Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن از امروز ۳۰ مرداد تا ۳ شهریور ۱۳۹۸ در مرکز بین‌المللی نمایشگاه‌های پکن دایر است. غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران هم در این دوره از نمایشگاه بر اساس تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین طرفین به مساحت ۱۸ مترمربع برپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۱۵ کشور امارات متحده عربی به‌عنوان میهمان ویژه در این نمایشگاه حضور داشت و پس‌ازآن در سال ۲۰۱۶ کشورهای اروپای شرقی و مرکزی (آلبانی، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، مجارستان، لهستان، رومانی، اسلواکی، اسلوونی) و سه کشور حوزه بالتیک (استونی، لتونی و لیتوانی) میهمان ویژه نمایشگاه پکن بودند. در سال ۲۰۱۷ نیز جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان میهمان ویژه در فضایی به وسعت ۵۰۰ متر در نمایشگاه کتاب پکن حضور یافت و سال قبل نیز مراکش میهمان ویژه نمایشگاه بود. امسال رومانی میهمان ویژه نمایشگاه کتاب پکن است. این در حالی است که کشور چین نیز در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشت.

نمایشگاه کتاب پکن، سال گذشته در فضایی به وسعت ۹۲ هزار و ۷۰۰ متر با حضور شرکت‌کنندگانی از ۹۳ کشور و منطقه در جهان در ۲۵۰۰ غرفه برگزار و بیش از ۳۰۰ هزار نفر بازدیدکننده داشت. هم‌چنین ۱۳۰۰ خبرنگار آن را پوشش خبری داده و ۵۶۷۸ قرارداد نشر نیز به امضا رسید.

در غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه، بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب‌های ادبی برگزیده جوایز سال گذشته (جایزه کتاب سال، جایزه جلال، جایزه شهید غنی پور، جایزه قلم زرین، جایزه هفت‌اقلیم، جایزه انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس، جایزه رشد و جایزه کتاب سال پاسداران اهل‌قلم) هم‌چنین آثاری در زمینه‌های آموزش زبان فارسی، ایران‌شناسی، هنر، کودک و نوجوان، دین و دفاع مقدس عرضه می‌شود.

معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار کتاب ایرانی، دعوت از ناشران بین‌المللی و مذاکره برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برگزاری روز ایران و نشست‌های تخصصی ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای حضور در این دوره از نمایشگاه است.

علاوه بر موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، انتشارات سوره مهر و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در غرفه ایران به نمایش آثار خود می‌پردازند. علیرضا گلدوزیان تصویرگر برجسته ایرانی با حمایت تصویرگری آناناس چین به‌عنوان داور، به همراه افسانه صانعی تصویر گرو زهرا نعمت اللهی نویسنده برگزیده خلق کتاب تصویری دستان با حمایت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در نمایشگاه پکن حضور دارند.

نشست مشترک تصویرگران ایران و چین (شرکت‌کنندگان در مسابقه تصویرگری آناناس)، معرفی آثار تصویرگران، آموزش نقاشی به کودکان، برگزاری کارگاه آموزشی ورک شاپ تصویرگری توسط علیرضا گلدوزیان ازجمله برنامه‌هایی است که به مناسبت حضور در نمایشگاه کتاب پکن اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

20 / 20 نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن غرفه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزیدگان جوایز کتاب ۲۵۰ عنوان کتاب‌های ادبی برگزیده جوایز سال گذشته نشست مشترک تصویرگران ایران و چین انتشارات سوره مهر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی کتاب پکن غرفه موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران انتشارات سوره مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران آغاز شد

محمد الهیاری، مدیر کمیته ناشران داخلی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ذکر این نکته که ناشران متقاضی حضور در این نمایشگاه تا ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ برای ثبت‌نام فرصت داشتند، گفت: ناشرانی که برای شرکت در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت‌نام کرده‌اند، از امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تا پایان روز شنبه (اول اردیبهشت ۱۴۰۳) فرصت دارند با مراجعه به صفحه «ثبت‌نام ناشران داخلی» در سامانه ketab.ir در بخش «پیگیری ثبت‌نام نمایشگاه» نسبت به ثبت شماره حساب بانکی و واریز وجه علی الحساب دریافت غرفه اقدام کنند.

مدیر کمیته ناشران داخلی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در خصوص متراژ و هزینه غرفه‌ها گفت: مبلغ دریافتی بر اساس قیمت مندرج در آیین نامه نمایشگاه است که ناشران در زمان ثبت نام اولیه آن را مشاهده کرده اند. متراژ تخصیص یافته و مجموع مبلغ دریافتی در این مرحله، به صورت علی الحساب خواهد بود؛ بنابراین در مرحله بعدی با جانمایی نهایی و تعیین متراژ نهایی غرفه، صورت حساب نهایی وجه غرفه صادر خواهد شد و با تکمیل وجه نهایی، غرفه‌های ناشران تحویل می‌شود.

اله‌یاری افزود: با توجه به حجم بسیار زیاد درخواست ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه، درصورتیکه ناشران نتوانند در مهلت مقرر نسبت به تکمیل وجه اقدام کنند، ناشران متقاضی موجود در فهرست رزرو جایگزین خواهند شد. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران آغاز شد
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران
  • مسی، هالند و جوکوویچ منتظر گرفتن جایزه از بولت!‏
  • رد جایزه قلم آمریکا برای موضع ناکافی در قبال جنگ غزه