در شأن مردم و متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند، اما در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام شود برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شد‌ها و ارتباطات با یکدیگر هستیم، سوال من این است که چه میزان در حوزه فرهنگ شهروندی، ایجاد رفتار در تراز یک شهر متمدن و شهری در کلاس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌ایم؟

تشکری هاشمی تصریح کرد: سازه‌های زیباسازی، فعالیت‌های با دوام فرهنگی و آن دسته از اقداماتی که شهروندان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند بسیار کم هستند، جشن‌هایی که به مناسبت‌ها در تهران برگزار می‌شوند تمام رسالت حوزه فرهنگی نیستند؛ و باید برای کار‌های فاخر و پر دوام و در راستای رسالت و ماموریت شهرداری و برنامه‌های مصوب شورا که نیاز شهر هستند چه اقداماتی انجام شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مردم ما شهر را دوست دارند، اظهار کرد: باید مسئولیت اجتماعی در بزنامه‌های شهرداری خیلی پر رنگ شود.

تشکری هاشمی افزود: متاسفانه در شهر ما آموزش‌های شهروندی به درستی انجام نشده است، در بحث حمل و نقل می‌بینیم که هنگام سوار و پیاده شدن به مترو بی انضباطی‌هایی وجود دارند که تمام این‌ها حاکی از نبود آموزش‌های لازم شهروندی است.

دیگر خبرها

  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • نقد کردن درآمد یوتیوب با MCN موبیکس کیوب
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • این طلبه‌ها بدون کنکور معلم می‌شوند
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر