Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@22:46:17 GMT

رسانه‌ها گُر نگیرند و به قلب حقیقت بزنند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۱۷۰۸

رسانه‌ها گُر نگیرند و به قلب حقیقت بزنند

یونس شکرخواه درباره دغدغه‌ی این روزهایش در فضای رسانه‌ای می‌گوید که ترجیح می‌دهد در خانه بنشیند و تجارب و خاطراتش را بنویسد. این استاد روزنامه‌نگاری همچنین قصد دارد در حوزه چشم‌اندازهای فردای روزنامه‌نگاری، new media، فضای آنلاین، social media و فضاهایی که شاید الان به آن توجهی نمی‌شود، بنویسد.

شکرخواه درباره‌ی مهمترین دغدغه‌های این روزهایش در حوزه رسانه چنین می‌گوید: این روزها کماکان تدریس را دارم و خیلی ترجیح می‌دهم اگر در خانه بنشینم، تجارب و خاطراتم را دوباره بنویسم؛ از محیط‌هایی که در آنجا بزرگ شدم، جاهایی که ترک کردم و محل‌هایی که به آنها پیوستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر فازی که از کار روزنامه‌نگاری چاپی به آنلاین دادم. دوباره‌ نگاهی به کتاب‌هایم بیندازم و خلاءهایی که داشته‌اند را پر کنم.

این روزنامه‌نگار باسابقه سپس ادامه می‌دهد: واقعا ترجیحم این است که در خانه بنشینم و تجاربم را بنویسم. کمی هم اگر بشود در حوزه چشم‌اندازهای فردای روزنامه‌نگاری ترجمه کنم؛ یعنی بیشتر منظورم new media، فضای آنلاین، social media و در مجموع فضاهایی است که شاید الان به آن توجهی نمی‌شود و فقط مصرف‌کننده صرف آن با سندرم دانلود و بدون فکر آپلود و کسب مهارت‌های این حوزه شده‌ایم؛ دغدغه‌ی این روزهای من اینهاست.

شکرخواه در پاسخ به اینکه در مجموع فضای رسانه‌ای کشور را این روزها چطور ارزیابی می‌کند؟ اظهار کرد: به نظرم فضای رسانه ما از جهاتی جالب نیست. تلاش می‌شود اما یک مقدار از سوی مسوولان، مقامات و ... نسبت به رسانه‌ها کج‌فهمی وجود دارد و اینکه هر انتقادی را تهدید قلمداد می‌کنند.

از طرف دیگر هم، سرتاسر دنیا به زبان فارسی حرف می‌زنند، هر چه هم می‌خواهند می‌گویند. ما بی‌توجه به حرف‌های آنها مانده‌ایم و انگار که کسی نمی‌شنود. آنها حرف می‌زنند و دست روزنامه‌نگار ما خیلی باز نیست که هم سوژه‌های خودش را تعقیب کند و هم بتواند آن فضای اطراف رسانه‌های ما که به مخاطب ما دسترسی کامل دارد را با وزن خودش نشان دهد.

این استاد روزنامه‌نگاری در پایان با اعتقاد بر اینکه فضای رسانه‌ای کشورمان باید به سمت تولید و فقط تولید برود، گفت: رسانه‌های ما گُر نگیرند و از صفت سازی پرهیز کنند و به قلب حقیقت بزنند. الان که روزنامه‌ها از سرعت رسانه‌های آنلاین عقب افتاده‌اند می‌توانند کمی سمت تحلیل و مکاشفه‌گری، تحقیق و پی‌گیری اخبار بروند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۳۱ فروردین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محتوای تولید شده در رسانه ملی در فضای مجازی، یک و نیم میلیارد نفر بازدید داشت.

مدیرکل اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی رسانه ملی در نشستی گفت: با استفاده از ابزار داده‌کاوی، حدود ۵۰۰ هزار محتوای تقطیع شده در چهار پلتفرم جمع‌آوری کردیم و یک میلیارد و نیم بازدید از این محتوا‌ها ثبت شده است.

در میان محتوا‌های تولید شده، ویدئو تلاوتی از یک قاری نوجوان در برنامه محفل بیشترین بازدید را داشت.

برنامه «سر سفره خدا» که حالا نه ساله شده، از پر مخاطب‌های سحرگاهی رسانه ملی است.

 تولید و پخش مجموعه پویانمایی «شکرستان» ادامه دارد. این مجموعه تاکنون به زبان‌های عربی، انگلیسی و زبان برخی از کشور‌های آسیای جنوب شرقی هم دوبله شده است. محیط زیست، و صرفه جویی در مصرف آب موضوع قسمت‌های جدید «شکرستان» است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • جزئیات خدمت رسانه‌ای آمریکا برای اسرائیل از قول رسانه عبری
  • روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد
  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۳۱ فروردین
  • خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد
  • امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند
  • چاپ اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی؟
  • صهیونیست‌ها علنا از ترس خود در برابر ایران می‌گویند
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی