Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، ای.جی. کاشتا در نشریه هیل نوشت:

 با شروع سال تحصیلی جدید در دانشکده های آمریکا، دانشجویان خواهند دانست که در خلیج فارس بحرانی به وجود آمده که دلیل آن خروج از روابط قدیمی بین ایران و آمریکاست که البته از سوی دونالد ترامپ تحریک شده است.

 جوان کول (Juan Cole)، استاد دانشگاه میشیگان همان طور که در وبلاگ خود نوشته، به دانشجویانش خواهد گفت که "ترامپ این بحران را با خروج از توافق 2015 هسته ای ایران ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تریتا پارسی، کارشناس مسائل ایران در جورج تاون، به دانشجویانش خواهد گفت که "این بحرانی کاملا غیرضروری است و ما در آن هستیم فقط به این خاطر که ترامپ از توافق خارج شد و بولتون را مسئول سیاست ایران کرد."

 ساسان فیاض منش، دبیر برنامه مطالعات خاورمیانه در فرسنو (Fresno)، دانشگاه دولتی کالیفرنیا، به دانشجویان خواهد گفت که "دلیل اصلی بحران اخیر خروج یکجانبه دولت فعلی آمریکا از برجام است."

 جان مرشیمر (John Mersheimer)، در دانشگاه شیکاگو خواهد گفت که "آمریکا علیه ایران اعلان جنگ کرده است."

 در واقع، صدها کارشناس مسائل خاورمیانه از جمله 8 رئیس سابق انجمن مطالعات خاورمیانه، بسیاری از اساتید برجسته بازنشسته و صاحب کرسی به دانشجویان درباره "فاجعه حتمی" حاصل از خروج آمریکا از برجام و خطرات قریب الوقوع "تهاجم تمام عیار به ایران و اشغال آن" از سوی آمریکا هشدار خواهند داد. این افراد در 22 ژوئن در نامه ای که پیش نویس آن را مارک لوین، استاد تاریخ دانشکده کالیفرنیا، آماده کرده و سایت AVAAZ.org آن را انتشار داده بود، هشدارهای لازم را دادند اما این نامه به طور گسترده مورد چشم پوشی قرار گرفت. 

 آمریکا تقریبا 40 سال است که با ایران سرجنگ دارد. سیاست ترامپ درباره ایران آنگونه که منتقدان مدعی هستند انحراف نیست بلکه بازگشت به سیاست زمان اشغال سفارت آمریکا در ایران در 4 نوامبر 1979 است.

 تمام روسای جمهور آمریکا از جیمی کارتر گرفته تا بوش هریک به گونه ای با ایران جنگیدند و اتقاق نامتعارف زمان ریاست جمهوری باراک اوباما روی داد: ما جنگیدن را متوقف کردیم.

 امضاء کنندگان نامه مذکور از ترامپ می خواهند که به برجام بازگشته و به تحریم های علیه ایران پایان دهد و با ورود به مذارکات منصفانه عادی سازی روابط با ایران را شروع کند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر ایران خلیج فارس وبلاگ جماران ترامپ قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام ما نابودی کامل اسراییل و خروج دائمی آمریکا از غرب آسیا است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو در نماز جمعه این هفته ضمن تبریک پیروزی عملیات موفق وعده صادق اظهار کرد: این وعده صادق الهی است که پیروزی متعلق به مجاهدان راه خداست و این فتح قریب برای فتح مطلق و ظهور منجی عالم بشریت امام زمان (عج) است.

وی با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران در سال ۱۳۵۸ ادامه داد: تأسیس این نهاد مقدس و پیروزی‌های جبهه اسلام با ماه شوال قرین شده است و مایه افتخار است که توسط پاسداران انقلاب اسلامی، نصرتی برای جبهه حق مقرر شد.

امام جمعه شهرستان نائین تصریح کرد: امروز نقل تمام مجالس و محافل در کشور و دنیا، عملیات غرورآفرین وعده صادق است و موفقیت در این عملیات برای حفظ کیان، حریم و منافع نظام اسلامی به خاطر اوج هماهنگی میدان یعنی عرصه عملیات نظامی با دیپلماسی است.

وی ادامه داد: این مورد مهم همان چیزی است که در دولت‌های غرب‌گرا از آن محروم بودیم و موجب غربت و مظلومیت دلاورمردان ما از مدافعان حرم، خانواده معظم شهدا و تمام دلدادگان به انقلاب و اسلام بود.

مطهرخو با اشاره به محورهای جنگ‌های اسلام گفت: توجه به محوریت رهبری الهی نظام و توجه به اینکه نصرت و یاری و فتح تنها از آن خدا است به محور سوم یعنی جنگ نرم و روانی دشمن باید بسیار توجه کرد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی عملیات وعده صادق، تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران و نواختن سیلی کمرشکن به رژیم صهیونیستی بود که بهترین شکل محقق شد.

مطهرخو ادامه داد: امروز دشمن درصدد کوچک نشان دادن این عملیات و به خطا انداختن افکار عمومی مردم در سرتاسر دنیا به خصوص ایران است که سنجش توفیق یا عدم توفیق در این عملیات با تعداد کشته گرفته شده از صهیونیست‌ها یکی از این خطاها است زیرا ما اصلاً به دنبال کشته گرفتن نبودیم.

وی افزود: قضاوت با محک میزان تخریب و همچنین قضاوت بر اساس درصد اصابت پرتابه‌ها به اهداف عملیاتی نیز از دیگر خطاها است و هیچیک از این مسائل که در شبکه‌های مجازی و بسترهای مختلف عنوان می‌شود جزو اهداف این عملیات نبود.

مطهرخو خاطرنشان کرد: این عملیات یک رزمایش بزرگ سپاه اسلام برای محک زدن قدرت و دقت و به رخ کشیدن آن به جهانیان بود و این عملیات با اطلاع قبلی و آمادگی قبلی شکل گرفته بود.

وی با بیان اینکه ما به طرف مقابل در این عملیات فهماندیم که می‌توانیم مستقیم از ایران شلیک کنیم، گفت: ما از گنبد آهنین، فلاخن داود، پیکان و از سه لایه‌های دفاعی موشکی و تمام هم‌پیمانان شما رد شدیم و با نهایت دقت و به صورت نقطه‌ای، هر هدفی را بخواهیم می‌توانیم بزنیم.

مطهرخو ادامه داد: در عملیات وعده صادق با حجم عظیم، غیر منتظره، چند مرحله‌ای و ترکیبی عملیات انجام شد و از موشک‌ها و پهپادهای جدید نیز استفاده نکردیم.

وی تاکید کرد: ما به دشمن سیلی زدیم و هنوز انتقام نگرفتیم که انتقام ما نابودی کامل رژیم صهیونیستی و خروج دائمی آمریکا از منطقه غرب آسیا است.

کد خبر 6082572

دیگر خبرها

  • انتقام ما نابودی کامل اسراییل و خروج دائمی آمریکا از غرب آسیا است
  • ایتالیا خواستار «کاهش تنش مطلق» در خاورمیانه است
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است
  • آمریکا بازهم در خاورمیانه آتش به پا کرده است
  • آمریکا مجددا در خاورمیانه آتش به پا کرده است