Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@12:24:47 GMT

ارتقای جایگاه خبرنگاران به نقشه راه نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۴۲۱۲۷

ارتقای جایگاه خبرنگاران به نقشه راه نیاز دارد

به گزارش ایرنا، فاطمه سادات حسینی روز چهارشنبه در جمع بانوان خبرنگار افزود: خبرنگاران رسالت ویژه ای در راستای آگاه سازی جامعه را بر عهده دارند.

وی اظهار داشت: تلاش برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن مسائل مختلف در جامعه توسط خبرنگاران باید بیشتر باشد تا به توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره نزدیک شوم لذا رسالت خبرنگاران کلیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رسالت خبرنگاران باید به گونه ای باشد که جامعه را امیدوار کند لذا در صورت عملکرد صحیح رسانه ها جامعه امیدوار می شود و در صورت عملکرد نادرست می تواند به توسعه یاس و ناامیدی در جامعه کمک کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تصریح کرد: خبرنگاران باید قبل از اینکه از مدیران مطالبه کنند از خودشان مطالبه کنند لذا ساماندهی امور خبرنگاران با عنوان سامانه خبرنگاران سما سال گذشته در کرمان راه اندازی شد.

وی افزود: بعد از راه اندازی این کارگروه و سامانه، برخی خبرنگاران هم رای نبودند لذا اگر خبرنگاران همراه نباشند مدیران نیز نمی توانند برای ساماندهی امور آنها کار کنند.

حسینی گفت: باید نماد و تعریفی از بانوان خبرنگار داشته باشیم لذا برنامه هایی در این راستا به مرحله اجرا در آمده است.

وی افزود: اگر می خواهیم در راستای تسهیل امور و ساماندهی امور خبرنگاران قدمی برداریم باید وحدت رویه داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به لزوم مجهز بودن خبرنگاران به سواد رسانه ای اشاره کرد و افزود: گاهی برای خبرنگاران واقعی به دلیل بی سامانی این حوزه و ورود افراد خبرنگارنما نگران می شوم.

وی تصریح کرد: برای ارتقا جایگاه بانوانخبرنگار باید همدلی همگرایی وجود داشته باشد.

حسینی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل همفکری و همراهی در موضوعات مختلف بخصوص مسائل فرهنگی تقدیر کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد: مطالبه کردن حق قانونی خبرنگاران است و اینکه مدیران چه تعداد از درخواست های خبرنگاران را اجابت کنند به ظرفیت های موجود بستگی دارد.

وی همچنین از افتتاح ساختمان رشد شتابدهی مرکز کسب و کار بانوان و اولین رویداد بانوان فناور و کارآفرین در روز شنبه هفته آینده خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: بیش از ۵۰ درصد خبرنگاران استان کرمان را بانوان تشکیل می دهند و این مهم ویژگی های خاص خود را دارد.

وی به صحت، سرعت و دقت به عنوان سه رکن اساسی اطلاع رسانی اشاره و تصریح کرد: بانوان خبرنگار به دلیل حساسیت هایی که این حرفه دارد به خوبی در راستای انجام این رسالت مهم انجام وظیفه می کنند.

۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۴۲۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل بهزیستی به عید دیدنی بچه های ما رفت

علیرضا وحید زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان با همراهی علی ابراهیمی زرندی، معاون امور اجتماعی بهزیستی ضمن حضور در موسسه خیریه بچه‌های ما از این مجموعه بازدید به عمل آورد.

علیرضا وحید زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان در این بازدید ضمن گفت و گو با مدیرعامل و کارکنان این مجموعه و تبریک سال نو در میان فرزندان بخش‌های مختلف این مجموعه، شامل: خانه کودکان ۳ تا ۶ ساله با تعداد ۱۲ فرزند مقیم، خانه پسران ۷ تا ۱۲ ساله با تعداد ۱۶ فرزند مقیم، خانه پسران ۱۳ تا ۱۸ ساله با تعداد ۷ فرزند مقیم، خانه دختران ۷ تا ۱۲ ساله با تعداد ۱۷ فرزند مقیم و خانه دختران ۱۳ تا ۱۸ ساله با تعداد ۱۲ فرزند مقیم حضور یافت و از نزدیک با آن ها به گفت و گو نشست.

در این دیدار همچنین مدیرکل بهزیستی استان از کارگاه‌های مختلف خیاطی، سفالگری و... این مجموعه بازدید به عمل آورد.

طی دوره ۳ ساله از اوایل ۱۳۹۹ تا اوایل ۱۴۰۳ تعداد فرزندان باز پیوند شده از سوی خیریه بچه های ما به خانواده‌ها ۷۰ فرزند، تعداد فرزندانی که به خانواده جایگزین یا فرزند خواندگی سپرده شده اند ۴۷ فرزند و تعداد فرزندان ترخیص به خود با زندگی مستقل ۱۹ فرزند می‌باشد که فرزندان مقیم در خانه مستقل بچه‌های ما همگی از فارغ التحصیلان دانشگاهی در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد می‌باشند و با افتخار و سربلندی در رشته تحصیلی خود با موفقیت و مهارت مشغول به کار هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مدیرکل بهزیستی به عید دیدنی بچه های ما رفت
  • زهرا شجاعی؛ زنی که «زنان» و «بانوان»‌ را جانشین «خواهران» کرد
  • زهرا شجاعی؛ زنی با ادبیات زنان و بانوان نه خواهران یا متعلقه‌ها
  • ◄ شایعه اخراج یک لکوموتیوران به دستور مدیرعامل عامل
  • نظارت تعزیرات بر جایگاه‌های سوخت در قزوین تشدید می‌شود
  • پلمب جایگاه متخلف سوخت در جیرفت
  • پلمب جایگاه متخلف سوخت درجیرفت
  • دختران جوان ایران در جایگاه دهم آسیا
  • سرمایه اجتماعی، امکان جذب و تجمیع سرمایه‌های فیزیکی و مادی را فراهم می‌کند
  • نصف استان کرمان وقف است