Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:00:28 GMT

حذف ویزا راه دلالی را در اربعین می بندد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۲۰۲۸

حذف ویزا راه دلالی را در اربعین می بندد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی خوزستان اظهار کرد: بر اساس توافق ایران و عراق امسال در ایام اربعین لغو روادید مصوب شده است.

وی افزود: اگر  ویزا رایگان باشد راه برای دلالی باز می شود که برخی ها حتی از زائران نفری ۸۰ دلار گرفتند ولی وقتی لغو می شود دیگر این مشکلات پیش نمی آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: وقتی یک نفر مسئول پارکینگ می شود و اعتباری می گیرد باید امنیت خودروها را تأمین کند؛ بنابراین تأمین امنیت و حفاظت از پارکینگ ها باید به خوبی مدنظر باشد.

موسوی فرد یادآور شد: در خصوص گیت اتباع خارجی طی سال های قبل ورود آنها جدای از تردد زائران ایرانی بود که سال گذشته از مواکب استفاده می کردند و این بستر همسان بودن با ایرانی ها فراهم شد.

وی ادامه داد: انتظار داریم امسال هم اینطور باشد همانطور که در عراق هیچ تفاوتی بین اتباع مختلف نمی گذارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: در زمینه تأمین آب شرب سال گذشته مشکلاتی داشتیم که انتظار داریم امسال تحولی در تأمین زیرساخت های مرزها خصوصا آب ایجاد شود.

موسوی فرد با تأکید بر لزوم تقویت نقاط قوت و از بین بردن نقاط ضعف گفت: با توجه به گرمای هوا و نیاز بیشتر به وسایل سرمایشی باید اهتمام بیشتری برای تأمین برق در مرزها داشته باشیم.

وی افزود: برای تأمین چشمه های سرویس بهداشتی نیز باید توجه لازم را داشته باشیم تا در این زمینه کوتاهی نشود.

نماینده ولی فقیه با ارائه پیشنهاد استفاه از ظرفیت نیروهای بسیجی برای خدمات رسانی در ایام اربعین ادامه داد: استقرار دستگاه مه پاش و همچنین نصب سایه بان نیز نباید فراموش شود.

موسوی فرد در پایان با انتقاد از وضعیت آسفالت در مسیرهای منتهی به مرزها خصوصا شیب تند مسیر قبل از پل نو خرمشهر گفت: تأمین وسایل حمل و نقل و اختصاص راه دسترسی برای مواکب نیز از مهمترین دغدغه های موجود است.

وی افزود: ساماندهی خدمات رسانی مواکب که تعدادی هنگام خروج زائران و تعدادی مشخص نیز هنگام بازگشت زائران از مرزها فعالیت داشته باشند تا پذیرایی از زائران به صورت منظم و مستمر در مسیر رفت و برگشت انجام شود.

کد خبر 4698269

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی چذابه مرز شلمچه اهواز بوشهر قزوین شیراز شهرکرد عید غدیر خم ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان روز خبرنگار یاسوج هفته دولت سانحه تصادف اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران

                                                                              به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در بازدید از طرح ۶ خطه شهر مهران تا پایانه مرزی و میدان اربعین اظهار داشت: در آینده نزدیک با رییس سازمان برنامه و بودجه دیدار خواهیم شد و در این دیدار اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه (۱۱ کیلومتر مسیر شهر مهران تا میدان اربعین) پیگیری می‌شود.   وی افزود: امسال جانمایی مواکب در میدان اربعین براساس نظر و برنامه ستاد اربعین استان است و نقشه جامع آن به زودی تدوین می‌شود.   استاندار ایلام ادامه داد: برای رفاه حال زوار با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با مساحت ۱۵ هکتار در حال آماده‌سازی است.   نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: وجود این پارکینگ از ضروریات بود که امروز شاهد هستیم که عملیات این پارکینگ در حال آماده سازی است.   وی تاکید کرد: نرخ پارک خودرو در این پارکینگ، براساس نظر ستاد اربعین و با نظارت دستگاه‌های متولی است.

دیگر خبرها

  • چالشهای آنلاین شدن ویزای شنگن
  • ۱۳۵۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اربعین در مهران اختصاص یافت
  • علی موسوی: بلانکو بد نیست، ولی کُند است؛ فوتبالی نمی‌بینیم!
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • علی پروین بهترین گزینه را برای پرسپولیس انتخاب کرد | درویش: با حرف ایشان قرارداد بستیم
  • درویش: اوسمار انتخاب علی پروین بود!