Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده‌بان حقوق بشر امروز (چهارشنبه) ضمن انتشار گزارشی در پایگاه الکترونیکی خود ائتلاف متجاوز عربی را به کشتن ۴۷ ماهیگیر یمنی و بازداشت ۱۰۰ تن دیگر از آغاز ۲۰۱۸ تاکنون متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، در این گزارش آمده است، نیروهای دریایی وابسته به ائتلاف عربی از اوایل ۲۰۱۸ تاکنون با مشارکت کشتی‌های جنگی و بالگردها پنج حمله به سمت قایق‌های ماهیگیری یمنی‌ها داشته‌اند و در اثر این حملات دست کم ۴۷ ماهیگیر یمنی کشته و بیش از ۱۰۰ ماهیگیر دیگر نیز بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان آمار کشته شده‌ها هفت کودک نیز دیده می‌شوند. همچنین ائتلاف برخی از بازداشتی‌ها را در عربستان تحت شکنجه قرار داده است.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد حملات ائتلاف به ماهیگیران و قایق‌های آنها عمدی بوده است و ضمن نقض قوانین جنگ، غیرنظامیان را هدف قرار داده است.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد، مسئولان ائتلاف که دستور اجرای این حملات را داده یا آن را اجرایی کردند یا بازداشتی‌ها را تحت شکنجه قرار دادند، در جنایت‌های جنگی دست دارند.

در این گزارش به نقل از معاون مدیر بخش اضطراری دیده‌بان حقوق‌بشر آمده است، نیروهای دریایی ائتلاف عربی به صورت مکرر قایق‌ها و ماهیگیران یمنی را بدون کسب اطمینان از اینکه آنها اهداف نظامی مشروع هستند،‌ مورد هدف قرار دادند.

طبق این گزارش، ‌کشتن ماهیگیران با وجود اینکه با پارچه‌های سفید علامت می‌دادند یا رها کردن سرنشینان قایق‌هایی که تخریب شده‌اند تا غرق شوند، جنایت‌های جنگی محسوب می‌شوند.

دیده‌بان حقوق بشر ائتلاف عربی را به تلاش برای ممانعت از عدم انجام تحقیقات در خصوص جنایت‌های جنگی احتمالی و دیگر حملات غیرقانونی خود از جمله حمله به قایق‌های ماهیگیری متهم کرد.

این ائتلاف که پیش از این بارها مدعی شده بود، برای ممانعت از وقوع هرگونه حملات علیه غیرنظامیان یمنی،‌ تدابیر لازم را اتخاذ می‌کند، هنوز درباره گزارش مذکور واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ديده بان حقوق بشر ائتلاف عربی در یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت

پس از وقوع زلزله ۷.۴ ریشتری اخیر در بخش‌هایی از تایوان، تاکنون زمین‌لرزه‌های متعددی در این مناطق رخ داده است.

به گزارش ایسنا، سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده در همین رابطه اعلام کرده است موج جدیدی از پس‌لرزه‌ها بامداد روز گذشته (سه‌شنبه) تایوان را لرزاند.

قوی‌ترینِ این لرزه‌ها به بزرگی ۶.۱ ریشتر بود. این لرزش که به عنوان یک پس‌لرزه ثبت شده است در ۲۸ کیلومتری جنوب شهر «هوالین» و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

تاکنون تلفاتی ناشی از وقوع این پس‌لرزه‌ها گزارش نشده است. با این حال به دو ساختمان که پیش از این تخلیه شده بودند، خساراتی وارد شده است.

به گزارش یورونیوز، بزرگی شش زمین‌لرزه دیگر ۴.۵ تا ۶ ریشتر بود و همگی در نزدیکی شهر هوالین اتفاق افتادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • ۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
  • پنج کشته در پی واژگونی قایق مهاجرین در کانال مانش
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • سیل در جنوب چین قربانی گرفت؛ بیش از ۱۱۰ هزار نفر آواره شدند